2014-09-24, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Nja, hans päron lär väl vara minst 10 år äldre än dig, men tänk dig stämningen på julafton... huh, får kalla kårar....

Men gillar du det så visst, det är upp till dig.
Det beror på.

Jag hade en relation med större åldersskillnad där vi tog upp det hela tämligen omgående med föräldrarna, och det var inga problem. Vi var tillsammans mer än fem år.

Det handlar rätt mycket om vad de är för typer.
Citera
2014-09-24, 19:52
Medlem
Vet ett par som nästan bodde granne med mig, där hon var närmare nästan 50 och han i väldigt tidiga 20-årsåldern. Hon var ju ingen jennifer lopez heller utan såg ut som en sliten och småfet alkoholist. Gifta var de också. Kändes lite äckligt att se dem kramas om och pussas som ett tonårspar ärligt talat. Dock verkade ingen av dem ha alla hästar hemma... Men trivs ni ihop så har ingen annan med det att göra så kör på.
Citera
2014-09-24, 22:35
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Jag tvekar inte att fortsätta träffa honom, inte alls. Det var en vän till mej (och mitt ex)som tyckte det var läskigt.

Strunta i hur lättskrämda dina vänner är. Kör på bara om det känns bra. Vad som händer i framtiden vet man aldrig. Har ni det bra tillsammams och dessutom skönt sex, så ska du såklart bara köra på.
Citera
2014-10-01, 07:57
Medlem
Det var ju ingen stor åldersskillnad!
Citera
2014-10-01, 08:06
Medlem
Aciess avatar
Fan va göett me lammköett.
Kör hårt såatt säga hehe.
Citera
2014-10-01, 10:36
Medlem
Ja han dumpar dig om några år när du har fått platt rumpa och bröstar även håret och läpp.... du tvinnar fort med ålder efter 45 år. Sorry
Citera
2014-10-01, 11:09
Medlem
S-bockens avatar
Vill du inte ha barn så kör på.
Citera
2014-10-01, 12:20
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag förstår att det är kul att träffa någon på det sättet, men man bör nog ha i åtanke att det kommer en dag då du fyller 50 år och han är 34, om ni kommer så långt. Kan hålla med om att om man är 20-25 år så kan det vara grymt kul att dejta någon äldre utan att tänka på sånt här, men är man 39 år så kanske man inte orkar med en break-up om ytterligare några år. Jag antar att du "lekt färdigt" vid detta laget? Eller?
Citera
2014-10-05, 01:51
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
vad är det som du anser skulle kunna vara läskigt? Svara iom att du skriver så.

Jag tycker inte det är läskigt. Det var mitt ex och en kompis som båda uttryckte sin åsikt om att vårt förhållande var läskigt. Jag blev arg båda gångerna och ville veta vad de hade problem med, men fick inget vettigt svar.
Citera
2014-10-05, 01:52
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriously?
Du är 39 och du funderar på om du vill ha barn eller ej. Frågan är, kan du få barn idag.

Jag kan få barn, ja.
Citera
2014-10-05, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Japp, så här är det. Träffade en otroligt gullig kille på krogen för 1,5 månad sen. Vi har varit oskiljaktiga sen dess. Vi har även sagt "jag älskar dej".

Till grejen; min pojkvän är 23 och jag är 39. Vi har underbart sex och vi trivs otroligt bra tillsammans. Jag är själv lite nördig, filmtok och inga barn.

Hur ser ni på vår åldersskillnad? Är det läskigt?
Nej, men ännu vet du ingenting om "kärleken", du kan ha en psykos, det kan han med.
Men när du är 70 är han 56, det kan bli problem.
Jag är ca lika gammal och träffade nylgen en kvinna i 8 år som var 13 år yngre än mig, problemet här är väl att du måste fixa barn NU om det ska bli ngt i den vägen, och kan ni driva "företaget familjen" ihop`?
Citera
2014-10-05, 02:01
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makawao
om du oroar dig over folks asikter sa ar du pa fel stalle. flashback kryllar inte direkt av mogna medelsvenssons med "normala" asikter. sa har far du ett arligt svar... ja, de allra flesta tycker det ar lite konstigt. kanske inte laskigt.. men konstigt. men man kan inte leva sitt liv efter "vad man borde" gora, med det sagt....

oddsen for att erat forhallande ska halla ar inte sa hoga. ni kanske har haft turen och har lyckats hitta den dar eviga karleken (som man ofta hittar nar man ar 23), vad vet jag?

personligen tycker jag att ni bada verkar ha problem. du ar 39 ar, tror inte du vill ha barn, och har sagt att du alskar nagon efter 1.5 manad, och du gar in pa flashback och fragar om det har ar socialt acceptabelt. har du inget hum om hur verkligheten ser ut? eftersom ni redan har kommit sa langt som att saga att ni alskar varandra sa kan ni redan nu ta framtidssnacket. pratar ni ens om att det har ar ett problem eller ar det bara en dans pa rosor? visst kan man klicka med nagon som ar yngre/aldre... men man borde emotionellt satt inte vara pa samma sida.

Vettigt svar. Jag vet att Flashback inte är det bästa stället för att få ordentliga svar på, men jag tyckte nog mest att det var roligt att se vad min fråga skulle ge för svar.

Jag har alltid gått fort fram i alla förhållanden så att vi sagt "älskar dej" redan nu är inte konstigt för mej.

Lite är det nog "dans på rosor" just nu, men vi har haft diskussioner om framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in