2014-09-22, 23:40
Medlem
mishimas avatar
Utspelet av Nannskog & Johannesson känns väldigt krystat och konstlat. Får snarast känslan att redaktionen har bett dem komma med något som ger programmet lite uppmärksamhet och relevans. Fotbollskväll var ett relevant program på den tiden det var enda möjligheten att se sammandrag och målen från alla matcherna. Numera gör jag det på andra håll när jag vill. Journalistiskt är programmet segt och omodernt.

Typiskt SVT Sport numera. Utspel -> Gå in på vår Facebooksida och säg vad DU tycker -> Sedan rapportera tittaråsikter. Slappt sätt att göra journalistik om ett ämne.
Senast redigerad av mishima 2014-09-22 kl. 23:43.
Citera
2014-09-22, 23:58
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Utspelet av Nannskog & Johannesson känns väldigt krystat och konstlat. Får snarast känslan att redaktionen har bett dem komma med något som ger programmet lite uppmärksamhet och relevans. Fotbollskväll var ett relevant program på den tiden det var enda möjligheten att se sammandrag och målen från alla matcherna. Numera gör jag det på andra håll när jag vill. Journalistiskt är programmet segt och omodernt.

Typiskt SVT Sport numera. Utspel -> Gå in på vår Facebooksida och säg vad DU tycker -> Sedan rapportera tittaråsikter. Slappt sätt att göra journalistik om ett ämne.

Håller helt med.
Citera
2014-09-23, 10:02
Medlem
mishimas avatar
Det här klippet från AIK:s taktiksnack i halvtid var ju faktiskt lite kul att se. Man är ju alltid lättflirtad när klubbar öppnar upp hur det går till bakom kulisserna. Sådant här är kul att se. Hoppas MFF följer efter.

http://www.youtube.com/watch?v=CAVZFzQVsu8

Jävlar vad han snackar Alm. Jag trodde nog han var lugnare. Tar spelarna in allt som sägs där?
Citera
2014-09-23, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad tycker ni om förslaget med 12 lag och 33 omgångar i framtidens allsvenska?

Det är likt det som Danmark kör med och det har väl fallet väl ut, vad jag kan förstå.

Hemskt, det år dylika serieupplägg som håller på att långsamt döda hockeyn, först i storstäderna, och sedan i hela riket.
Citera
2014-09-23, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
..,,
Titta på målet igen...
.
Hittar bara bilder från en vinkel, men nog fan är han offside och springer genom bollbanan. Sedan om det påverkar, lämnar jag för andras bedömning.
Citera
2014-09-23, 10:34
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Jävlar vad han snackar Alm. Jag trodde nog han var lugnare. Tar spelarna in allt som sägs där?
Exakt det jag tänkte. När man rabblar på i fem minuter känns det som att det kan finnas en risk till att allt faller platt, särskilt när man jämför med Goitoms "spela till Pärtan när vi är pressade".. Nu är jag ju dock varken professionell fotbollsspelare, tränare eller särskilt fotbollstaktiskt lagd...
Citera
2014-09-23, 11:51
Medlem
fettjamenvissts avatar
Såg att det skrevs att Blåvitt hade en chans, tror jag inte en sekund på. Alltså, samma personer som ropar att vi kommer ta SM-Guld är samma som ropar att man aldrig får rikta någon kritik mot någonting. Den typen av personer hävdar hela tiden att man aldrig får hata något utan bara älska. Alla de skriver också på svenskafans. Idioter hela bunten.

Nåväl.. Om man ska vara realistisk, Malmö tar guldet, AIK kommer tvåa eller trea, Blåvitt eller Elfsborg tar en plats en av europaplatserna. Häcken ska inte heller räknas bort, men vinner vi mot dem ska de vara borträknade.Närmast är det Örebro som väntar, vinner vi mot Örebro på Onsdag, trots att Örebro är inne i en riktigt bra period så är vi tvåa, om än för bara någon dag.
Jag tror fan vi tar en europaplats trots allt, vi slutar trea.
Citera
2014-09-23, 15:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordonnee
Hemskt, det år dylika serieupplägg som håller på att långsamt döda hockeyn, först i storstäderna, och sedan i hela riket.
Mattias Lindström t.ex har spelat i Danmark och han ser bara positivt på upplägget. Det ska tydligen andra som Nannskog pratat med också göra.

För egen del tycker jag att Balkongmattorna är ett större problem än 16 lagsserien. Jag läst många artiklar men det är ju inte direkt klart om underlaget utgör större risk för skador än om man spelar på gräs.
Citera
2014-09-23, 15:48
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Det här klippet från AIK:s taktiksnack i halvtid var ju faktiskt lite kul att se. Man är ju alltid lättflirtad när klubbar öppnar upp hur det går till bakom kulisserna. Sådant här är kul att se. Hoppas MFF följer efter.

http://www.youtube.com/watch?v=CAVZFzQVsu8

Det var intressant att se, absolut. Även om de såklart var medvetna om att det var en kamera där.

Vi kan ju inte jämföra med andra matcher, men i just denna match var det nog nödvändigt att pumpa upp med energi inför andra halvleken och eftersom HBK bara backade hem hela tiden var väl instruktionerna helt rätt. Andra halvlek var ändå rätt bra taktiskt, tyvärr oskicklighet i avsluten, samt en tunn bänk att förstärka med.

Sedan är det ju 18 spelare som skall ta in det, vissa gör det nog, andra not so much.
Citera
2014-09-23, 20:28
Medlem
Citat:
Jag gillar som det är nu. Jag gillar en serie där man har en uppdelad toppstrid, mittenlag och bottenstrid. Jag tror också det här gynnar topplagen. Storlagen behöver några enkla matcher och gynnas av tät matchning.

Egentligen har det inte varit någon riktig toppstrid då Malmö legat etta sedan omgång 1 och så fort dom tappar poäng gör alla andra det. Det är mest intressant är att det ändå är spännande angående mitten och botten av tabellen.
Citera
2014-09-23, 21:55
Medlem
bagarn29s avatar
Truppen:
Målvakter: Robin Olsen, Zlatan Azinovic
Försvarare: Pa Konate, Anton Tinnerholm, Ricardinho, Matias Concha, Filip Helander, Johan Hammar, Erik Johansson.
Mittfältare: Simon Kroon, Markus Halsti, Enock Kofi Adu, Erdal Rakip.
Anfallare: Isaac Kiese Thelin, Magnus Eriksson, Agon Mehmeti, Pawel Cibicki, Markus Rosenberg.

Äntligen är Ricardinho tillbaka i truppen, nu väntar vi bara på Thern.
Citera
2014-09-24, 00:51
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Truppen:
Målvakter: Robin Olsen, Zlatan Azinovic
Försvarare: Pa Konate, Anton Tinnerholm, Ricardinho, Matias Concha, Filip Helander, Johan Hammar, Erik Johansson.
Mittfältare: Simon Kroon, Markus Halsti, Enock Kofi Adu, Erdal Rakip.
Anfallare: Isaac Kiese Thelin, Magnus Eriksson, Agon Mehmeti, Pawel Cibicki, Markus Rosenberg.

Äntligen är Ricardinho tillbaka i truppen, nu väntar vi bara på Thern.
Vad är det för fel på Thern? Känns som han varit borta en evighet.

Citat:
Uttagna spelare: 2 Sauli Väisänen, 3 Per Karlsson, 4 Nils-Eric Johansson, 6 Alexander Milošević, 10 Celso Borges, 11 Nabil Bahoui, 13 Kyriakos Stamatopoulos (mv), 14 Kenny Pavey, 16 Martin Lorentzson, 17 Ebenezer Ofori, 20 Ibrahim Moro, 21 Kennedy Igboananike, 24 Marko Nikolic, 25 Sam Lundholm, 28 Niclas Eliasson, 29 Anton Salétros, 35 Patrik Carlgren (mv), 36 Henok Goitom.

Väldigt skönt att Bahoui är tillbaka, överdriver nog inte när jag hävdar att han är vår viktigaste spelare.

Man vet inte vart man har AIK i nuläget, för att gulddrömmarna officiellt inte ska gå upp i rök måste vi vinna om nu Malmö tar poäng och även Europaplatserna är i fara på riktigt om vi torskar. Elfsborg borta i omgången efteråt blir riktigt svårt (inte vunnit i Borås sen 2002) och där kommer det bildas ett avgörande skikt så man behöver inte understryka hur viktigt de är med avstånd tills dess...

Inget annat än seger är acceptabelt men de är aldrig lätt att åka ner till listerlandet och plocka tre poäng (fråga Elfsborg) så att de är en oförutsägbar match råder de inga tvivel om.. Våra spelare lär ju va revanschsugna, alltid nåt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in