2014-09-23, 16:26
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men länka orkar du inte?

Anyways förekommer inte Gävlemördaren på någon bild i detta bildspel.

OK, så det är alltså inte Alb#n på bilden? Du är helt säker? My misstake om så är fallet
Citera
2014-09-23, 16:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
OK, så det är alltså inte Alb#n på bilden? Du är helt säker? My misstake om så är fallet

Står även i bildtexten vilka som medverkar på bilden.

Gävlemannen kan däremot ses på hans Facebook.
Citera
2014-09-23, 16:32
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Står även i bildtexten vilka som medverkar på bilden.

Gävlemannen kan däremot ses på hans Facebook.

Ibland processar min hjärna saker lite väl fort så en del småfel kan smyga sig in. Psykisk Ohälsa underlättar inte heller.

Jobbigt att länka hans facebook eller?

Känner du alb#n?
Citera
2014-09-23, 16:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Ibland processar min hjärna saker lite väl fort så en del småfel kan smyga sig in. Psykisk Ohälsa underlättar inte heller.

Jobbigt att länka hans facebook eller?

Känner du alb#n?

Hehe, svarade bara med samma mynt.
https://www.facebook.com/*lbin.*spgren?fref=ts

*=a
Citera
2014-09-23, 18:42
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Slutsatsen är förhastad.

Ponera att Linkanpojken 1 är folkbokförd i Linköping med sin pappa och är halvbror till Linkanpojken 2 (gärningsmannen), som är folkbokförd i Götborg hos mamman då han var på tillfälligt besök i Linköping och flippade ut efter att flickvännen gjort slut.

Linkanpojken 1 vet att halvbrodern är GM, men det är Linkanpojken 1 som Linköpingspolisen vill topsa därför att han är folkbokförd i Linköping.

Linkanpojken 1 nekar till topsning då han anar att det kan avslöja släktskapet med halvbrodern i Göteborg som han vill skydda.

Nu kommer det intressanta:

Polisen behöver lite mer - typ "skäligen misstänkt" - för att kunna ta till tvångsåtgärder. Men Polisen som vill binda honom till mordplatsen upptäcker att Linkanpojken 1 har alibi för morddagen då han varit på utlandsresa.

Den rätta slutsatsen:

Genom att neka till topsning - vilket flera i Linköping gjort - kan man skydda en släkting som är GM.

Det har du helt rätt i!

En annan idé på samma ämne: Borde man inte kunna dela upp Linköpings befolkning i släkter och bara topsa en person från varje släkt, så att på så sätt täcka av en större del av folket men med mindre arbete?
Citera
2014-09-23, 18:50
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Det har du helt rätt i!

En annan idé på samma ämne: Borde man inte kunna dela upp Linköpings befolkning i släkter och bara topsa en person från varje släkt, så att på så sätt täcka av en större del av folket men med mindre arbete?

Där har du skapat ett integritetsproblem i stor skala
Citera
2014-09-23, 21:38
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Det har du helt rätt i!

Det är mycket man kan göra med datorer idag: DNA-tester i databanker men lagstiftningen som är till för att skydda den enskildes personliga integritet lägger hinder i vägen.

Ingår i ett medicinskt forskningsprojekt där deltagandet krävde att jag medgav att min DNA-profil testas mot Polisens register med ouppklarade brott. Detta är idag ett vanligt sätt att på frivillig grund få in befolkningens DNA-profiler.

Tvångsåtgärd kräver någon "misstankegrad" om brott, om jag förstått det rätt. Vid dubbelmordet i Linköping finns såklart en misstankegrad mot en delmängd av gruppen "ungdom i Linköping".

Kanske någon på tråden vet bättre?
Citera
2014-09-23, 22:21
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Det är mycket man kan göra med datorer idag: DNA-tester i databanker men lagstiftningen som är till för att skydda den enskildes personliga integritet lägger hinder i vägen.

Ingår i ett medicinskt forskningsprojekt där deltagandet krävde att jag medgav att min DNA-profil testas mot Polisens register med ouppklarade brott. Detta är idag ett vanligt sätt att på frivillig grund få in befolkningens DNA-profiler.

Tvångsåtgärd kräver någon "misstankegrad" om brott, om jag förstått det rätt. Vid dubbelmordet i Linköping finns såklart en misstankegrad mot en delmängd av gruppen "ungdom i Linköping".

Kanske någon på tråden vet bättre?

Jag är nyfiken på hur svenska folket skulle rösta i denna fråga...

-Skall samtliga svenskar tvingas lämna dna test för att staten skall kunna bygga upp dnaregister för brottsbekämpning?

Jag ser även potential för att starta ett enfrågeparti. "Dna-partiet" som driver ovan nämnda fråga.

Fler än man tror är nog för. Någon som vågar sig på en gissning hur svenskarna skulle rösta.

Personligen skulle jag rösta ja.
Senast redigerad av massepojken 2014-09-23 kl. 22:23.
Citera
2014-09-24, 09:57
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Veckans stolpskott. Ett förundersökningsprotokoll är ingen redovisning av utredningen och alla spår man tittat på utan endast det som ligger till grund för ett åtal. Därför är det just enkelspårigt.

Tack för det - Snutjävel!!. Jag menade inte FUP utan Nordisk Kriminalkrönika, I NK ingår delar av FUP naturligtvis. Skrev fel - mänskligt? - kanske inte... NK - där Utredaren själv påvisar sitt tankesätt i en utredning, är en guldgruva. Oftast är det de små detaljerna som avgör, ett annorlunda tänk, något som avviker från det ursprungliga - förmodade händelsförloppet.
Senast redigerad av substitute 2014-09-24 kl. 10:14.
Citera
2014-09-24, 11:25
Medlem
IIIDraculs avatar
Vad är den totala belöningen på?
Citera
2014-09-24, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Vad är den totala belöningen på?

1,4 miljoner tror ja.
Citera
2014-09-24, 20:05
Medlem
substitutes avatar
1,4 mille, det ger följande procentsats enligt mej:

5 % kriminell organisation
15 % arg kund hos sekvencia/superstore.
35% ensam galning/psyko/ensam broder

45% två bröder, med tajta blodsband.(Brothers in arms).där den ena brodern kan heta LEIF.
Senast redigerad av substitute 2014-09-24 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in