Jag blir så trött på rörelsen så jag spyr !
Jag håller med om att SVP gjorde ett dåligt val och frågan är vem som bär skulden för detta ?
Det är knappast Jonas De Geer eller Partiledaren iaf !
En del hävdar på fullaste allvar att motgift-gänget bär skulden för rörelsen "stagnation" medans hemsidor som sätter artikeltitlar som
"Någon som verkligen uppskattade julfirandet var Adolf Hitler – den mest unika, storartade och godhjärtade människa som någonsin existerat på jorden” bidrar till en enorm opinionsbildning.
Jag skulle vilja påstå att De Geer är en av rörelsen viktigaste personer med hans enorma bildning och välartikulerade annalyser.
Det är viktigt för personer som än inte är nationalister att de kan identifiera sig med våra företrädare oavsett om de är grevar eller betongarbetare !
Ang det med Hennix så tycker även jag att det var dumt att han hamnade så långt ned på listan och att han lämnat partiet men samtidigt så måste Hennix förstå att ungdomen gör revolt och att kulturen är dynamiska.
Inom alla partier så är ungdomsförbunden lite uppkäftiga mot sitt moderparti och lite mer "radikala" jag kommer ihåg för kanske tio år sedan då man på "MUFs" fester lyssnade på progg och ung vänster är betydligt mer radikalt än sitt moderparti.
SVP har inget ungdomsförbund men om vi skulle leka med tanken att de hade ett sådant och det var den nuvarande organisationen "Nordisk Ungdom" som var det så hade antagligen Hennix fått en hjärtattack.
http://www.youtube.com/watch?v=Rsa1RejaMNM
(Tänker på detta)
Jag har stor respekt för Hennix men man måste tänka på att han är född 1944 och han bör tänka på att många nationalister idag är betydligt yngre och då kanske man inte kan känna avsky för folk som tar hål i örat eller tycker om hårdrock.
Jag vill avsluta med att säga att jag håller med om det mesta Hennix säger i detta gamla program som han spelade in under sin ND-tid
/Skrivet från telefonen så ni får ursäkta röran i inlägget