2014-09-22, 14:29
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Jag tycker inte om din ton, håll inte på med den här typen av fasoner. Du verkar inte veta någonting om PKK och deras kamp mot Turkiet uppbackad av Alla Nato medlemar samt varenda EU land. Dem har varit i strider sedan 1978 fram tills 2013 då vapenvillan inledes. Det har gjorts stora framsteg under vapenvillan, många reformer som gjorts och det kommer fler. Vi får se hur framgångsrik deras kamp har varit. De har stått på egna ben till skillnad från Hezbulla.

Under perioden då det var krig så dog över 40 000 människor, så påstå inte att det rör sig om fjädervikt.
Säg efter mig. Vi blev piskade av Turkiet, vi blev våldtagna av Saddam, och än idag har vi inget eget land trots att det är krig i både Syrien och Irak så har vi inte lyckats bryta oss loss. Framgångsrikt eller hur(vi är 200 miljoner)

Citat:
Jag tror du är ensam om att ha den här uppfattningen. Innerst inne så tror inte den där militärchefen på det själv, utan det handlar om att förstora hotbilden i andra syften.
Men det är klart, det är klart att du vet mer en Israels underrättelsetjänst och deras högsta generaler. Du är bara pinsam.
Citat:
Och detta var sagt till rätt person!? Skulle hävda att jag har minst en källa i 95% av alla mina inlägg. Du är varken seriös eller observant. Men endock så är du självutnämnd hezbolla språkrör.

Finns det någon logik alls i dina påståenden? Hur tänkte du tex här: spottar ur dig saker som din farsa har tryckt i dig sen du var ett litet barn. Du vet det sägs att anklagelser likt denna egentligen är projekseringar av en själv. Är det din barndom du delar med dig här? Behöver du hålla någon i handen när snoret rinner ner.

Läser du vad du skriver? Du är fruktansvärt barnslig.
Jag har inte sett än enda källa ifrån dig utan bara en massa påståenden. När du väl länkar en källa är det någon kurdisk tidning. Är du på riktigt?¨

YPG:https://www.youtube.com/watch?v=RWPY9ldBxgk

Hizbollah:https://www.youtube.com/watch?v=SwPkJBpRg5A
Senast redigerad av Chris1991 2014-09-22 kl. 14:43.
Citera
2014-09-22, 14:34
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Chris1991, mannen är du talesman för Hezbollah eller? Hahah har följt tråden ett jävla bra tag nu och du är fan legend .
Tack så mycket haha skönt att det uppskattas.
Citera
2014-09-22, 14:35
Medlem
Yaskos avatar
Nu har IS nått gränsen till Turkiet. Deras flagga vajar mitemot Turkiska Suruc i byn Kosik.

http://galeri.haberturk.com/gundem/galeri/442700-isid-sinira-dayandi

Turkiska armén vid gränsen igår då tusentals flyktingar strömmade in...

http://galeri.haberturk.com/gundem/galeri/442694-genelkurmay-baskanligi-o-kareleri-yayinladi
Citera
2014-09-22, 15:10
Medlem
Leskys avatar
Skräcken är IS största styrka

Citat:
Med rätt motmedel borde det inte vara omöjligt att driva ut IS lika fort som de kom.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/wolfganghansson/article19575260.ab
Citera
2014-09-22, 15:31
Medlem
Sjukhus för ISIS soldater har öppnats i antep, Turkiet. Går att läsa på flera turkiska sidor.

Brittiska nyhetskällan independent skrive öppet om Turkiet och isis samarbeten.

200-250 isis terrorister har dödats hittills under en vecka i kobane, jag kommer skriva ypg förluster senare.

32 ypg/ypj soldater har dödats hittills bild och namn kommer att publiceras på plats, i kobane. Dock inte än, striderna är inte över. Jag beklagar, min sorg är hoss familjerna.
Senast redigerad av Olle01 2014-09-22 kl. 15:34.
Citera
2014-09-22, 15:43
Medlem
namos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Ja, när turkar hjälper er otacksamma jävlar är det alltidg pga de är rädda för "omvärlden". Var fanns sammaa "omvärld" när Turkiet vägrade att hjälpa USA 2003 när de skulla anfalla Irak. Varför kunde inte samma "omvärld" tvinga Turkiet att vara en aktiv partner av USAs koalition nu mot IS?

Sanningen är att det där "omvärlden" du snackar om har inte samma tyngt på Turkiet som förr. Hade turkarna velat se PKKurderna slaktas som får i Syrien så hade de hållit dörrarna stängda. Var tacksam att Turkiet räddar er röv från IS. Nu har jag inte stora förväntningar, det är ju inte första gången Turkiet räddar er röv. Senast var det från Saddam i början av 90 talet när ni som vanligt flydde till Turkiet...
Ja, varför anföll inte turkiet Saddam och varför anfaller turkiet inte ISIS? Jo, för att turkland anfaller inte sina allierade!

Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
För övrigt har inte detta "omvärld" hjälp med ett skit när det gäller ca en miljon Syrier som har flytt till Turkiet. Turkarna får ensamt ta hand om hela gruppen. Detsamma gäller nu PKKurderna från Syrien. Tyvärr verkar regeringen inte valt att hålla de i flyktingläger, de åker överallt i Turkiet just nu. Det enda "omvärlden" kommer att skicka är några horjournalister från sedvanliga CNN, BBC, Guardian mfl. som kommer att vänta på en minsta incident som de sen kan överdriva in i helvete där de presenterar storyn "stora onda turken tar lille kurden i bajarn" artiklar...
Senast kurder flydde till turkland så skapade turkland en mänskligkatastrof vid sidan av kriget. Man vill inte upprepa den katastrofen, för omvärlden håller koll på turkland.

Citat:
"In 1991, when Saddam had started to massacre his Kurdish population, Turkey ended being host to 550,000 Kurds in a few days. That still remains on the consciousness of Turkish policymakers and there have been a number of lessons drawn from that," Ulgen said.
Med "consciousness" menar han att omvärlden håller ögonen på oss.

För övrigt är 1 milj. flyktingar inga problem för turkland, det är ett stort land med kapacitet och resurser för mer än så.

Vad gör en turk utomlands förutom att förvandla ordet turk till en skällsord? Den som läser dina inlägg här på FB kan tro att det är det perfekta landet, men om det är det vad gör du i exil i så fall?
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Jag kan inte förstå vad Hizbollah har med detta att göra. Men om vi ska dra paralleller så kan jag ju säga att när er husse Turkiet kände för att sätta på kurder, så våldtog han er utan problem. Inga luftslott som PKK/YPG/Peshmerge kunde göra något åt saken mer en att titta på.

Hizbollah o andra sidan har genom blod svett och tårar besegrat en militärmakt som får Turkiet i jämförelse att likna förskolan.

Hizbollah är en utav de bästa militära styrkorna i världen det håller jag fast vid.
Här stryker Israels högsta militärchef mitt påstående: http://www.liveleak.com/view?i=da6_1402341990
Sammanfattning av talet: http://www.liveleak.com/view?i=4e7_1402395295

Är det inte så att Hizbollah blir påsatta av persiska bögar i utbyte för finansiering och beväpning? Vad vore hizbollah utan Irans finansiering? Trots att de har det senaste i vad det gäller utrustning och vapen så är de helt värdelösa. Dessutom säger inte israels högste militär chef att hizbollah är en av världens bästa arme, han säger att hizbollah har mer dödlig eldkraft än alla utom de flesta större länder i världen. Han syftar så klart på deras arsenal och vill ha en ursäkt för att utrota dem.
Man kan dra paralleller mellan Peshmerge/PKK och hizbollah: vi kan se vad Peshmerga och PKK kan ha varit om de hade fått samma finansiering och beväpning som hizbollah (här menar jag inte att kurdiska styrkor blir lika starka som hizbolla, de är redan starkare än hizbollah. Det är alltså skillnad mellan katiusja-raketer, Fajr-3, Fajr-5 och alla andra tusentals robotar och droner som hizbollah har i sitt arsenal mot vad PKK och Peshmerga har.

Jag tror du är butthurt för att ingen förutom araber och de länder som hizbollah slås för nämner de som en av världens bästa armé. När YPG nämns som duktiga krigare är du givetvis snabb med att påpeka att de är "värdelösa" för hizbollah nämns inte när duktiga krigare nämns, vilket stör dig jävligt mycket.
Kom inte hit med dina jävla förolämpningar mot kurdiska folket bara för att diskussionen mellan dig och och en kurd gick het till.

Den militärmakt som som får Turkiet i jämförelse att likna förskolan är Israels militärmakt och den har hizbollah aldrig besegrat. För om hizbollah har besegrat Israel då har hamas också besegrat Israel.
Citat:
Ursprungligen postat av soria
Turkarna använde tårgas mot kurder
http://syria360.wordpress.com/2014/09/21/turkish-security-troops-clash-with-kurds-as-thousands-flee-isis/
Och vatten kanoner
https://www.youtube.com/watch?v=O2bcc1DdHgw&sns=fb
Turkarna ville inte släppa in kurderna men ångrade sig efter de här drabbningarna för de gör allt för att verka som en högst civiliserad stat.

YPG har stoppat ISIS avancemang mot östra Kobane:http://www.theguardian.com/world/2014/sep/22/syrian-kurdish-fighters-islamic-state-isis-kobani
Citera
2014-09-22, 15:44
Medlem
Turkisk millitär och polis attackerar kurder på både sidorna av gränsen. Man försöker hindra flyktingarna från kobane att passera gränsen, samtidigt som man hindrar kurder från Turkiska kurdistan att passera gränsen till kobane. Skarpa kulor, gummi kulor, tår gas osv har använts. Folk har dödats. Folket har svarat med stenkastning osv.
Citera
2014-09-22, 15:49
Medlem
Leskys avatar
Citat:
IS uppges använda tunga vapen som artilleri och tanks, förmodligen amerikanska vapen som man tagit från den irakiska armén. Men rapporterna om egentliga strider är få. Det räcker med att IS hotar med att de är på väg för att människor ska fly. Sådan skräck har deras propagandavideor av halshuggningar och nackskott skapat.

Nä nä, folk dör hela tiden men några strider är det inte tal om
Citera
2014-09-22, 15:51
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namo
Ja, varför anföll inte turkiet Saddam och varför anfaller turkiet inte ISIS? Jo, för att turkland anfaller inte sina allierade!

kurdlogik on/ Varför anfaller inte Sverige ISIS? Jo för att sverige är allierad med ISIS. /kurdlogik off

Citat:
Senast kurder flydde till turkland så skapade turkland en mänskligkatastrof vid sidan av kriget. Man vill inte upprepa den katastrofen, för omvärlden håller koll på turkland.

Senast? Du menar just nu? Otacksamma jäklar. Var glad att vi har barmhärtighet och låter er komma in i Turkiet trots all skit ni snackar om landet...

Citat:
För övrigt är 1 milj. flyktingar inga problem för turkland, det är ett stort land med kapacitet och resurser för mer än så.

Tack för att du erkänner Turkiets storhet, men nej. 1 miljoner flyktingar är stort för vilket land som helst...
Citera
2014-09-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
http://www.liveleak.com/view?i=cd6_1411316708

Jag kan inte förstå vad Hizbollah har med detta att göra. Men om vi ska dra paralleller så kan jag ju säga att när er husse Turkiet kände för att sätta på kurder, så våldtog han er utan problem. Inga luftslott som PKK/YPG/Peshmerge kunde göra något åt saken mer en att titta på.

Hizbollah o andra sidan har genom blod svett och tårar besegrat en militärmakt som får Turkiet i jämförelse att likna förskolan.

Hizbollah är en utav de bästa militära styrkorna i världen det håller jag fast vid.
Här stryker Israels högsta militärchef mitt påstående: http://www.liveleak.com/view?i=da6_1402341990
Sammanfattning av talet: http://www.liveleak.com/view?i=4e7_1402395295

Saken är att jag refererar oftast till någon källa, du o andra sidan spottar ur dig saker som din farsa har tryckt i dig sen du var ett litet barn. Du är full av hat.
Vad har Hizbullah med detta att göra? Ja, Hizbullah är stark, men man ska inte glömmas att man finansieras av Iran och Syrien.

Citat:
Ursprungligen postat av Olle01
YPG vet att ISIS ger upp lätt, man har sett flera exempel på det. Dock kommer de inte sluta tills det knappt finns infrastruktur, med artellery. Det är inte Isis man är orolig över, det är iprincip krig mellan ypg och Turkiet, vad deras nästa steg blir är viktigt. Isis är skit.

Kom rapporter nyss Att isis försöker forcera västra serekaniye, rätt så intensiva strider där med.
Sägs att det finns kurdiska styrkor från Rojhelat (Iran) PDKI, PAK, och Komalah, samt Bashur (Irak) PUK som är Iraks fd Presidentskap parti. Man försöker nå Kobane.

Citat:
Turkisk millitär och polis attackerar kurder på både sidorna av gränsen. Man försöker hindra flyktingarna från kobane att passera gränsen, samtidigt som man hindrar kurder från Turkiska kurdistan att passera gränsen till kobane. Skarpa kulor, gummi kulor, tår gas osv har använts. Folk har dödats. Folket har svarat med stenkastning osv.
Att turken aldrig lär, forsätter de hålla på så, så är det tidsfråga innan vi ser hårda strider mellan PKK från Qandil och turkiska soldater vid gränsen mellan Turkiet och Syrien.
Citera
2014-09-22, 16:01
Medlem
Turken är rädd och vill inte ha flyktingar(som flyr från IS) i Turkiet, ändå väljer deras rasistiska/islamistiska regim att stödja IS
Citera
2014-09-22, 16:01
Medlem
Citat:
Sjukhus för ISIS soldater har öppnats i antep, Turkiet. Går att läsa på flera turkiska sidor.

Brittiska nyhetskällan independent skrive öppet om Turkiet och isis samarbeten.

Ehrm. Att det släpps Turkiska gisslan är knappast ett bevis på att det finns ett direkt samarbete mellan IS och Turkiet. Snarare är det IS som är helt och fullt beroende av att Turkarna inte stänger Karkamıs-dammen eller någon av de större dammarna längre uppströms. Hela regionen som IS kontrollerar är extremt beroende av jordbruket och helt beroende av Eufrats flöde som Turkarna kontrollerar. IS har tidigare uttalat hot mot Turkiet i just den frågan http://rt.com/news/179352-euphrates-is-militants-turkey/. Nu kan ju inte Turkarna blockera flödet i evighet eftersom det är fler än IS som blir berörda men att använda det som hävstång är de kloka nog till och IS vet att Turkiet är ett på tok för stort byte för att de skulle kunna göra annat än att reta upp dem. IS har i nuläget inga fredliga "grannar" alls att tala om och de kommer förmodligen att anstränga sig för att inte ställa till med allt för mycket bekymmer för dem och så länge de spelar det spelet så finns det ju ingen anledning för Turkiet att bråka med IS heller.
Senast redigerad av Praetori 2014-09-22 kl. 16:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in