Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-24, 00:08
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Varför inte begränsa kommentarer till registrerade användare?

Sådan skit är för sekter eller personer och/eller grupperingar som inte klarar av en fri diskussion. Kan man inte se igenom de uppenbara troll som härjat framförallt på Nordfronts kommentarsfält den senaste veckan är man ändå helt meningslös att ha och göra med ur ett politiskt perspektiv.

Är Carolus Mothander, Jack Mothander förresten? Är det uppklarat?
Citera
2014-09-24, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Varför inte begränsa kommentarer till registrerade användare?
Finns väl argument både för och emot det. Hittills har motargumenten vägt tyngre men det är tröttsamt med alla troll som försöker förstöra och antagligen ger vissa läsare intrycket att folk som läser på sidan är gravt efterblivna.
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Sådan skit är för sekter eller personer och/eller grupperingar som inte klarar av en fri diskussion. Kan man inte se igenom de uppenbara troll som härjat framförallt på Nordfronts kommentarsfält den senaste veckan är man ändå helt meningslös att ha och göra med ur ett politiskt perspektiv.
På sätt och vis. Men det finns ju också många personer som inte läser sidan regelbundet och inte kan se sådana mönster och många människor har ju matats med bilder av att "nazister" är onda och korkade. Så tyvärr kanske vissa inte genomskådar trollen.
Citera
2014-09-24, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism

Är Carolus Mothander, Jack Mothander förresten? Är det uppklarat?

Vem skulle det annars vara? Hur många förutom subkulturella WT-nationalister skulle döpa om sig till eller kalla sig för "Carolus" och hur många heter Mothander i efternamn i Sverige?
Citera
2014-09-24, 19:39
Medlem
Jag blir så trött på rörelsen så jag spyr !
Jag håller med om att SVP gjorde ett dåligt val och frågan är vem som bär skulden för detta ?
Det är knappast Jonas De Geer eller Partiledaren iaf !

En del hävdar på fullaste allvar att motgift-gänget bär skulden för rörelsen "stagnation" medans hemsidor som sätter artikeltitlar som
"Någon som verkligen uppskattade julfirandet var Adolf Hitler – den mest unika, storartade och godhjärtade människa som någonsin existerat på jorden” bidrar till en enorm opinionsbildning.

Jag skulle vilja påstå att De Geer är en av rörelsen viktigaste personer med hans enorma bildning och välartikulerade annalyser.
Det är viktigt för personer som än inte är nationalister att de kan identifiera sig med våra företrädare oavsett om de är grevar eller betongarbetare !

Ang det med Hennix så tycker även jag att det var dumt att han hamnade så långt ned på listan och att han lämnat partiet men samtidigt så måste Hennix förstå att ungdomen gör revolt och att kulturen är dynamiska.
Inom alla partier så är ungdomsförbunden lite uppkäftiga mot sitt moderparti och lite mer "radikala" jag kommer ihåg för kanske tio år sedan då man på "MUFs" fester lyssnade på progg och ung vänster är betydligt mer radikalt än sitt moderparti.
SVP har inget ungdomsförbund men om vi skulle leka med tanken att de hade ett sådant och det var den nuvarande organisationen "Nordisk Ungdom" som var det så hade antagligen Hennix fått en hjärtattack.
http://www.youtube.com/watch?v=Rsa1RejaMNM
(Tänker på detta)
Jag har stor respekt för Hennix men man måste tänka på att han är född 1944 och han bör tänka på att många nationalister idag är betydligt yngre och då kanske man inte kan känna avsky för folk som tar hål i örat eller tycker om hårdrock.

Jag vill avsluta med att säga att jag håller med om det mesta Hennix säger i detta gamla program som han spelade in under sin ND-tid

/Skrivet från telefonen så ni får ursäkta röran i inlägget
Citera
2014-09-24, 19:49
Medlem
MrSkargards avatar
Om det nu var så fruktansvärt jobbigt att placeras långt ner på riksdagslistan borde Hennix ha hoppat av redan i samband med offentliggörandet av den, det finns inte så mycket mer att säga.
Citera
2014-09-24, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om det nu var så fruktansvärt jobbigt att placeras långt ner på riksdagslistan borde Hennix ha hoppat av redan i samband med offentliggörandet av den, det finns inte så mycket mer att säga.
På Nordfront skrev han att han ville hoppa av eller i alla fall inte kandidera men inte gjorde det för partiets bästa:
Citat:
Jag fick aldrig information av partiledningen om min placering på riksdagslistan. Det var på http://www.val.se jag upptäckte att mitt namn stod på 44:e plats. Då ringde jag direkt Stefan Jacobsson och sade att jag inte ställer upp i valet. Stefan sade då att de inte kan trycka om alla valsedlar, det kostar för mycket.

Jag gick då med på att stå på riksdagslistan enbart för att inte skada partiet. Men jag accepterade inte motiveringen varför jag placerades på plats 44. Stefan Jacobsson sade att det inte var planerat att jag skulle ha just den placeringen utan att man helt enkelt tog de som ställde upp i kommunvalen först.

Jag väntade med att hoppa av partiet till efter valet, för att inte skada SvP.
https://www.nordfront.se/nils-eric-hennix-lamnar-svenskarnas-parti.smr#comment-163782
Citera
2014-09-24, 20:16
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
På Nordfront skrev han att han ville hoppa av eller i alla fall inte kandidera men inte gjorde det för partiets bästa:

https://www.nordfront.se/nils-eric-hennix-lamnar-svenskarnas-parti.smr#comment-163782

Jag kan inte förstå varför det var så extremt viktigt för honom att placeras högre upp. Det är högst rimligt att de kommunala kandidaterna placeras högre än en person som inte ställer upp på kommunal nivå, dessutom hade partiet exakt 0 chanser att komma in i riksdagen detta år.

Jag tycker inte att Hennix gjort särskilt mycket för att förtjäna en högre placering för övrigt, det han främst ägnat sig åt under valrörelsen är att skriva kommentarer på Realisten, Nordfront och Nationell.nu. Han har mig veterligen inte hållit ett enda tal inför allmänheten eller dylikt. Visst, han snickrade ihop en kampanjsida, med en design hämtad från internets barndom, men den spreds knappast till andra än redan övertygade.
Citera
2014-09-24, 20:21
Medlem
Citat:
Jag kan inte förstå varför det var så extremt viktigt för honom att placeras högre upp. Det är högst rimligt att de kommunala kandidaterna placeras högre än en person som inte ställer upp på kommunal nivå, dessutom hade partiet exakt 0 chanser att komma in i riksdagen detta år.

Jag tycker inte att Hennix gjort särskilt mycket för att förtjäna en högre placering för övrigt, det han främst ägnat sig åt under valrörelsen är att skriva kommentarer på Realisten, Nordfront och Nationell.nu. Han har mig veterligen inte hållit ett enda tal inför allmänheten eller dylikt. Visst, han snickrade ihop en kampanjsida, med en design hämtad från internets barndom, men den spreds knappast till andra än redan övertygade.

För första gången i historien så håller jag faktiskt med dig.
Citera
2014-09-24, 20:32
Medlem
Hennix upptäckte att han inte ens fick bära fanan eller bli operativ chef över näste 7
Då ringde han direkt till Klas Lund och sade att han inte enbart tänker gå med en sköld under demon utan iaf minst få hålla två tal.
Lund sade då att de kommit överens med polisen om två timmars tillståndsgivet demostration och att han då inte kommer hinna tala och att det vore dumt att börja bråka med polisen i detta skede.

Nils accepterade inte detta och hoppade av SMR och ringde till Langen som direkt skrev en artikel som fungerade som ett imperativ till landets nationalister där "Nationell.nu" har all form av tolkningsföreträde och står för allt sunt förnuft.
(Alla andra är judiska identitärer)

Mentor kommenterar "Den som tvingas bära en sköld är antagligen gud och skall behandlas som en sådan" (Mein Kampf del 4 sida 5432 Isländsk översättning)
Citera
2014-09-24, 20:33
Medlem
deludeds avatar
Citat:

Fast meritokrati handlar kanske inte alltid om hur bra man är på propaganda om man ställer upp för att leda. Jag har aldrig hört honom tala till folksamlingar men Hennix är vältalig och har handskats med politiker förr. Synd att det blev som det blev och att han inte vill vara med längre.
...
Citera
2014-09-24, 20:34
Medlem
Citat:

Gammal är äldst
Citera
2014-09-25, 00:13
Medlem
Guillounisms avatar
Varför görs det fortfarande reklam för Radio Framåt på Realisten?

https://www.realisten.se/wp-content/uploads/realistenreklam2.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in