2014-09-21, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Sigge la ut på Instagram att senaste avsnittet nu är "lagat" i och med att det var många som hade problem med det så det var visst inte min Mediaspelare som var paj

Vad brukar ett avsnitt vara på?
Citera
2014-09-21, 16:46
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannesoth
Vad brukar ett avsnitt vara på?

Runt, oftast över, 40 MB för det mesta.
Citera
2014-09-21, 20:05
Medlem
Citat:
Det är väldigt många i den här tråden som har samma åsikt...någon som har lust att förklara exakt vad de är som de har ändrat på?

Tycker fortfarande att de kör på samma spår och trycker in så mycket reklam dom kan i allt och alla ämnen...

Jag vet inte riktigt. Jag har bara noterat att jag tycker att det är lite småtrevligt att lyssna på igen till skillnad från innan då jag mestadels fann deras diskussioner irriterande. Jag lyssnar inte på någon annan svensk podd så det kan även vara så att eftersom Filip&Fredrik podcasts nu är näst intill olyssningsbar så accepterar jag denna nivå som bra.
Citera
2014-09-22, 02:21
Medlem
Brain-my-damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyyouthere
Eller detta:
http://sv.alexochsigge.wikia.com/wiki/Veckans_barn
Tack så mycket!
Citera
2014-09-22, 05:37
Medlem
Veckans barn berättelsen är definitivt en av poddens bästa. Ett mästerverk.
Citera
2014-09-22, 09:10
Medlem
Ibn.Battutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Dom är fejkvänster.
Fejk och fejk, jag tror inte att de är högerorienterade men som många andra i kategorin "kändisar" är de politiskt obildade och väljer parti efter vad kompisarna röstar på.
Citera
2014-09-22, 09:23
Medlem
Jag har inte lyssnat sedan i våras eftersom jag tröttnade på all marknadsföring av if, föreställningar och vin, samt att det kändes som de hade tappat gnistan med samma typ av historier om och om igen.

Jag undrar om det har blivit bättre och är värt att ta upp podcasten igen?
Citera
2014-09-22, 10:37
Medlem
Brain-my-damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Jag har inte lyssnat sedan i våras eftersom jag tröttnade på all marknadsföring av if, föreställningar och vin, samt att det kändes som de hade tappat gnistan med samma typ av historier om och om igen.

Jag undrar om det har blivit bättre och är värt att ta upp podcasten igen?
I senaste avsnittet försöker dom pracka på oss deras vin eftersom dom vill att det ska komma in på mer systembolag i vårt kära land. Alex menar att om vi tycker om dom och gillar det dom gör så borde vi köpa deras vin. Blir lite smått äcklad över hur dom använder podden som en stor jävla reklampelare, kommer bli poddens grav var så säker..

Kära Alex & sigge, värna om era lyssnare innan vi tröttnar!
Citera
2014-09-23, 13:34
Medlem
- VälkomNaNaNaNa (alex fejkskrattar)
- Tack if, gärna på något "nyskapande" sätt eftersom de fattar att de är tjatiga
- Sigge langar någon vardagsobservation, mest för att "komma igång"
- Newcastle brown ale, så jävla god!! Fast Alex ALLTID langar Staropramen på instagram, men Newcastle är ändå BÄST!!
- Alex berättar något om sina döttrar. *Gäsp*
- Pressbyrån! Vilket ställe! Handla där!
- Utdragen teori av Sigge och Alex är märkbart uttråkad och säger mest "mm", "ja vad intressant nu när du säger det, det har jag faktiskt aldrig tänkt på"
- Köp ICON! Just nu: 5 nummer, en kockkniv och ett förkläde för ENAST 149 KR!!! Kom och kööööp!
- Alex drar till med en anekdot från sitt tidigare liv, där mycket är uppenbara påhitt eller förvrängningar, tydligt att Sigge ser igenom detta och sitter mest och hummar
- Slut, gå gärna ut till en låt som kan relateras till något av segmenten som varit

Hur kan någon tycka detta fortfarande håller? Blev tråkigt för länge sen.
Citera
2014-09-23, 14:11
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drakenbakom
- Tack if, gärna på något "nyskapande" sätt eftersom de fattar att de är tjatiga
- Newcastle brown ale, så jävla god!! Fast Alex ALLTID langar Staropramen på instagram, men Newcastle är ändå BÄST!!
- Utdragen teori av Sigge och Alex är märkbart uttråkad och säger mest "mm", "ja vad intressant nu när du säger det, det har jag faktiskt aldrig tänkt på"
- Köp ICON! Just nu: 5 nummer, en kockkniv och ett förkläde för ENAST 149 KR!!! Kom och kööööp!
- Alex drar till med en anekdot från sitt tidigare liv, där mycket är uppenbara påhitt eller förvrängningar, tydligt att Sigge ser igenom detta och sitter mest och hummar
- Slut, gå gärna ut till en låt som kan relateras till något av segmenten som varit

Du glömde sista segmentet "Gå nu ut och köp en flaska Complicity så att den kommer ut i alla systembolag!"

-----------------------------------------------------------------------------

En diskussion i podcasten som jag verkligen har tröttnat på är de diskussioner som mynnar ut i "Hon/han hade med sig ..... vad skulle de kunna ha med sig för att det skulle bli kaos"

Alltså diskussionerna där de sitter och ska försöka fantisera fram absurda scenarion till händelser som ägt rum, det var kul första fem gångerna men nu är det bara samma sak varje gång och det slutar alltid med ett hest skratt från Alex och sedan vinjett.
Senast redigerad av Reggaeman 2014-09-23 kl. 14:17.
Citera
2014-09-23, 20:12
Medlem
Pegadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drakenbakom

Spot on

Citat:

En diskussion i podcasten som jag verkligen har tröttnat på är de diskussioner som mynnar ut i "Hon/han hade med sig ..... vad skulle de kunna ha med sig för att det skulle bli kaos"

Alltså diskussionerna där de sitter och ska försöka fantisera fram absurda scenarion till händelser som ägt rum, det var kul första fem gångerna men nu är det bara samma sak varje gång och det slutar alltid med ett hest skratt från Alex och sedan vinjett.

Det är ett tragiskt försök att efterlikna Filip&Fredriks paradgren. Problemet är att A&S inte har den förmågan.

Angående senaste avsnittet så tyckte jag det lyste igenom att de var märkbart irriterade på varandra. Det märktes även väl hur manusstyrd podden faktiskt är och hur fejk skratten efter är.

Sedan har jag en förståelse för att man kan krydda en historia lite, och ser inget problem med det. Men Alexs historier är 90 % lögner. Är det någon som på riktigt tror att Alex hittade en porrtidning i skogen, som innehöll ett märke som försvann om man slickade på det, för att sedan återuppstå igen ? Och att han var lika bra som Zlatan i fotboll osv. Även om han skulle tala sanning någon gång så är hans trovärdighet noll.

Jag fortsätter att lyssna ett par avsnitt till och hoppas att de hittar tillbaka till det som dem hade i början.
Citera
2014-09-24, 08:02
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pegador
Spot on

Det är ett tragiskt försök att efterlikna Filip&Fredriks paradgren. Problemet är att A&S inte har den förmågan.

Jag fortsätter att lyssna ett par avsnitt till och hoppas att de hittar tillbaka till det som dem hade i början.

Jag tror inte de försöker efterlikna någon. Det är ju klassiskt raljerande de sysslar med, där man utmålar absurda scenarion. Det gör väl de flesta som har lite fantasi och intelligens när de skojar med någon. Jag kan dock förstå att knegaren Benny inte förstår den typen av ironi. Personligen är det vid dessa tillfällen jag skrattar till, när de får till det - tex när Alex sade att Sigges tjej sög kuk på skoltoaletten i gymnasiet.

Det de hade i början...jag minns det som en "pappa-podcast", oerhört mycket snack om att vara unga föräldrar. Allt var dock nytt o fräsht då och de behövde inte krydda anekdoter i samma utsträckning, så på det viset var det väl bättre.

Jag tycker podcasten har gjort ett uppsving de senare avsnitten efter att ha varit rätt trist ett tag. Jag gillar genomtänkta resonemang till skillnad från F&F:s TMZ-trams.

Reklamen kan jag leva med, det märks ju fan att de själva är obekväma med att göra reklam för saker, de är nästan hånfulla mot den där jävla skrivaren de ska prångla så det blir viss underhållning av det också. Det enda jag stör mig på är Complicity, främst då det inte alls är "deras" vin (så vitt jag vet äger de ingen vingård), utan en helt vanlig vinare de satt sin egen etikett på, ett helt bisarrt fenomen som endast syftar till att vingården och kändisen fyller ut plånboken - det ligger ingen passion för vin bakom detta, det är bara cash och fölket går på det med instagramtaggar och hela paketet.
Senast redigerad av mrtowlie 2014-09-24 kl. 08:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in