Citat:
Ursprungligen postat av
Chris1991
Säg efter mig. Vi blev piskade av Turkiet, vi blev våldtagna av Saddam, och än idag har vi inget eget land trots att det är krig i både Syrien och Irak så har vi inte lyckats bryta oss loss. Framgångsrikt eller hur(vi är 200 miljoner)
Men det är klart, det är klart att du vet mer en Israels underrättelsetjänst och deras högsta generaler. Du är bara pinsam.
Läser du vad du skriver? Du är fruktansvärt barnslig.
Jag har inte sett än enda källa ifrån dig utan bara en massa påståenden. När du väl länkar en källa är det någon kurdisk tidning. Är du på riktigt?¨
YPG:
https://www.youtube.com/watch?v=RWPY9ldBxgk
Hizbollah:
https://www.youtube.com/watch?v=SwPkJBpRg5A
Jag är barnslig, men vad är du? Du säger att massakrer som roboski är att turkarna piskar oss och folkmordet Al-Anfall är Saddam som våldtar oss. Våra fiender kan aldrig känna sig 100% säkra. Kurderna däremot kan vara säkra på en sak, vår kamp var emot militärer och stater, inte oskyldiga civila. Vi är inga fittor.
En Åsna reagerar inte om man avlossar ett skot precis framför pannan på den, den har ingen reaktionsförmåga. Jag säger till dig att inte uttrycka dig som en åsna och du bara fortsätter. Vill du ta en te eller nargilla?
Du verkar vara överfixerad vid våldet, men vad spelar våldet för roll om det inte har någon god resultat? Våldet kan ju inte vara bra bara för att det är våld. Du är väl inte knäpp eller. Det våldet som kurdernas fiender gjort har varit kontraproduktiv, om du inte förstår detta så är det synd om dig. Det våldet som kurderna gjort har varit produktivt. Vi har KRG och Rojava, vi har mer rättigheter i Turkiet och Syrien. Observera att det är bland det svåraste utmaningen att bilda en Kurdisk stat.
Här har du skillnaden mellan PKK och Hizbolla. PKK tjännar 500 miljoner Euro per år. Hizbulla tjännar mellan 200-400 miljoner dollar per år. Här nedan kommer en jämförelse på hur dem två organisationerna får dessa inkomster.
Citat:
Parties and concerts are organized by branch groups.[89] Additionally, it is believed that the PKK earns money through the sale of various publications, as well as receiving revenues from legitimate businesses owned by the organization, and from protection rackets from Kurdish-owned businesses in Western Europe.[90] Besides affiliate organizations, there are sympathizer organizations such as the Confederation of Kurdish Associations in Europe (KON-KURD, headquartered in Brussels) and the International Kurdish Businessmen Union (KAR-SAZ, in Rotterdam) which constantly exchanges information and perform legitimate or semi-legitimate commercial activities and donations.
https://en.wikipedia.org/wiki/Kurdistan_Workers%27_Party#Funding
Citat:
Hezbollah says that the main source of its income comes from donations by Muslims.[110] Hezbollah receives substantial amounts of financial, training, weapons, explosives, political, diplomatic, and organizational aid from Iran and Syria.[59][74][111] According to reports released in February 2010, Hezbollah received $400 million from Iran.[111][112][113][114] The US estimates that Iran has been giving Hezbollah about US$60–100 million per year in financial assistance.[115] Other estimates are as high as $200-million annually.[110]
Hezbollah has relied also on funding from the Shi'ite Lebanese Diaspora in West Africa, the United States and, most importantly, the Triple Frontier, or tri-border area, along the junction of Paraguay, Argentina, and Brazil.[116] U.S. law enforcement officials have identified an illegal multimillion-dollar cigarette-smuggling fund raising operation[117] and a drug smuggling operation.[118][119][120] However, Nasrallah has repeatedly denied any links between the South American drug trade and Hezbollah, calling such accusations "propaganda" and attempts " to damage the image of Hezbollah".[121][122]
https://en.wikipedia.org/wiki/Hezbollah#Funding
Hade det inte varit för Iran och Syrien så hade Hezbulla varit en fis för det finns bara 1,5 miljoner shia i Libanon. I Turkiet finns det 22,5 miljoner kurder. Om jag ska uttrycka mig som dig, vem våldtar vem egentligen? Då har jag inte nämnt alla kurder i Europa som stödjer.
En annan skillnad är att ni har ett territorium där ni kan göra vad som helst, medan PKK hela tiden måste jobba under cover i Turkiet och hela världen. Ifall dem hade haft samma lyx som er så hade dem haft en miljons arme nu.
En annan är att de använder sina pengar för att göra politisk förändring. De lobbar i Europa och i Turkiet har dem ett parti som får 10% av rösterna.
Du är så jävla knäpp i huvudet så det inte är sant.