Citat:
Ursprungligen postat av
mralexius
Du uttryckte din teori, den finns i tråden, go back and see.
Nope, det har jag inte. Jag är på det hela mycket försiktig med teorier, eftersom jag vet vad det är. Så du ljuger eller förstår inte vad du läser.
Citat:
Ursprungligen postat av
mralexius
Såvida inte flygplansmodellerna typbestämts kan vi inte säga någonting om någonting alls egentligen utan vi får bara utgå från att separationen i höjdled var minst 1000 fot, eller kanske 3000 fot, eller 5000 fot (om vi tänker oss att det är en korridor där varannan nivå är på kontrakurs).
Dessvärre ber du oss att utgå ifrån och anta att dina förklaringar är rimligast. Det är okej att visa sig svag, erkänna ett misstag och omformulera sig, det krävs mod att göra det. Istället för "Det jag säger är att det finns goda skäl att anta att höjdseparationen är minst 1000 fot", något som du faktiskt inte uttryckte på det sättet.
Va? Vad i hela friden yrar du om? Vi kan utgå från att separationen är minst 1000 fot, kan vara åtskilliga tusen fot, beroende på en rad faktorer. Om planen är så långt ifrån varandra att inte ens höjdseparationen är tillämplig, ja då talar vi automatiskt om ännu längre avstånd. Det är ingen jävla "teori" eller något som jag "ser på en videosnutt med oklar zoom" utan något som närmast skulle kunna kallas för
din nollhypotes.
Citat:
Ursprungligen postat av
mralexius
Kan heller inte minnas var jag ifrågasatte svårigheten i videobedömning av dessa klipp, eller alla andra klipp. Vi diskuterade fenomenet, när du vill berätta hur du kämpar för att göra verklighet av det du ser baserat på endast ett videoklipp, mmm är det verkligen till följd av mitt enligt dig bristande förstånd?
Jepp. Något verkar ha brustit i dig, allright. Det du skriver är snudd på obegripligt. Nej, du har verkligen inte ifrågasatt svårigheten i videobedömning.
Du kanske skulle börja där?
Citat:
Ursprungligen postat av
mralexius
Är du rätt person att göra en sådan bedömning?
Jag har inte gjort någon speciell bedömning av videon. Det jag ser är ungefär vad man skulle vänta sig av en inkompetent konspirationsjeppes kameraexercis.
Om jag är rätt person att bedöma huruvida du har den kompetens som krävs för att bedöma materialet? You bet!
Citat:
Ursprungligen postat av
mralexius
Du och jag känner inte varandra, du vet absolut inget om vem jag är och att uttala dig om min kompetens eller mitt förstånd upplevs som högmod.
Det där hade kanske fungerat som argument om det inte vore för att du blottar din okunskap i öppen dager.
Citat:
Ursprungligen postat av
mralexius
Du påstår följande (citerar dig):
[i]
-Du kan inte redogöra för denna "personliga uppfattning" eftersom den inte bygger på förstånd och estimat utan bara är en produkt av just högmod. Därför har du heller inte redogjort för hur du kommit fram till din uppfattning.
Ja? Belägg ditt estimat och problematisera videobevisningen. Annars gäller det jag har sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
mralexius
-Du förstår kort sagt ingenting av detta och du överskattar din egna kompetens i frågan. Du uppvisar Dunning Kruger-syndrom. (finns absolut inget underlag för denna bedömning)
Ditt videotittande är analogt med att spå framtiden i kaffesump. Om du tror att videon visar något annat än två vanliga plan i ett vanligt möte så har du inte kompetensen, helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
mralexius
-Fakta är att kondens kan vara kvar under obegränsad tid. (inte korrekt)
Vänligen då peka ut den naturlag som ger en absolut maxtid? Det är *INTE* så att jag påstår att kondens i atmosfären kommer finnas kvar när solen blir nova eller något sådant. Det enda jag försöker förklara för dig är att du inte har ett stöd för idén om att kondens bara kan existera under en förutbestämd tid och därefter evaporera eller fällas ur som regn. Du accepterar moln, förstår jag? Du tror att moln existerar? Bra! Kondensstrimmor är moln och deras öde beror helt på något som förenklat kallas för "väder". De kan både växa och krympa. De kan ligga kvar oföränderliga. Någon speciell naturlag som ger någon form av absolut maxgräns för just kondensationsstrimmor existerar alltså inte, vilket är hela mitt resonemang.
-Du är totalt diskvalificerad från att göra dylika bedömningar och din video visar ingenting anmärkningsvärt överhuvudtaget, än mindre "bevisar" den något. Du förstår uppenbarligen inte ens vad som skulle kunna räknas som "bevis" eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
mralexius
(går ej att fastställa)
Jo? Det är kondens. Eftersom det inte går att fastställa att det är chemtrails, UFOn, Guds avföring eller spagetti så är det
kondens. De andra saknar nämligen naturvetenskapligt sammanhang och förklaringsvärde. Har du en annan åsikt? Belägg den då!
Citat:
Ursprungligen postat av
mralexius
Se bara ovan. Antingen är du bara glömsk eller oärlig, eller båda.
Du verkar inte kunna läsa innantill. Dina idéer brister så fullständigt att, jovisst, det handlar nog om rent och skärt högmod.
Citat:
Ursprungligen postat av
mralexius
Nu är det viktigt att komma fram till något. Som resultat av dina tidigare påståenden, ditt sätt att göra bedömningar etc.. Är du rätt person att överhuvudtaget lyssna på? När någon lägger in ett klipp och beskriver sin uppfattning. Då kommer du med långa fingret och ska peka åt din verklighet, lyssnar man inte på den så saknar man kompetens inom allt ifrån skola till livet utanför.
Jepp. Verkligheten är vad den är och vår beskrivning av denna kommer från evidensbasering, observation och hypotesbildning. Hypoteser som inte kan falsifieras i princip skrotas. Hypoteser som inte kan falsifieras empiriskt, trots att de kan falsifieras i princip antas.
Citat:
Ursprungligen postat av
mralexius
När jag kopplar samman detta så blir det tydligare för mig att länkarna du postade här handlar om dig, när du försöker attackera min nivå av kompetens handlar det egentligen om dig, alla attacker du gör verkar vara till följd av dina egna misstag. Det är helt okej, ingen klandrar dig. Vi har nog alla en gång trott oss ha svaret på allt, i alla diskussioner och situationer. En del kommer förbi just den fasen, "tvånget av att alltid ha rätt".

Nu svamlar du sådär igen! Visa i stället att du förstår genom att diskutera felkällorna! Gör en felanalys, resonera kring vad kamerans beskaffenhet har att säga om hur bilderna ska tolkas och gör en ansats för att beskriva en falsifierbar idé och/eller en förutsägelse som inte kan göras inom ramen för vad vi vet om kondens, men som chemtrails bättre förklarar.
Annars har du inget case, helt enkelt. Sorry, inte mina regler.
...eller så kan du fortsätta att posta youtube-länkar och ställa frågan "ser det här normalt ut? Jag tycker inte det ser normalt ut" och fortsätta bli förlöjligad när du inte accepterar svaren.