OBS Att vi här på FB inte har någon garanti på att Expressens och PK-Medias egen personal själva skriver anonymt vare sig här på Flashback eller Avpixlat eller FriaTider eller bloggar anonymt och häver ur sig sina frustrationer, eller skriver ner folk, ras eller hudfärg, det vet vi inte....
Inte Expressen heller. Vad vet Expressen om sina egna anställda ?- rätt som det är så "råkar" det komma fram rasist-sympatier lite varstans... Det vet man aldrig...
Undrar om hur stort det sk "sjukskrivningstalet" är på landets PK-Media ?
Kommentarsfälten ska ses som en slags klotterplank tycker jag. Förr hade ungdomarna graffittin och kluddade ner hela T-Banan, nu kluddar alla överallt - Var och en är sin egen poet
Citat:
Ursprungligen postat av
viking39
Det är ju ren diktatur en hemlig jury med politiker som bestämmer om det ska gå till rättegång.Det stinker ju Sovjetunionen om det.Expressen är fria att hänga ut vem de vill som de misstänker för ett brott
http://www.friatider.se/mattsson-frias
Mattsson hånar Olsson
http://bloggar.expressen.se/thomasmattsson/2017/02/expressen-jim-olsson-60-0-i-fortalsmalet-dar-expressen-frias-helt/
Pressetiska regler är inget för Expressen tydligen
Vad jag vet så är inte Olsson dömd mer än av Thomas Mattsson.
"14. Tänk på att en person, misstänkt för brott, i lagens mening alltid betraktas som oskyldig om fällande dom inte föreligger. Den slutliga utgången av en skildrad rättssak bör redovisas.
http://www.po.se/regler/pressetiska-regler"
Men om de misstänker Jim Olsson för ett brott har de då anmält Jim Olsson för brott eller inte ? Har de ingen annan bevisning än en halvanonym kommentatorspseudonym då är det inte mycket att komma med, skittidning. Undrar om de pixlade Jim Olsson eller inte ? Var ligger ribban för pixling någonstans ? Kan de inte pixla varenda jävla bild i hela tidningen, och pixla texten också för säkerhets skull ? Det kan ju hända att någon stackars etnisk svensk läser om ett sk balkongfall, balkongflygning, och råkar lägga ihop ett plus ett, Är det då tamejfan inte på tiden att PK-Media pixlar texten också då ? Pixla
Thomas Mattsson också, för säkerhets skull ?
Är det ingen som kan lägga upp rondellhundsteckningar på "
Herr Mattsson"(?)
Ja, den här historien ser ju ut som att Expressen har bäddat själva för ett inbördeskrig vilket ju Jim Olsson eller vem det nu var som skrev och varnade för att det kan ske ?
Filterbubblan Thomas Mattsson som ju själv har en helt onämnbar hudfärg är ju numera själv en näthatare med deras egen hemkokade journalistik ? Haha, dårfinkarnas paradis är tydligen på Expressen...
Den där jävla
Thomas Mattsson bör minsann pixlas så in i helvete
Jag tycker som
Jim Olsson att
Expressen och
Expressens egen Don Quijote Thomas Mattsson kan dra åt helvete !
Fixa fram 50000 poliser till i det här landet som kan hålla ordning på buset, Polisen ska också utrustas med pixlingsfärgspruta så att de direkt kan pixla alla misstänkta så att vittnen inte kan få för sig någonting - Och det är tamejfan PK-Media som ska betala för det här kaoset och extra poliserna. Expressens sovjetjournalistik är allmänfarlig verksamhet och ett gigantiskt arbetsmiljöproblem, en floskelverkstad ala Pravda - Jag tycker att Expressen ska flytta sin redaktion till Antarktis - där gör de bättre nytta... Det kanske också är skattefritt där... Skattesmitare har ju funnits i alla kulörer
PK-Media ska från och med snarast dela ut gratis pixelglasögon till hela svenska folket så
att man inte kan råka se några brott eller någon misstänkt GM, för säkerhets skull,
-- den alltigenom heliga värdegrunden kan ju vara i fara
Den som inte har på sig sina pixelglasögon får böta och hamna i gulager där avprogrammering pågår, värdegrunden måste inpräntas haha
Ja fy farao vilket vansinne - Åja det kommer nog den dagen då även Expressen gör bort sig de också
Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Någon som vet om branschorganisationen Tidningsutgivarna (TU) har uttalat sig i ärendet?
Anledningen till min fråga är att jag råkade läsa en artikel i Metro för några dagar sedan där TU:s VD Jeanette Gustafsdotter lägger fram varför svenska tidningar inte ska hänga ut människor, inte ska skriva ut saker som etnicitet, samt varför de ska hålla sig till de pressetiska reglerna.
Det är antagligen bara en tidsfråga innan fasaden rämnar, Se tex på media i utlandet, tex britternas tabloider, där har de kastat många av dessa ide'er sedan länge.
Citat:
Ursprungligen postat av
I.N.C.I.T.A.T.U.S
Se där. En sann representant för Sveriges massmedier. Med privat sjukförsäkring, skyhög månadslön och hela etablissemanget i ryggen, tar Thomas Mattson strid för att klämma åt alla i Sverige som vågar klagar på utvecklingen. Tar strid mot både skötsamma utlänningar och invandrare, som mot svenskar. Fan vilken modig karl han är, tycker vi inte det? Thomas Mattson, vår hjälte. Vår superhjälte kanske?
Jag tror att Expressen och Thomas Mattsson leker med elden, och fattar inte vad de håller på med...