2014-09-24, 11:55
Medlem
Läste ett bra citat på en tavla idag A säger "En dag ska vi dö" B svarar "Alla andra dagar ska vi det inte", tror att du förstår vad jag menar TS. Alla som klagar på att ni inte har någon framtid, tänk så här, om du nu varit lycklig i relationen i tio år men den sadan tar slut, då har du i varje fall tio år av lycka. Lev i nuet, inte tjugo år framåt, ingen vet om man ens lever om tjugo år.
Citera
2014-09-24, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Nej, jag har ingen dotter öht.

23-åriga tjejer ser sig själva som vuxna som knullar runt i Grekland och Thailand. De är naiva och mentalt sett småflickor.

Att åka på sup- och knullresor gör inte att man är "vuxen". Snarare tvärt om. Det bevisar bara min tes.
Så en 65-årig gubbe som åker till Thailand på en knullresa är en liten pojke enligt dig? Eller du menar att det är olika för män och kvinnor, känns som att du lever i stenåldern. Är man 23 år då är man fan vuxen och föräldrar och omvärlden ska skita i vad man gör så länge man inte gör något olagligt eller något som är skadligt för en själv.
Citera
2014-09-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Så en 65-årig gubbe som åker till Thailand på en knullresa är en liten pojke enligt dig? Eller du menar att det är olika för män och kvinnor, känns som att du lever i stenåldern. Är man 23 år då är man fan vuxen och föräldrar och omvärlden ska skita i vad man gör så länge man inte gör något olagligt eller något som är skadligt för en själv.

En 65-årig gubbe är ett pervo och en 23-årig tjej är en naiv liten fjant. Vad är problemet med mitt resonemang, stjärtgosse?
Citera
2014-09-24, 13:19
Medlem
seatbeltmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
En 65-årig gubbe är ett pervo och en 23-årig tjej är en naiv liten fjant. Vad är problemet med mitt resonemang, stjärtgosse?
Problemet med ditt resonemang är att det fanns 68255 23-åriga tjejer i Sverige förra året. De är sinsemellan olika och din trötta generalisering är naturligtvis fullständigt meningslös i trådens sammanhang.
Citera
2014-09-24, 13:20
Medlem
GeneralPoops avatar
Rent spontant så tycker väl jag dels det är märkligt med en så pass stor åldersskillnad. Inte så mycket på grund av själva åldern utan mer att ni borde vara på rätt olika ställen i erat liv, i vad ni vill uppleva/gjort osv osv.

Sen osar det lite desperation att redan efter 1,5 månad hamna på "älskar dig" stadiet...är du säker på att du inte bara känner dig gammal, biologiska klockan gör sig påmind (även om du säger att du nog inte vill ha barn) så du kompenserar det med en pojkvasker till pojkvän?

Mina åsikter å sido, så kör på om det känns bra. Det kommer säkert dyka upp problem på vägen där en del beror på er ålderskillnad och en del gör det inte. Som i alla par alltså. Funkar det så funkar det
Citera
2014-09-24, 13:25
Medlem
Beaverpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Japp, så här är det. Träffade en otroligt gullig kille på krogen för 1,5 månad sen. Vi har varit oskiljaktiga sen dess. Vi har även sagt "jag älskar dej".

Till grejen; min pojkvän är 23 och jag är 39. Vi har underbart sex och vi trivs otroligt bra tillsammans. Jag är själv lite nördig, filmtok och inga barn.

Hur ser ni på vår åldersskillnad? Är det läskigt?

Nu har jag inte läst alla fem sidor kommentarer, utan vill bara svara på ditt inlägg.

Jag hade en partner som var 17 år äldre än mig när jag var 17-23.
Denne hade barn och vi hade oftast bra som par har det antar jag.
Det tog slut för att jag inte hade känslor kvar och hade ställt upp massor men aldrig upplevt respons för det jag gjorde.
Efteråt har jag funderat på om åldersskillnaden var ett problem eller inte, men klart är det att det påverkade att man var på olika stadier i livet. I ditt fall är det inga barn inblandade, vilket kanske inte påverkar som det gjorde för mig.
men kör på, kärlek ska inte ha ålder. det är inte läskigt. snarare modigt.
Citera
2014-09-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seatbeltman
Problemet med ditt resonemang är att det fanns 68255 23-åriga tjejer i Sverige förra året. De är sinsemellan olika och din trötta generalisering är naturligtvis fullständigt meningslös i trådens sammanhang.

Varför kommenterar du mina gereraliseringar om de är meningslösa för tråden?

Det var Idab123 som började med att påstå att ingen skulle bry sig om en 23-årig tjej skulle vara ihop med en 39-årig man, och jag påstår att det skulle bli en jävla massa liv i luckan från päron och familj om en liten fjantig tjej började hänga med en lönnfet 39-årig snuskhummer. Just sayin'.
Citera
2014-09-24, 14:34
Medlem
En 23-årig tjej är ju ingen "småflicka" fast väldigt ung och oftast naiv och godtrogen. Hon är fortfarande på upptäcktsfärd i livet. Ingenting konstigt med det. Samma är det ju med killar i den åldern. Att som 39-åring däremot sitta och kalla en grabb i den åldern för sin pojkvän låter som ett dåligt skämt, och i synnerhet när hon kläcker ur sig trams som, "jag älskar dig" efter 1 1/2 månad. Det är ju tonårsfasoner. Ts:s mentala ålder är med största sannolikhet inte på samma nivå som hennes verkliga ålder i alla fall - vilket hon för övrigt redan har konstaterat. Det förklarar ju saken. Att det däremot lätt blir löjeväckande är en annan sak. Fast jag tror mer på att den här tråden är fejk och att ts egentligen är ett troll. Den här typen av trådar duggar fram titt som tätt för att sedan självdö.
Citera
2014-09-24, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
En 23-årig tjej är ju ingen "småflicka" fast väldigt ung och oftast naiv och godtrogen. Hon är fortfarande på upptäcktsfärd i livet. Ingenting konstigt med det. Samma är det ju med killar i den åldern. Att som 39-åring däremot sitta och kalla en grabb i den åldern för sin pojkvän låter som ett dåligt skämt, och i synnerhet när hon kläcker ur sig trams som, "jag älskar dig" efter 1 1/2 månad. Det är ju tonårsfasoner. Ts:s mentala ålder är med största sannolikhet inte på samma nivå som hennes verkliga ålder i alla fall - vilket hon för övrigt redan har konstaterat. Det förklarar ju saken. Att det däremot lätt blir löjeväckande är en annan sak. Fast jag tror mer på att den här tråden är fejk och att ts egentligen är ett troll. Den här typen av trådar duggar fram titt som tätt för att sedan självdö.

Jag använde ordet "småflicka" för att beskriva någon som är NAIV och GODTROGEN.

Är det något mer du undrar över???
Citera
2014-09-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Ärligt talat kom aldrig åldern upp direkt. Han ser äldre ut, fast fattade ju att jag är äldre. Lite skumt är det ju... Det är därför jag ändå är lite osäker på det hela även om jag älskar honom. Aaaargh, jag vet inte vad jag har gett mej in på, men vet att jag inte vill förlora honom nu...

Tycker inte att 16 år är så stor åldersskillnad.
Så länge folk är myndiga får man väl vara ihop med vem man vill utan att folk ska bry sig.
Ni kan säkert bli jättelyckliga.

Det viktiga är personkemin er emellan, inte åldern. Lycka till!
Citera
2014-09-24, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idasb1
Ingen hade reagerat på detta om det hade vart killen som var 39, o tjejen 23.

Det e åxå åt helvete för stor skillnad ..

Fast ....kille SOM tjej..Gäller det ett ONS ! Fine ! Men relation ? No thanks !
Citera
2014-09-24, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
"Du" hade aldrig kunnat gjort det.
Du är ju så moraliskt duktig med allt du gör.

Äldre och yngre har alltid bildat par, i alla år.

Det är bara trångsynta och avundsjuka som har något negativt att säga om det.

Du är ju så moraliskt duktig med allt du gör.

Tackar !

Min yngsta jag haft ihop det med genom årena har varit 3 år yngre...Det räcker !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in