2014-09-23, 21:16
Medlem
freudianslips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Här är ännu en som visar att de menade allvar imorse: https://www.youtube.com/watch?v=H9034BawdX4

ISIS gjorde ett stort misstag, de hotade USA. Även al-nusra sägs ha blivit bombade? Kanske thunderman strykit med med lite tur?

För att expandera på Al-Nusra bombningarna så ska det vara den såkallade "khorosan"-gruppen man var ute efter. Det är inte en ny grupp vilket det verkar spridas som i media utan som namnet anspelar på erfarna Al-Qaeda anhängare från Afghanistan och Pakistan främst. De har kommit till Syrien för att likt Afghanistan under talibanerna sätta upp träningsanläggningar och organisera för terrordåd runt om i världen.
Citera
2014-09-23, 21:21
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Satan vilken firepower den båten lär besitta...skulle vilja se när de träffar apskäggen..

Exakt! Den här attacken var nattetid, eller iofs så kanske den höll på in på morgonen, så kanske det finns bra video. Är inte slut än, blir de bombade inatt eller väntar USA några dagar? Vem vet. De enda "aftermath" video jag sett kan inte bekräftas vara vad de är och visar bara "civila", såklart.

Som detta BS som är dagtid:

Varning, visst blod men inte så mycket gore.
http://www.liveleak.com/view?i=951_1411494563

Någon som kan bekräfta något av vad de säger?

Citat:
Ursprungligen postat av freudianslip
För att expandera på Al-Nusra bombningarna så ska det vara den såkallade "khorosan"-gruppen man var ute efter. Det är inte en ny grupp vilket det verkar spridas som i media utan som namnet anspelar på erfarna Al-Qaeda anhängare från Afghanistan och Pakistan främst. De har kommit till Syrien för att likt Afghanistan under talibanerna sätta upp träningsanläggningar och organisera för terrordåd runt om i världen.

Nu har det väl bara börjat men man undrar hur många de tagit ut redan och hur de lyckas med informationssamlandet. Skulle inte bli förvånad om de har många agenter inne i Syrien och de får säkert hjälp av Assads säkerhetsstjänst under bordet, Assad har nog lovat något i gengäld.
Senast redigerad av Xelious 2014-09-23 kl. 21:30.
Citera
2014-09-23, 21:23
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle01
Daesh bröt sig ur FSA, självklart i allra början de stred mot regimen. Men deras fokus har enbart varit kurder i 2 år nu.
Sluta med dit skitsnack och lögner, var hämtar allt skit från?
IS kom till Syrien våren 2013 alltså har inte funnits i två år om du inte kan räkna ut det själv.

Och nej deras fokus har inte varit YPG, deras huvud fiende var och är SAA som enligt de är otrogna nusayri, alawi och iraniarmen, IS ser på kurder som sina bröder i religionen .

Du och en annan skriver så mycket skit om denna offensiv på Ayn al-Arab som om det det enda,första och sista i Syrien, ord som historisk och Stalingrad har nämnts tror du att alla dessa miljoner flyktingar som lämnat sina hem har gjort för skoj skull?
Har de åkt på semester? Alla har varit mål för terrorister och tvingats lämna sina hem, jämför det med offensiven på Kasab för några månader sen som var mycket större och intensivare och har inte sett en enda armenier gnälla i forumet, ni kurder är speciella

Det är vanlig offensiv som alla andra, IS har inte slängt allt de har på Ayn al-Arab, i samma tid strider de i Dir Ezzor, Hasakah, Ras al-Ayin, norr om Aleppo, och Kuweris militärflygplats + en liten grupp i al-Ghouta så det fattar vem som helst att det är bara en del av IS som attackerar Ayn al-Arab.

Citat:
Ursprungligen postat av Olle01
Verkar som att du inte är insatt, läs innan du uttrycker dig. ISIS har krigat med kurder i över 2 år nu.
Och du är insatt
Citera
2014-09-23, 21:31
Medlem
Glada nyheter ifrån Damascus fronten vid Adra. Terroristerna får stryk och SAA avancerar. Karta och mer info i länken!

http://www.almasdarnews.com/article/battle-map-adra-village-immersed-bloodshed/
Citera
2014-09-23, 21:31
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Nej. Det fanns kurder bland IS, men inte längre eftrsom de avrättat alla. En del blev beskyllda för spioneri och andra för att de vägrade delta i offensiven mot Kobane.
Sluta ljuga, det finns tusentals kurder i IS speciellt från Halapja området, hela kurdiska stammar har gått in i IS, flera grupper i IS är hel-kurder, kan lätt länka till 50-100 facebook konto till kurder i IS, tar nog några min att hitta men sist jag gjorde det gick alla kurder i tråden upp i taket, ni har svårt att svälja sanningen, varje inlägg som avslöjar sånt blir anmäld av er .

Här är en kurdisk IS-jihadist kolla hans vänner , kolla deras vänner och deras vänner , du kan hitta hundra tals på ett par timmar
https://www.facebook.com/people/%D8%A7%D8%A8%D9%88-%D8%AD%D9%81%D8%B5-%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%B1%D8%AF%D9%8A/100005914518670
Citera
2014-09-23, 21:39
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namo
Du vet inte hur rävaktig Assad är!
Kan satsa allt jag och äger på att jag vet mer än dig när det gäller Assad

Citat:
Ursprungligen postat av namo
Hizbollah är en organisation som har råd att välja sina krigare hur de än vill samtidigt som Iran både donerar pengar och vapen. YPG har inte den lyxen de agerar som en stat genom att beväpna den som går att beväpna. Det är så man gör i krigstider! Fattar ni skillnaden mellan hizbollah och YPG nu?
OK så du håller med om att Hizbullah är bättre tränad än YPG , så varför denna diskussion med Chris1991, du kunde skriva detta för länge sen så slipper vi alla skit i tråden.
Citera
2014-09-23, 21:43
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ny video från Vice News om de hårda striderna i Aleppo. Det tycks som att både regimen och rebellerna helt kört fast som det ser ut nu:

https://www.youtube.com/watch?v=9SwnHL9MvmI

Staden är verkligen förstörd och efter att USA tryckt på Gulfstaterna tycks inte rebellerna få tillräckligt med vapen.
Första delen av videon postades i tråden i morse, och här är mitt svar
Citat:
Ursprungligen postat av soria
Videon filmades i Juni Aleppos gamlastan , det du ser i videon i ett kvarter och filmaren vill ju visa hur hemsk det är men majoritet av Aleppo är orörd, i de områden pågår inte ett riktig krig och inga offensiver utan varje grupp vill behålla sina positioner , de skjuter lite för att visa den andra sida att de är vakna, den andra sidan svarar jaja vi är också vakna sen går man umgås med sina vänner
I områden där det är offensiver är striderna hårdare och mer intensiva.

Denna video är från Aleppo, filmades 17e september, bilen kör från utkanten i södra Aleppo in till centrala delarna, som du ser är liv på gatorna och byggnaderna hela, trafiken är inte ssom det brukar vara men kan bero på att han filmade tidigt på morgonen eller att bensinpriset gjort att fler ställer bilen hemma.
https://www.youtube.com/watch?v=_mzDodYhf3c&app=desktop

Det bor fler nu är före kriget, många civila från landsbygden har sökt sig till staden.
Citera
2014-09-23, 21:52
Medlem
Xeliouss avatar
Kreml-ägda ryska RT (Ryska Terroristerna) stödjer ISIS och surar över att deras lilla skapelse bombas:
https://www.youtube.com/watch?v=7JBc8hsbz_M

Försök till humor med pinsam inspelad publik.

Vad ska ryssarna nu göra, vilka ska de stödja härnäst? Kanske för en gångs skull satsa mer på Assad, kanske rent av med egna trupper annat än tjetjenska legosoldater åt ISIS?
Citera
2014-09-23, 22:06
Medlem
Citat:
Sluta med dit skitsnack och lögner, var hämtar allt skit från?
IS kom till Syrien våren 2013 alltså har inte funnits i två år om du inte kan räkna ut det själv.

Och nej deras fokus har inte varit YPG, deras huvud fiende var och är SAA som enligt de är otrogna nusayri, alawi och iraniarmen, IS ser på kurder som sina bröder i religionen .

Du och en annan skriver så mycket skit om denna offensiv på Ayn al-Arab som om det det enda,första och sista i Syrien, ord som historisk och Stalingrad har nämnts tror du att alla dessa miljoner flyktingar som lämnat sina hem har gjort för skoj skull?
Har de åkt på semester? Alla har varit mål för terrorister och tvingats lämna sina hem, jämför det med offensiven på Kasab för några månader sen som var mycket större och intensivare och har inte sett en enda armenier gnälla i forumet, ni kurder är speciella

Det är vanlig offensiv som alla andra, IS har inte slängt allt de har på Ayn al-Arab, i samma tid strider de i Dir Ezzor, Hasakah, Ras al-Ayin, norr om Aleppo, och Kuweris militärflygplats + en liten grupp i al-Ghouta så det fattar vem som helst att det är bara en del av IS som attackerar Ayn al-Arab.

Och du är insatt

Svara bara på detta, vem har isis slagits mest med.
Citera
2014-09-23, 22:20
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Första delen av videon postades i tråden i morse, och här är mitt svar

Antar att Vice News har ett egenintresse av att få det så häftigt som möjligt

Ändå ganska fascinerande att se rebellernas improviserade vapen. Småbomber som slängs med stora slangbellor. Nåt som heter Hell Canon som skjuter stora hemmabyggda projektiler fyllda med TNT taget ifrån barrel bombs som ej detonerat. Känns som om deras rörelse sjunger på den sista versen om inte nån ger dem mer resurser.
Citera
2014-09-23, 22:23
Medlem
Ja så nu har USA gått på IS då. Sist dom gjorde det (Usama, och innan det Saddam) så blev det ju bara värre om jag minns rätt. Jag minns inte riktigt (rätta mig om jag har fel) att dom föregående terror-bossarna hade så pass mycket inflytande som IS har.

Så ponera nu att USA plockar IS. Vad blir nästa terrorgrupp? Uppenbarligen så träffade USA civila människor nu i flygattackerna. Nästa terrorgruppering blir väl vanliga civila människor då som ska ge tillbaka på USA.
Citera
2014-09-23, 22:27
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Ja så nu har USA gått på IS då. Sist dom gjorde det (Usama, och innan det Saddam) så blev det ju bara värre om jag minns rätt. Jag minns inte riktigt (rätta mig om jag har fel) att dom föregående terror-bossarna hade så pass mycket inflytande som IS har.

Så ponera nu att USA plockar IS. Vad blir nästa terrorgrupp? Uppenbarligen så träffade USA civila människor nu i flygattackerna. Nästa terrorgruppering blir väl vanliga civila människor då som ska ge tillbaka på USA.

USA bekämpar alla terrorgrupper, som Al-shabaab och boko-haram, har du något problem med det? Varför skulle "vanligt folk" som flytt för de hotats bli halshuggna vara arga på USA tycker du? Ska man inte bekämpa ondska var den än dyker upp? (ofta i islams namn...) Förhoppningsvis dör inte så många "civila" sunni, hur många sådana kan tänkas sova i ISIS militäranläggningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in