2014-09-23, 12:42
Medlem
Golonkas avatar
Att JK granskat ärendet har väl inget med docentens enskilda åtal att göra?
Citera
2014-09-23, 13:07
Medlem
RobieBwois avatar
Normalt gillar jag det inte men vill man få en rättvis behandling måste man slå ihjäl aset. Från rättssystemet (inklusive JK) lär man inte få någon hjälp.
Citera
2014-09-23, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Normalt gillar jag det inte men vill man få en rättvis behandling måste man slå ihjäl aset. Från rättssystemet (inklusive JK) lär man inte få någon hjälp.

jag tycker inte man ska slå ihjäl docenten. Vad han gör med pengarna han fått är väl hans egen ensak.
Citera
2014-09-23, 14:06
Bannlyst
Undra om inte Expressen står för allt som är fel med vårt samhälle? Precis allt. Allt från åsiktsregistrering, vapenköp, illegala hack till en felaktig invandring.

Deras sätt att lyckas glida undan rättssystemet är fan vidrigt och man kräks nästan lite i munnen så fort man ser den blodröda logotypen.
Citera
2014-09-23, 15:50
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
jag tycker inte man ska slå ihjäl docenten. Vad han gör med pengarna han fått är väl hans egen ensak.

Vad pratar du om? Jag syftade givetvis på aset själv, dvs Thomas Mattsson.
Citera
2014-09-23, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Vad pratar du om? Jag syftade givetvis på aset själv, dvs Thomas Mattsson.

Du är inspirerad av terrororganisationen IS?
Citera
2014-09-23, 16:48
Medlem
gavlips avatar
Vad ska hända med de insamlade pengarna?
Citera
2014-11-13, 10:08
Medlem
Har Jim Olsson supit upp pengarna eller vad händer? Knäpptyst från Fria Tider också. Börjar lukta illa detta..
Citera
2014-11-16, 21:18
Medlem
GoEks avatar
http://www.friatider.se/omstridd-kv-llstidning-fyllde-70

Ser ut att vara aktivt, FT påstår att åtal ska vara väckt före jul.
Citera
2014-11-17, 09:10
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag fattar inte vad man väntar på! Det behövs väl inga 500 000 för att kunna gå fram med detta i domstol? De pengar man fått in borde vara fullt tillräckligt för att sätta igång processen.

På något sätt bör man få med Kreditupplysnings-gate på tåget också. Som för att påvisa att den här kartläggningen är ordentligt integritetskränkande, olaglig och hotfull mot enskilda.

Medhåll, fattar inte varför berörda personer gått vidare direkt. Även kreditupplysningen är ju helt åt helvette! Det är inte ok att registrera människor på några andra sätt, ras, religion, politika åsikter (nåja, om du inte är rasist, då är det uppenbarligen ok) ja om du inte är fattig och fast i en skuldfälla, då jävlar registreras det minutiöst, metodiskt och på ett sätt som skulle få en Gestapo officer att skrika av glädje.

Helt sanslöst egentligen.
Citera
2014-11-17, 11:40
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
http://www.friatider.se/omstridd-kv-llstidning-fyllde-70

Ser ut att vara aktivt, FT påstår att åtal ska vara väckt före jul.
Underbart, jag ser verkligen fram emot detta!
Citera
2014-11-19, 13:11
Medlem
Thomas Mattsson låter rätt desperat i följande artikel om att Hovrätten idag sänker straffet för Kamil Ryba som hade hotat Expressen på olika sätt.

Domstolen kommer fram till att Ryba försökt påverka "den allmänna åsiktsbildningen" genom sitt beteende. Thomas Mattsson drar omedelbart slutsatsen att domstolen har godkänt Expressens olaglig metoder att hänga ut privatpersoner för åsiktsbrott.
Citat:
– Jag välkomnar att Göta hovrätt slår fast att den granskning av främlingsfientlighet på hatsajter som reportrarna David Baas och Christian Holmén gjorde hade "…betydelse för den allmänna åsiktsbildningen". Det var ett viktigt besked från domstolen, tidigare har ju också Föreningen Grävande Journalister tilldelat Baas och Holmen "Guldspaden" för samma reportage, säger Expressens chefredaktör Thomas Mattsson.
http://www.medievarlden.se/nyheter/2014/11/mildare-straff-i-hovratten-for-hoten-mot-expressen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in