Citat:
Ursprungligen postat av
Pukeeye
Citat från ditt inlägg idag 08:25 "Må vara en mänsklig rättighet att förgylla livet och tillvaron med alkohol eller droger, kan jag också tycka."
Har svårt att fatta din logik också, för du är väl inte en sån där äcklig renlevnadsmänniska som retar sig på folk som röker tobak vid busshållplatser och utsätter den kritvita renlevnadsmänniskan för passiv rökning, medans hon står där och andas i avgasröken, och därefter skriver flammande insändare i tidningen om hur kränkt hon är?
Varför i He"v"te skall det vara förbjudet att använda guds gåvor för att må bra?
Om du läser min andra mening, som du utelämnade från citatet, kanske du fattar: "Problemet som förstör många liv och relationer är att många personer inte vet när dom ska sluta... "
Alltså för att skriva klartext: Det finns dom som
kan använda droger/alkohol, utan att falla i missbruk.
Sedan finns det dom som
inte kan, för då faller dom i missbruk.
Inte svårt tycker jag, bara man accepterar det.
Skiter fullständigt i om folk röker eller dricker omkring mig, rör mig inte i ryggen.
Jag har däremot en medkänsla med de människor som sitter fast i missbruk, för jag har själv varit fast och vet vad det innebär.
Du får väl tycka vad du vill, men nu säljs inte cb i kiosken. Varför bli upphetsad över det?