Citat:
Ursprungligen postat av
Pegador
Spot on
Det är ett tragiskt försök att efterlikna Filip&Fredriks paradgren. Problemet är att A&S inte har den förmågan.
Jag fortsätter att lyssna ett par avsnitt till och hoppas att de hittar tillbaka till det som dem hade i början.
Jag tror inte de försöker efterlikna någon. Det är ju klassiskt raljerande de sysslar med, där man utmålar absurda scenarion. Det gör väl de flesta som har lite fantasi och intelligens när de skojar med någon. Jag kan dock förstå att knegaren Benny inte förstår den typen av ironi. Personligen är det vid dessa tillfällen jag skrattar till, när de får till det - tex när Alex sade att Sigges tjej sög kuk på skoltoaletten i gymnasiet.
Det de hade i början...jag minns det som en "pappa-podcast", oerhört mycket snack om att vara unga föräldrar. Allt var dock nytt o fräsht då och de behövde inte krydda anekdoter i samma utsträckning, så på det viset var det väl bättre.
Jag tycker podcasten har gjort ett uppsving de senare avsnitten efter att ha varit rätt trist ett tag. Jag gillar genomtänkta resonemang till skillnad från F&F:s TMZ-trams.
Reklamen kan jag leva med, det märks ju fan att de själva är obekväma med att göra reklam för saker, de är nästan hånfulla mot den där jävla skrivaren de ska prångla så det blir viss underhållning av det också. Det enda jag stör mig på är Complicity, främst då det inte alls är "deras" vin (så vitt jag vet äger de ingen vingård), utan en helt vanlig vinare de satt sin egen etikett på, ett helt bisarrt fenomen som endast syftar till att vingården och kändisen fyller ut plånboken - det ligger ingen passion för vin bakom detta, det är bara cash och fölket går på det med instagramtaggar och hela paketet.