Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-25, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag kan inte förstå varför det var så extremt viktigt för honom att placeras högre upp. Det är högst rimligt att de kommunala kandidaterna placeras högre än en person som inte ställer upp på kommunal nivå, dessutom hade partiet exakt 0 chanser att komma in i riksdagen detta år.
Håller med om att det är lite konstigt att det där skulle vara så viktigt. Det kan ju dock tänkas finnas lite andra faktorer som spelat in också, men det är ju bara Hennix som vet hur har resonerat och tänkt i det här fallet.
Citat:
Jag tycker inte att Hennix gjort särskilt mycket för att förtjäna en högre placering för övrigt, det han främst ägnat sig åt under valrörelsen är att skriva kommentarer på Realisten, Nordfront och Nationell.nu. Han har mig veterligen inte hållit ett enda tal inför allmänheten eller dylikt. Visst, han snickrade ihop en kampanjsida, med en design hämtad från internets barndom, men den spreds knappast till andra än redan övertygade.
Personligen tycker jag väl att det verkar som att Hennix gjort mer nytta än vissa av kommunkandidaterna. Han skrev i någon kommentar att han delat en massa flygblad och placerat ut valsedlar osv, så han har väl gjort i princip samma saker som alla kommunkandidater gjort bortsett från att han inte ställde upp i kommunvalet själv. För det var väl långt ifrån alla kommunkandidater som höll några tal under valrörelsen?
Citat:
Ursprungligen postat av Merenkurkku
Hennix upptäckte att han inte ens fick bära fanan eller bli operativ chef över näste 7
Då ringde han direkt till Klas Lund och sade att han inte enbart tänker gå med en sköld under demon utan iaf minst få hålla två tal.
Lund sade då att de kommit överens med polisen om två timmars tillståndsgivet demostration och att han då inte kommer hinna tala och att det vore dumt att börja bråka med polisen i detta skede.

Nils accepterade inte detta och hoppade av SMR och ringde till Langen som direkt skrev en artikel som fungerade som ett imperativ till landets nationalister där "Nationell.nu" har all form av tolkningsföreträde och står för allt sunt förnuft.
Schysst liknelse

Fast Motståndsrörelsen har ju inte något med det här att göra.
Citat:
(Alla andra är judiska identitärer)
Snudd på sant
Citat:
Mentor kommenterar "Den som tvingas bära en sköld är antagligen gud och skall behandlas som en sådan" (Mein Kampf del 4 sida 5432 Isländsk översättning)
Roligt
Citera
2014-09-25, 07:22
Medlem
Citat:
Jag håller med om att SVP gjorde ett dåligt val och frågan är vem som bär skulden för detta ?
Det är knappast Jonas De Geer eller Partiledaren iaf !

Till väldigt stor del beror naturligtvis det usla resultatet, och den nästan totala frånvaron av entusiasm och kampanjande från sympatisörer på nätet, på Motgift och partiledningen. Vad skulle det annars bero på? Vädret? Planeternas läge i förhållande till varandra?

Citat:
En del hävdar på fullaste allvar att motgift-gänget bär skulden för rörelsen "stagnation"

Jag tror att Motgift har varit väldigt skadliga för svensk nationalism.

Citat:
Jag skulle vilja påstå att De Geer är en av rörelsen viktigaste personer med hans enorma bildning och välartikulerade annalyser.

På vilket sätt är en ohederlig och överskattad katolsk fanatiker och "fascist" med fjollig överklassdialekt, som sitter på en ö utanför Skottland och super, "viktig för rörelsen"? Vad är det för "enorm bildning" han har egentligen? När man lyssnar på radion så verkar hans påstått enorma allmänbildning vara aningen överdriven. I jämförelse med det slödder och trasproletariat som utgör stora delar av "rörelsen" och i jämförelse med stora delar av den svenska fårskallebefolkningen så kanske han framstår som enormt bildad. För en allmänbildad, någorlunda intelligent och lite äldre person så framstår hans allmänbildning som helt ok men ändå ganska medelmåttig. Han kan lite franska och verkar ha läst mycket om frimurare, katolska fascistgrejer, judisk makt, lite historia och diverse konspirationsteorier. I övrigt verkar han inte ha någon "enorm bildning".

Vad är det för några "välartikulerade analyser" han har kommit med? Han har kommit med en del hyfsade artiklar och utspel om judar och deras intriger och illdåd men dessa har inte varit några direkt revolutionerande saker och han har ofta varit tvåa eller trea på pucken, så att säga. I övrigt så har han ju kommit med många absurda, osmakliga och direkt lögnaktiga "analyser" angående Ukraina, Ryssland och en del andra saker. Han sitter i radion och ljuger rätt upp och ner och kommer med diverse knäppa påståenden i syfte att gynna sin katolska kyrka. Det är direkt osmakligt, när det inte bara är absurt och pajasaktigt. Jag gillade tidigare de Geer, eftersom han var en av få som hade just lite allmänbildning och även hade ganska bra koll på judefrågan, men tycker numera att han tyvärr verkar vara en ohederlig, delvis knäpp och ibland direkt osympatisk person. Han har visat dessa sidor ganska mycket på sistone.

Citat:
Det är viktigt för personer som än inte är nationalister att de kan identifiera sig med våra företrädare oavsett om de är grevar eller betongarbetare !

Ja, vanligt folk i Sverige identifierar sig verkligen med katolska fascister, bisarra kvasireligiösa konspirationsteoretiker och subkulturella skojare som lägger mycket fokus på aborter, bögeri, kristendom, extrem nyliberalism och vurmande för NATO, EU och NWO.

Citat:
Ang det med Hennix så tycker även jag att det var dumt att han hamnade så långt ned på listan och att han lämnat partiet men samtidigt så måste Hennix förstå att ungdomen gör revolt och att kulturen är dynamiska.
Inom alla partier så är ungdomsförbunden lite uppkäftiga mot sitt moderparti och lite mer "radikala" jag kommer ihåg för kanske tio år sedan då man på "MUFs" fester lyssnade på progg och ung vänster är betydligt mer radikalt än sitt moderparti.
SVP har inget ungdomsförbund men om vi skulle leka med tanken att de hade ett sådant och det var den nuvarande organisationen "Nordisk Ungdom" som var det så hade antagligen Hennix fått en hjärtattack.
http://www.youtube.com/watch?v=Rsa1RejaMNM
(Tänker på detta)
Jag har stor respekt för Hennix men man måste tänka på att han är född 1944 och han bör tänka på att många nationalister idag är betydligt yngre och då kanske man inte kan känna avsky för folk som tar hål i örat eller tycker om hårdrock.

Jag har inget emot Hennix och har aldrig följt honom närmare, men så himla fantastisk tycker jag inte han verkar vara. Mitt intryck är att det är en gammal kuf av den rättshaveristiska och lite knäppa typen. Jag tror inte det är någon enorm förlust för partiet eller svensk nationalism att han går i frivillig pension, om det nu är det han har gjort. Han kan säkert bidra positivt på många sätt och jag håller nog med honom i många saker, men om det verkligen är en stor förlust att han hoppar av så ser det nog ganska mörkt ut för svensk nationalism.
Senast redigerad av JuliusSeverus 2014-09-25 kl. 07:27.
Citera
2014-09-25, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvP-Finn
Jag tycker att JDG är mycket skarpt i sina analyser och undviker inte att prata om något "känsligt" ämne. För övrigt gillar jag dock inte hans pessimism och att han menar att den vita världen kommer aldrig att bli vit igen utan att svenskarna får bygga sig någon "ark" något "reservat" där de är för sig själva men att man inte kan återta varken hela Sverige eller den vita världen. Jag gillar inte denna syn. Om det verkligen skulle vara så som JDG påstår så kan man egentligen lika gärna lägger ner allt och dör. Vi kämpar ju inte bara för att existera utan för att även den vita världen ska bli helvitt igen. Allt annat känns meningslöst.

Detta har du naturligtvis helt rätt i. Slutmålet måste vara att återerövra den vita världen och att återskapa en vit värld som är bättre än den gamla som fanns för 100 år sedan. Allt annat är meningslöst. Vi ska inte ha nån kaffe latte-färgad "konservativ" och "traditionalistisk" kompromissdynga, vi ska ha vita samhällen, vita nationer och en vit värld. Europa och andra vita kärnområden måste göras vita igen.
Citera
2014-09-25, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
De raktigenom materiella raserna som ideologiskt fundament är absolut en barnsjukdom som många svenska nationalister dras med. Att erkänna det är inte detsamma som att ta avstånd från "rasideologi" (ett Expo-ord). Att hävda en sådan koppling är att medvetet vilja missförstå, gissningsvis pga ren grälsjuka, eller personlig okunnighet om verkliga nationalistiska rörelser och deras ideologier.

Vad är detta för flum? "Materiella raser"? Självfallet måste den egna biologiska gruppens bevarande vara det mest grundläggande ideologiska fundamentet av alla. Det svenska folkets och den vita rasens bevarande är ju själva poängen med alltihop. Utan detta fundament så saknar ju ett parti som SvP existensberättigande.

Citat:
Materialistisk nationalism är Hollywood som projicerar sin egen materialism på oss för att kunna skapa filmmonster. Som all annan Hollywoodnazism är det förlåtligt när folk kopierar det, eftersom det är det första uttryck för motstånd som väldigt många kommer i kontakt med. Men hör man till den gruppen bör man snabbt försöka bli mer ödmjuk och självmedveten.

Det här är ju verkligen väldigt flummigt. Naturligtvis handlar allt i grunden just om "materialism", dvs ras, gener, spermier och ägg. Det är biologin, alltså det rent materialistiska, som har den helt avgörande betydelsen i det stora och långa perspektivet. Ingen "traditionalism" och ingen "andlighet" kan ändra på det. Det har inget med "hollywoodnazism" att göra. Fram till och även efter andra världskriget så var eugenik något många högt uppsatta i samhället tog på stort allvar. Såväl socialdemokrater som bondeförbundare och andra betraktade det som en självklarhet att det existerade betydande skillnader mellan olika folk och raser och att det var viktigt att förhindra inblandning av undermåliga raselement i "folkkroppen". Det var rena självklarheter för de flesta på den tiden.

Det som är "Hollywood", eller snarare judiskt i största allmänhet, är att den judiska ras- och verklighetsförnekarpropagandan har gått så långt och satt sig så djupt i det vita västerlandet att t.o.m. "etniska nationalister" hävdar att rena självklarheter angående rasfrågan skulle vara "hollywoodnazism".

Ingen religion och ingen konservativ traditionalism, ingen "andlighet" av något slag, kan förvandla ett samhälle som mestadels befolkas av diverse rasligt lågstående undermänniskor från jordens sämsta folkgrupper, degenererat vitt trasproletariat och allehanda mystiska raskorsningar till ett bra samhälle.

Citat:
Sedan kan det förstås slå slint åt andra hållet, när folk vaknar upp och försöker ta sig bort från materialismen, men saknar redskap för att göra det på ett sofistikerat och för oss passande sätt.

Vad menar du med materialism? Idag har vi ju snarare alldeles för lite "materialism" i samhället och istället så dominerar och präglar helt ovetenskapliga och vansinniga pseudoreligioner som kulturmarxism, humanism och allmän PK-ism samhällets styre såväl som folkflertalets sinnen och verklighetsbild.

Citat:
Jag har t ex väldigt svårt att tro att katolicismen är rätt väg att gå för svenskarna. Den svenska katolicismen försvann för 500 år sedan och kommer inte tillbaka. Men det är en annan fråga och man får ta vara på det goda i varje strömning.

Nej det tror fan det att katolicismen inte är rätt väg att gå för svenskarna eller några andra vita folk. Ingen traditionell religion har särskilt mycket att erbjuda i den oerhörda överlevnadskamp som den vita rasen kommer behöva utkämpa, om den inte ska dö ut. Det kan finnas värdefulla element i vissa religioner men överlag så är de tyvärr otillräckliga och ibland direkt kontraproduktiva.
Senast redigerad av JuliusSeverus 2014-09-25 kl. 08:30.
Citera
2014-09-25, 08:05
Medlem
enriktigsvensk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSeverus
Till väldigt stor del beror naturligtvis det usla resultatet, och den nästan totala frånvaron av entusiasm och kampanjande från sympatisörer på nätet, på Motgift och partiledningen. Vad skulle det annars bero på? Vädret? Planeternas läge i förhållande till varandra?

Jag tror att Motgift har varit väldigt skadliga för svensk nationalism.

På vilket sätt är en ohederlig och överskattad katolsk fanatiker och "fascist" med fjollig överklassdialekt, som sitter på en ö utanför Skottland och super, "viktig för rörelsen"? Vad är det för "enorm bildning" han har egentligen? När man lyssnar på radion så verkar hans påstått enorma allmänbildning vara aningen överdriven. I jämförelse med det slödder och trasproletariat som utgör stora delar av "rörelsen" och i jämförelse med stora delar av den svenska fårskallebefolkningen så kanske han framstår som enormt bildad. För en allmänbildad, någorlunda intelligent och lite äldre person så framstår hans allmänbildning som helt ok men ändå ganska medelmåttig. Han kan lite franska och verkar ha läst mycket om frimurare, katolska fascistgrejer, judisk makt, lite historia och diverse konspirationsteorier. I övrigt verkar han inte ha någon "enorm bildning".

Vad är det för några "välartikulerade analyser" han har kommit med? Han har kommit med en del hyfsade artiklar och utspel om judar och deras intriger och illdåd men dessa har inte varit några direkt revolutionerande saker och han har ofta varit tvåa eller trea på pucken, så att säga. I övrigt så har han ju kommit med många absurda, osmakliga och direkt lögnaktiga "analyser" angående Ukraina, Ryssland och en del andra saker. Han sitter i radion och ljuger rätt upp och ner och kommer med diverse knäppa påståenden i syfte att gynna sin katolska kyrka. Det är direkt osmakligt, när det inte bara är absurt och pajasaktigt. Jag gillade tidigare de Geer, eftersom han var en av få som hade just lite allmänbildning och även hade ganska bra koll på judefrågan, men tycker numera att han tyvärr verkar vara en ohederlig, delvis knäpp och ibland direkt osympatisk person. Han har visat dessa sidor ganska mycket på sistone.

Ja, vanligt folk i Sverige identifierar sig verkligen med katolska fascister, bisarra kvasireligiösa konspirationsteoretiker och subkulturella skojare som lägger mycket fokus på aborter, bögeri, kristendom, extrem nyliberalism och vurmande för NATO, EU och NWO.

Jag har inget emot Hennix och har aldrig följt honom närmare, men så himla fantastisk tycker jag inte han verkar vara. Mitt intryck är att det är en gammal kuf av den rättshaveristiska och lite knäppa typen. Jag tror inte det är någon enorm förlust för partiet eller svensk nationalism att han går i frivillig pension, om det nu är det han har gjort. Han kan säkert bidra positivt på många sätt och jag håller nog med honom i många saker, men om det verkligen är en stor förlust att han hoppar av så ser det nog ganska mörkt ut för svensk nationalism.

Om nu motgift-gänget är så hemska och dåliga varför gör du inte podcasts själv då om du är så jävla duktig. Du skulle väl komma med dom knivskarpaste analyser och mest genomtänkta uttalanden hela tiden. Aldrig nånsin fälla en endaste ogenomtänkt kommentar. Du som kan och vet allt bäst. Du stora källa av visdom. Med dig som offentlig företrädare för rörelsen skulle vi vinna folket och ta makten i morgon dag. Att det finns så duktiga Nationella som du. Blända oss alla med lite offentliga uttalanden. Helst i aktuellt så alla får se och höra hur underbart duktig du är.
Citera
2014-09-25, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enriktigsvensk.
Om nu motgift-gänget är så hemska och dåliga varför gör du inte podcasts själv då om du är så jävla duktig.

Har du verkligen inga andra argument att komma med? Är du så innehållslös, meningslös och värdelös? "Men gör det bättre själv då!".

Ja, jag är för övrigt ganska så "jävla duktig".

Citat:
Du skulle väl komma med dom knivskarpaste analyser och mest genomtänkta uttalanden hela tiden.

Ja, ungefär så ja. Det är inte så svårt om man är intelligent, allmänbildad och har en sund grundläggande ideologisk och politisk utgångspunkt.

Citat:
Aldrig nånsin fälla en endaste ogenomtänkt kommentar.

Det kan hända ibland, men då är det just enstaka ogenomtänkta kommentarer. Jag framhärdar inte med helt vansinniga och absurda idéer. Jag ljuger inte medvetet i syfte att gynna diverse gamla vidskepliga sekter. Jag sprider inga vansinniga och grundlösa konspirationsteorier.

Citat:
Du som kan och vet allt bäst.

Jag kan och vet inte allt, men jag kan och vet mer och bättre än de flesta inom rörelsen, vilket i sig tyvärr inte är någon större bedrift.

Citat:
Du stora källa av visdom.

Ja, det är jag oftast.

Citat:
Med dig som offentlig företrädare för rörelsen skulle vi vinna folket och ta makten i morgon dag.

Det tror jag inte. Däremot skulle situationen sannolikt vara bättre än idag.

Citat:
Att det finns så duktiga Nationella som du

Ja, det är tur, samtidigt som det är tråkigt att vi är så väldigt få.

Citat:
Blända oss alla med lite offentliga uttalanden. Helst i aktuellt så alla får se och höra hur underbart duktig du är.

Du verkar tyvärr bara vara ännu en korkad subkulturell sektmedlem. Ett jante-får. En idiot. En del av problemet snarare än en del av lösningen.
Senast redigerad av JuliusSeverus 2014-09-25 kl. 08:27.
Citera
2014-09-25, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Varför görs det fortfarande reklam för Radio Framåt på Realisten?

https://www.realisten.se/wp-content/uploads/realistenreklam2.png

För att ingen sköter Realisten på ett vettigt sätt sedan Straybullet gick under jorden?
Citera
2014-09-25, 09:59
Medlem
enriktigsvensk.s avatar
Citat:
Har du verkligen inga andra argument att komma med? Är du så innehållslös, meningslös och värdelös? "Men gör det bättre själv då!".

Ja, jag är för övrigt ganska så "jävla duktig".

Ja, ungefär så ja. Det är inte så svårt om man är intelligent, allmänbildad och har en sund grundläggande ideologisk och politisk utgångspunkt.

Det kan hända ibland, men då är det just enstaka ogenomtänkta kommentarer. Jag framhärdar inte med helt vansinniga och absurda idéer. Jag ljuger inte medvetet i syfte att gynna diverse gamla vidskepliga sekter. Jag sprider inga vansinniga och grundlösa konspirationsteorier.

Jag kan och vet inte allt, men jag kan och vet mer och bättre än de flesta inom rörelsen, vilket i sig tyvärr inte är någon större bedrift.

Ja, det är jag oftast.

Det tror jag inte. Däremot skulle situationen sannolikt vara bättre än idag.

Ja, det är tur, samtidigt som det är tråkigt att vi är så väldigt få.

Du verkar tyvärr bara vara ännu en korkad subkulturell sektmedlem. Ett jante-får. En idiot. En del av problemet snarare än en del av lösningen.

Kul att du är så blygsam Jag menar bara att om man inte kan göra annat än att gnälla och gny kunde man ju försöka sig på nåt själv. Om man nu är så duktig borde det ju vara ganska lätt. Visa hur saker ska göras. Vad åstadkommer du själv tex annat än att gnata som en surkärring över motgift. Dra igång nåt eget projekt som når ut till en bredare publik och gör det bättre. Annars tycker jag du kan hålla käft. Och sektmentalitet är det inte jag som lider av. Ser man judar och judelakejer överallt morron till kväll och nwo-förespråkande hit och nato-supporter dit är man helt och hållet frisk och sansad
Citera
2014-09-25, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enriktigsvensk.
Kul att du är så blygsam

Jag tror inte på jantetramset som ni fårskallar lever efter. Jag vet att jag är bra och det inser nog du och de flesta andra också. Ni vet att jag är bra och det provocerar er väldigt mycket. Ni vill ha er subkulturella sekt i fred utan att det kommer jobbiga människor som faktiskt har nåt i skallen och pekar på olika felaktigheter, dumheter och galenskaper.

Citat:
Jag menar bara att om man inte kan göra annat än att gnälla och gny kunde man ju försöka sig på nåt själv. Om man nu är så duktig borde det ju vara ganska lätt. Visa hur saker ska göras. Vad åstadkommer du själv tex annat än att gnata som en surkärring över motgift. Dra igång nåt eget projekt som når ut till en bredare publik och gör det bättre.

Det är mycket bättre att göra ingenting alls än att göra det som Motgift har gjort. Alla som bara ligger och tittar i taket har på sätt och vis gjort mer gott för svensk nationalism, eftersom de åtminstone inte har skadat den. Jag och en del andra har många gånger berättat om hur saker och ting fungerar och vad som är sant respektive falskt och om vad som är rätt och fel. Vi har än så länge alltid haft rätt och aldrig haft fel. Vi förutspådde vad som skulle hända och sen hände det naturligtvis också. Vi varnade tydligt för det och sen hände det. Problemet är att många inom "rörelsen" verkar vara idioter, klåpare, skojare och stollar. De förstår inte vad intelligenta, bildade och klarsynta människor säger och skriver. De verkar helt enkelt inte kunna ta till sig informationen dessa förmedlar och därigenom undvika förutsägbara snedsteg, fiaskon och katastrofer. Subkulturella faktorer väger alltid tyngst för dem.

Citat:
Annars tycker jag du kan hålla käft.

Jag tycker att du kan hålla käft. Du är ointressant och meningslös. Du har precis som alla de andra sektmedlemmarna inga som helst argument utöver att sitta som ett barn och skrika "Men gör det bättre själv då!".

Citat:
Och sektmentalitet är det inte jag som lider av.

Jo, du och många andra inom SvP-sfären verkar tyvärr lida av en osund sektmentalitet.

Citat:
Ser man judar och judelakejer överallt morron till kväll och nwo-förespråkande hit och nato-supporter dit är man helt och hållet frisk och sansad

Du verkar tyvärr mest vara ett svenne-hjon och en ganska typisk sektmedlem. Det finns bevisligen judar och judelakejer lite överallt och det är även ett faktum att Motgift och många SvP-medlemmar under lång tid har bedrivit propaganda för just NATO och NWO. Flera av dem har även krigat för NWO. Om man ägnar sig åt sån propaganda eller t.o.m. krigar för NWO så är man en judelakej, vare sig man förstår det själv eller inte.
Senast redigerad av JuliusSeverus 2014-09-25 kl. 11:52.
Citera
2014-09-25, 11:48
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
Fan vad kul att den förbaskat förbannade utfrysta "nazisten" JuliusSeverus levererar skit det första han gör efter en tids avstängning. Har det varit jobbigt att inte kunna sprida dynga på flashback under tiden du var avstängd?
Det har varit riktigt tomt utan vår käre "kiev-katolik-sekt-bunkermentalitet-judeguld" predikant. Dock måste jag säga att jag håller med herr JuliusSeverus om att Ukraina-krisen var totalt onödig och idiotisk även om han använder lite för hetsig retorik och riktar den mot partiet som helhet.

Citat:
Om det nu var så fruktansvärt jobbigt att placeras långt ner på riksdagslistan borde Hennix ha hoppat av redan i samband med offentliggörandet av den, det finns inte så mycket mer att säga.
Ja, eller ställa upp i en kommun för att höja sin plats på den otroligt viktiga listan.

Citat:
Hennix upptäckte att han inte ens fick bära fanan eller bli operativ chef över näste 7
Då ringde han direkt till Klas Lund och sade att han inte enbart tänker gå med en sköld under demon utan iaf minst få hålla två tal.
Lund sade då att de kommit överens med polisen om två timmars tillståndsgivet demostration och att han då inte kommer hinna tala och att det vore dumt att börja bråka med polisen i detta skede.

Nils accepterade inte detta och hoppade av SMR och ringde till Langen som direkt skrev en artikel som fungerade som ett imperativ till landets nationalister där "Nationell.nu" har all form av tolkningsföreträde och står för allt sunt förnuft.
(Alla andra är judiska identitärer)

Mentor kommenterar "Den som tvingas bära en sköld är antagligen gud och skall behandlas som en sådan" (Mein Kampf del 4 sida 5432 Isländsk översättning)
Hahaha!

Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Varför görs det fortfarande reklam för Radio Framåt på Realisten?

https://www.realisten.se/wp-content/uploads/realistenreklam2.png
Jag tycker att man lika gärna kan lägga ner Realisten om man inte anställer lite fler personer som kan hålla sidan vid liv. Nordfront gör ett bättre jobb rent nyhetsmässigt och för information gällande partiet så kan man använda sig av SvPs hemsida.
Citera
2014-09-25, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Jag tycker att man lika gärna kan lägga ner Realisten om man inte anställer lite fler personer som kan hålla sidan vid liv. Nordfront gör ett bättre jobb rent nyhetsmässigt och för information gällande partiet så kan man använda sig av SvPs hemsida.

SvP hade kunnat ha och borde sedan åtminstone ett par år tillbaka ha haft en egen media och nyhetssida som var minst lika bra som Nordfront och Fria Tider. Nordfront jobbar ideellt och levererar ändå en överlag bra och läsvärd nyhetssida. Det finns många intelligenta, bildade, välartikulerade och nationalistiskt sinnade människor som skulle kunna tänka sig att hjälpa till med en nationalistisk media-satsning. Problemet är att SvP under ganska lång tid till synes aktivt och medvetet har gått in för att stöta bort alla intellektuella människor med nationalistiska sympatier och istället har valt att låta ökända problemmänniskor och intrigmakare, psykopater, subkulturellt drägg, stollar, skojare och knäppgökar härja fritt.

Man har låtit dessa människor förstöra partiet och partiets image. Man har tagit ställning för dessa i många fall enbart skadliga människor och mot tänkande nationalister som faktiskt vill väl. Man har låtit kompisband från den gamla onda subkulturella tiden gå före i stort sett allt annat. Alla välmenande och oroade sympatisörer som har kommit med kritik har avfärdats av sektmedlemmarna som "enstaka isolerade troll", eller så har imbecillerna gapat "men gör det bättre själv då!". Man har helt enkelt inte betett sig som ett seriöst parti med seriösa politiska ambitioner. Detta fick man också betala priset för och det återstår att se om man någonsin kan återvinna det förtroende man har gått in så hårt för att bli av med.
Citera
2014-09-25, 13:36
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
SvP hade kunnat ha och borde sedan åtminstone ett par år tillbaka ha haft en egen media och nyhetssida som var minst lika bra som Nordfront och Fria Tider. Nordfront jobbar ideellt och levererar ändå en överlag bra och läsvärd nyhetssida. Det finns många intelligenta, bildade, välartikulerade och nationalistiskt sinnade människor som skulle kunna tänka sig att hjälpa till med en nationalistisk media-satsning. Problemet är att SvP under ganska lång tid till synes aktivt och medvetet har gått in för att stöta bort alla intellektuella människor med nationalistiska sympatier och istället har valt att låta ökända problemmänniskor och intrigmakare, psykopater, subkulturellt drägg, stollar, skojare och knäppgökar härja fritt.

Man har låtit dessa människor förstöra partiet och partiets image. Man har tagit ställning för dessa i många fall enbart skadliga människor och mot tänkande nationalister som faktiskt vill väl. Man har låtit kompisband från den gamla onda subkulturella tiden gå före i stort sett allt annat. Alla välmenande och oroade sympatisörer som har kommit med kritik har avfärdats av sektmedlemmarna som "enstaka isolerade troll", eller så har imbecillerna gapat "men gör det bättre själv då!". Man har helt enkelt inte betett sig som ett seriöst parti med seriösa politiska ambitioner. Detta fick man också betala priset för och det återstår att se om man någonsin kan återvinna det förtroende man har gått in så hårt för att bli av med.
Det är generellt sett ett problem att de i toppen av en organisation inte vill släppa fram personer som skulle kunna hota dem, det är dock i teorin ett betydligt mindre problem med SvP:s partistruktur. Realisten har iallafall varit helt klart undermålig jämnfört med friatider och nordfront och dess utom raderas läsarkommentarer efter 7 dagar vilket är värdelöst och därför vägrar jag kommentera på sidans articklar.

Realisten hade innan veckans Svenskpartist vilket jag tycker var ett bra initiativ.
Senast redigerad av adolf512 2014-09-25 kl. 13:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in