2014-09-24, 19:38
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
För att jag jobbar som flygledare, det är mitt jobb att separera flygplan. Framförallt på hög höjd är risken för ett separationsunderskridande extremt liten, vi talar om ett fåtal händelser per år.

Vad gäller din juridiska liknelse så gäller "oskyldig tills bevista skyldig". Du har inte visat ett enda bevis på att någon form av kemikaliespridning pågår med flygplan. Tills du gör det kommer det enligt din egen liknelse per definition vara falskt.

Du antyder också att för att man ska kunna sprida dom här kemikalierna så ska flygledare bryta separationsreglerna, är det rätt tolkat?

Om det är det du säger så är det ännu ett bevis på din enfald. Vi har automatiska system som övervakar all separation, både säkerhetsnät som ser till att vi har väldigt svårt för att underskrida den utan att bli medvetna, men det finns också system som loggar alla gånger då separationen är mindre än den föreskrivna. Ifall jag har ett separationsunderskridande kommer jag tas ur position och stängas av i väntan på utredning. Det är alltså ingenting man gör bara så där, gör du det medvetet kommer du förlora jobbet (inte ens "kommer kanske", du kommer) och du kan dessutom ställas framför domstol om du medvetet riskerar säkerheten.

Det du föreslår finns inte på kartan, och det är redan innan vi tittar på alla andra orimligheter såsom:

Var finns tankarna?
Vem tillverkar kemikalierna?
Var tillsätts dom i bränslet?
Om dom tillsätts i bränslet, varför är det då bara vissa som (enligt dig) "sprutar kemikalier"?
Varför finns det inga kontroller i flygplanen för detta?

Sen kan man utöver detta diskutera mera om den extrema orimligheten i en konspiration på global skala som involverar tusentals personer.

Det finns förklarat exempel tidigare i tråden som besvarar dina funderingar.