2014-09-25, 18:02
Medlem
namos avatar
Jag inte riktig säker på hans religion, jag trodde han var shia, men religion spelade ingen roll för han.
Citera
2014-09-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namo
Jag inte riktig säker på hans religion, jag trodde han var shia, men religion spelade ingen roll för han.

Han var sunni, hans generaler är idag, befälhavare för isis. Senast visade hans dotter stöd för isis.
Citera
2014-09-25, 18:08
Medlem
namos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle01
Han var sunni, hans generaler är idag, befälhavare för isis. Senast visade hans dotter stöd för isis.
Ok mitt fel då. Men att sunnifiera området var aldrig hans mål, han ville arabisera folk vare sig de var kristna eller muslimer.
Citera
2014-09-25, 18:11
Medlem
Citat:
Ok mitt fel då. Men att sunnifiera området var aldrig hans mål, han ville arabisera folk vare sig de var kristna eller muslimer.

Man kan inte jamföra Saddam med ISIS.

ISIS är bara en dammsugare av världens smutsigaste personer, utan någon ideologi och mål. Mycket av det som skrivs idag är skitsnack, Många isis medlemmar ber inte ens, många är bara fattiga personer, som vill tjäna pengar. Många är våldtäktsmän, mördare som vill leva ut sina fantasier. Många har hjärntvättats, många är knarkare. många vet inte ens vad de håller på med, även rädda att ifrågasätta det hela.

ISIS är andras nationer/personers Hund, som skäller och anfaller på order.
Senast redigerad av Olle01 2014-09-25 kl. 18:14.
Citera
2014-09-25, 18:12
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:

Religionen hade dock en stor betydelse. Konflikterna i Mellanöstern har sekteristiska drag. Både Assad och Saddam ville föra en arabiserings politik, trots detta ogillade dem varandra. Det hade sin grund i det faktum att de tillhörde olika sekter.
Citera
2014-09-25, 18:19
Medlem
Citat:
Nej runt 20k är beväpnade personer i Kobane stad. Hela regionen har evakuerats, förutom väldigt mindre byar, du kan se exemplet jag skrev längre upp.

Antalet YPG/YPJ är hemligt, jag vet inte. Man kan dock gissa.

Det beror på vilken front du pratar om. Jag vet bara ungefärligt på alla 3 fronter, ska försöka ta reda på en mer specifik information.
Då lär de vara fler än Daesh iaf.

Den mest kritiska fronten vilken är det och hur nära är de där?
Citera
2014-09-25, 18:27
Medlem
Citat:
KCK och PKK högsta ledning är förbannade på Turkiet. Hur det hjälper terrorister, och gör allt i sin makt för att döda kurder, och andra folkgrupper i Syrien. även att freds samtalen var inget annat än att lura kurder.

Ja men det är ju ingenting nytt, turkarna lurar er alltid genom historien gång på gång och tar er alltid bakifrån när det passar. Det är ju ni som är de stora åsnorna som går på det gång efter gång.

I tidigare del av konflikten hade ni möjlighet att få till ett samarbete med Assad, som god man som han är hjälpte er t.o.m med flygbombningar när jihadisterna började attackera er för något år sen, detta trots att ni åskådat konflikten i 2 år och utnyttjat situationen till att sno åt er Syrisk mark. Men ni gav inte ens ett tack tillbaks, istället slöt ni avtal med Turkiet . Så ni har er själva att skylla på och ingen annan för att situationen ser ut som den gör idag. Och Assad kommer inte komma till er hjälp den här gången, så dum är han inte.
Senast redigerad av panonia 2014-09-25 kl. 18:39.
Citera
2014-09-25, 18:31
Medlem
Leskys avatar
Olle01:

Är följande tweet falskt?

#ISIS is now only 2.5km away from #Kobane, with 4,000 fighters closing in on Kobane itself with 420,000 civilians inside the city. #ISIL

https://twitter.com/SlemaniTimes/status/514817544482332673
Citera
2014-09-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Momento
Då lär de vara fler än Daesh iaf.

Den mest kritiska fronten vilken är det och hur nära är de där?

Ja, det är de. Men personer beväpnade med gevärer och pistoler gör ingen skada mot en tank med monterad 50. cal.

får information om fronterna om någon timme.
Citera
2014-09-25, 18:55
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panonia
Ja men det är ju ingenting nytt, turkarna lurar er alltid genom historien gång på gång och tar er alltid bakifrån när det passar. Det är ju ni som är de stora åsnorna som går på det gång efter gång.

I tidigare del av konflikten hade ni möjlighet att få till ett samarbete med Assad, som god man som han är hjälpte er t.o.m med flygbombningar när jihadisterna började attackera er för något år sen, detta trots att ni åskådat konflikten i 2 år och utnyttjat situationen till att sno åt er Syrisk mark. Men ni gav inte ens ett tack tillbaks, istället slöt ni avtal med Turkiet . Så ni har er själva att skylla på och ingen annan för att situationen ser ut som den gör idag. Och Assad kommer inte komma till er hjälp den här gången, så dum är han inte.
Hehe ännu en som är i ett sämre tillstånd, lugna ner dig din panorama syn fördunklar din uppfattning. PYD har aldrig varit intresserad att välja sida fullt ut eftersom det hela tiden varit oklart vart kriget lutar mot. Man vill ju inte sitt fast med en loser vid ett senare tillfälle och med facit i hand så kan vi konstatera att ASS-ad är körd och att mahmud kommer förlora sin kelgris.

Sedan vad gäller turkarna så är frågan om de vinner på att luras när dem själva i undersökningar har slagit fast att kurderfrågan är det som hindrar staten från att nå och ta det sista steg och bli en ekonomisk jätte. En rik man har allt att förlora på ett inbördeskrig och det fina är att det bor över 7 miljoner kurder i väst bland turkarna. Dem kommer spränga bort varenda BNP framsteg som skett under senaste 10 åren. Dem älska däeash och de ska få däeash.

Sedan så ska nog inte du snacka om att bli lurad etc. Syrien är praktiskt taget Somalia och det tog bara 2 år. Va ödmjuk istället! Alla blir lurade och alla ger kuk emellanåt, det här är ett spel för mellanöstern har ännu inte tagit sig ur medeltiden. Min fiendes fiende är min vän. Om alla har denna mentaltitet så är ingen vinnare, men däremot är alla förlorare. Just nu så utvecklas hela världen medans vi i mellanöster tar sjuhelsikes kliv bakåt i tiden.

Alla är förlorare, men det finns visa som är mindre förlorare än andra. Kurdernas makt och inflyttande har ökat och det fortsätter att öka. En tillfällig nederlag är ett piss i havet om man jämför idag med hur det var för kurder för 10-15 år sedan. Kurderna går upp, alavitierna går ner tillsammans med alla andra som är kurdernas fiende. Alla tappar mark och makt och vi gör det motsatta.
Citera
2014-09-25, 19:15
Medlem
mvagrippas avatar
Islamisten Erdogan är nöjd när IS attackerar han främsta motståndare kurderna.

http://voiceofrussia.com/uk/news/2014_09_24/Turkish-air-space-not-used-in-strikes-against-ISIS-official-5363/
Citera
2014-09-25, 19:27
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Du fick en god chans och du tog den med entusiasm i blicken, men observera att denna händelse inte förändrar faktumet att du tillsammans med vijsh och Idealtist spelar i samma liga. Du måste ta dig upp från eländet, du måste bevisa att du inte hör hemma där och det kan du göra genom att medge att du skämtade när du på fullaste allvar menade att hizbulla är blande de bästa militären i världen. Om du lyckas med denna bragd så har du bevisat att du är snäppet bättre än resten av dina kamrater. Tro du, du löser biffen?

Citat:
Oh wow, jag tog fel på Saddams religion. För tråden handlar om Saddam och Hizbollah man kan ha fel men det gäller att vissa karaktär genom att erkänna att man har fel. Inte göra som dig, komma hit med skitsnack utöver det vanliga och hålla dig fast vid det skitsnacket.

Edit: Ifall du undrar varför jag tog upp hizbollah är för att du inte har tillfört med någonting annat.

Kurder skyddar kurder, trots att kurderna har fel. Det är så kul att titta på er, för även när ni blir påkomna med byxorna nere så är det inte ert fel, utan det är mitt fel att ni "experter" inte vet att Saddam var en sunnimuslim som förtryckte det shitiska folket i Irak. Liksom det är grundkurs, och det gäller inte bara Saddam. Ni kan inte ingenting om något, och det bevisar ni bara om och om igen.

Men för er 2 oseriösa debattörer kvittar detta, för i er värld existerar bara Kurdistan, och notera att det inte existerar i verkligheten.

Citat:
Edit: Ifall du undrar varför jag tog upp hizbollah är för att du inte har tillfört med någonting annat.

Tror de flesta i tråden är väldigt tacksamma över min information om Hizbollahs roll i Syrien.
Till skillnad från de inavlade bönderna i PKK/YPG/Peshmerge så pratar inte Hizbollah med media. De är byggda för att stå emot världens bästa underrättelsetjänst. Kan faktiskt vara svårt att få fram information och ännu svårare att få uppgifterna bekräftade.
För till skillnad ifrån er så postar jag aldrig något utan en källa.
Senast redigerad av Chris1991 2014-09-25 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in