2014-09-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Nej, Holmer skriver att han åker vid middagstid, inte lunchtid. om han då syftar på mitt på dagen, eller den tid man äter middag läre vi inte få reda på.

I förhöret med juristkommissionen säger Holmér att han åkte mot Dalarna vid 12-tiden på fredagen: "Sedan åkte jag till Dalarna vid 12-tiden". (Magnusson, Palmerapporten, s 133)
Citera
2014-09-23, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Mycket intressant klipp ur programmet. Det låter dock inte lovande för oss MOP-nördar när Wallace beskriver hur en perfekt desinfo-kampanj genomförs. Enligt honom är det nästintill omöjligt att komma till sanningen om en desinfo/psyops genomförts korrekt. Då är det en snårskog med återvändsgränder som inte leder någon vart men som binder upp resurser och i sig skapar konflikter och nya spår som inte leder någon vart.

De som anlitats för att göra saker eller läcka uppgifter gör det i flera led och om någon avslöjas, ja då går det ändå inte att nysta bakåt eftersom ingen vet något av värde.

Eftersom vi fortfarande efter snart 30 år bildligt snurrar omkring på mordplatsen och inte stort mer vet än att OP är död kan man väl med fog anta att mörkläggningen/psyopsen runt MOP varit mycket framgångsrik. Tyvärr.

Tja fast den här mörkläggningen är aktivt pågående efter 28 år i en omfattning och med källor som kan vara talande. Det gör den mer amatörmässig, särskilt när det gäller Holmer och PU.

Tänk efter! Allt tyder på att det fanns en ursprunglig och ganska usel plan genomförd av mindre klipska hjärnor som sedan tvingade fram olika akuta operationer typ mer officiella som PU (efter hand rensad på dugligt folk och envetet utåt med låtsat fortsatt intresse för CP trots att man som Tommy L sade visste att det inte var möjligt sedan Mockfjärdsrevolvern hittats). Dessutom särskilt i form av trakasserier och smutskastning mot sådana som föraktfullt kallades "privatspanare" oavsett vilka tidigare kreds de hade. Uppenbara i sådana fall som med Aner där man med ganska grova metoder lyckades leda honom i baklås.

Det finns alltså minst två olika linjer i desinformationen.

A, PU som om och om igen rensats efter Holmers härdsmälta med huvudspår och ljus i mörkret. Den var från start med Holmer nära kopplad till politikerna inom S ledning.

Sedan har den rensats från läckor och oliktänkande till den grad att det som återstod var Kling och Klang. Linjen som drevs av PU i och med åtalet mot CP är märker vi än idag nära lierad med ledande personer inom dels familjen dels vid den tiden tunga makthavare inom S men i stort sett ingen annan stans.

De har problem eftersom knappast någon utomstående längre tror på den tack vare det arbete som bland annat Wall och Jallai samt LGWP gjort i saken i samband med 25-årsdagen. Idag vet vi med säkerhet att CP spåret var en "Red Herring" som drevs långt efter att man visste att inte heller den höll med 100% säkerhet. "Nya PU" har ingen linje och bedriver med all säkerhet inget kompetent aktivt arbete utan består i registerhållning.

Den linjen hade mycket länge aktivt stöd inom icke oberoende media och press. Nestorn är väl i det fallet mr Håård.

B, Parallellt med detta har det funnits och finns en alternativa desinformationslinjer av en mera aktiv och systematisk skolbokskaraktär där många olika desinformationlinjer hela tiden sprids om och till utomstående intresserade med tydliga agendor i form av smutsningskampanjer. Troligen ligger denna verksamhet mer nära de som faktiskt haft del i mordet och händelserna kring detta. De kopplingar som ofta förekommer där leder mot

1, enskilda poliser eller grupper av Poliser..
2, enskilda personer med direkta eller indirekta länkar mot militär underrättelsevekrsamhet från IB till idag den mera privatiserade sektorn.

Måltavlan för dessa aktioner har varit flera "privatspanare" genom åren. Det som syns av detta är lyckade aktioner som destabiliseringen och avledningen av t ex Aner medan andra aktioner som inte lyckats så väl och därmed inte kommit till allmänhetens kännedom även om de "privatspanare" som utsatts som Wall, Jallai mfl ,som lyckats vända hela intresset från PU:s desinformationslinje, inte gått på det.

Dessa har hela tiden varit väl medvetna om och förberedda på möjligheten av desinformatörer och därmed varit dels försiktiga dels vidtagit aktiva åtgärder för att avslöja och lägga markörer på olika "misstänkta" källor för att kunna kartlägga dem och var motinformation dyker upp och därmed både kartlägga desinformationen och samtidigt skydda sig mot fällor med falsk information.

Jag är en av dem som ansatts med hot, personförföljelser (mot den de tror att jag är) och aktiv desinformation och under min "frånvaro" har fler bitar fallit på plats där. En gammal "markör" jag aktivt lagt ut har dykt upp bland annat.

När jag hinner och orkar kommer jag att avslöja en eller flera av dessa som gett sig på mig och flera Palmekunniga pådrivare utan att avslöja deras faktiska identitet i klartext för utomstående.

Sammanfattningsvis har vi en ganska tafflig linje som haft stöd av i första hand ledande inom S och den offentliga byråkratin men också andra partiers politiker som kunnat leva inom PU i mer än 20 år tack vare att den varit officiell och understödd av pressen snarare än logiken och juridiken.

Den andra linjen är mera aktiv att desinformera och desavouera de som sett något annat. De som driver detta har helt andra kopplingar till mera diffusa och mer eller mindre operativa nätverk utan egentligt aktivt stöd av makten. Ibland är handlandet desperat och till synes isolerat, ibland smartare genomfört. Visst signalerar det att dessa är både isolerade och egentligen mera "maktlösa" än de själva tror.

Ingen av dessa strategier är i förlängningen lyckade!
Senast redigerad av boboslacke 2014-09-23 kl. 09:07.
Citera
2014-09-23, 12:26
Medlem
Hej!
Var i kontakt med rikskrim gällande att få ut sammtliga vittnesförhör och fick följande svar:

"Här nedan ser du hur fu-protokollet var upplagt i rättegången mot Christer Pettersson och vad det kostar att få ut handlingar. Med ledning av din skrivelse skulle jag rekommendera att du begär att få ut kopior av delprotokoll III-1 och III-2. Dessa finns i pappersformat och du kan endera hämta dem på Polhemsgatan 30 i Stockholm eller få dem per post.
Du kommer att faktureras kostnaden, varför vi behöver ditt namn och din adress för att skicka fakturan.
DELPROTOKOLL
Protokoll I (Huvudprotokoll) Sammanfattande förundersökningsanteckningar och redovisning av förundersökningsåtgärder. 58 sidor
Protokoll II (med bilagor) Den misstänktes person – förhören 1645 sidor
II-1 (sid 1-279)
II-2 (sid 280-758)
II-3 (sid 759-1206)
II-4 (sid 1207-1300)
II-5 (sid 1301-1645)
Protokoll III (med bilagor) Brottsplatsen och vittnesförhören 994 sidor
III (sid 1-97, behandlar i första hand Gamla stan och tunnelbanan)
III-1 (sid 1-275, behandlar i första hand biografen Grand)
III-2 (sid 1-622, behandlar i första hand mordplatsen)
Tilläggsprotokoll
A 85 sidor, B 72 sidor,C 217 sidor,D 9 sidor,E 15 sidor,F 104 sidor,G 95 sidor
Protokoll IV (även V) Kriminalteknisk redovisning 113 sidor
Protokoll V Ej offentliga förundersökningshandlingar
Totalt 3407 sidor
Kostnad: Sid 1-9 medför ingen kostnad. Sid 10 kostar 50:-. Sid 11 och uppåt kostar 2:-/sida.
Kostnaden är reglerad i 16§ Avgiftsförordningen (1992:191).

Med vänlig hälsning
RIKSKRIMINALPOLISEN
Box 12256
102 26 STOCKHOLM"

Vi är några annvändare på Portnoys hemsida som är intresserade av att få ut kopior av hela protokoll III (994sidor,kostnad på 2018kr), vilket är en saftig slant. Undrar därför om det även finns användare här som är intresserade? Isåfall beställer jag dessa och digitaliserar och delar till de som är intresserade. Betalningen skulle isåfall ske anonymt genom en vanligt insättning på ett bank-konto och under "meddelande" kan man då skriva sitt Alias.

Finns ett intresse? Maila mig så återkommer jag om hur många som verkar intresserade och vilken kostnad detta skulle innebära. De som sen fortfarande är intresserade får då ett bank-konto att sätta in pengar på och när de då är klart skickas PDF-filer med vittnesförhören

mvh // Legooo
Citera
2014-09-23, 12:48
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Det räcker ganska långt att läsa info från 'Ölands'-länken. Sluta skjut på budbäraren, tack. Varför inte kommentera fler aspekter, t ex varför LP:s vittnesmål uteslöts som trovärdigt, på mkt grumliga grunder, sannolikt unikt i ett internationellt perspektiv, i det då sjukt sosse-infekterade Sverige. Idag ersatt av en ännu värre konformism, Pk-sammansvärjningen mellan 7-klöverpartierna och gammelmedia. Sverige är fantastiskt, från ett negativt perspektiv, semi-totalitär 'humanitär stormakt', snacka om statsorganiserat bedrägeri.

Och vad exakt har denna dåraktiga SD-propaganda med Palmemordet att göra? Skulle uppskatta om du och övriga sektmedlemmar bekräftade era egna uppfattningar gällande "PK-sammansvärjningen" i andra trådar.

För övrigt tror jag du missuppfattat ett och annat vad gäller den här trådens ämne. Tvärtemot din tes har personer knutna till sossarna varit benägna att acceptera Christer Pettersson som gärningsman. Tvärtemot din tes har Christer Pettersson som GM ifrågasatts på rent sakliga grunder. Tvärtemot din tes finns mycket som tyder på att Lisbeth Palmes vittnesmål är otillförlitligt. Det var bland annat vad hovrätten kom fram till när de frikände CP för 25 år sedan.
Citera
2014-09-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Hej!
Var i kontakt med rikskrim gällande att få ut sammtliga vittnesförhör och fick följande svar:

"Här nedan ser du hur fu-protokollet var upplagt i rättegången mot Christer Pettersson och vad det kostar att få ut handlingar. Med ledning av din skrivelse skulle jag rekommendera att du begär att få ut kopior av delprotokoll III-1 och III-2. Dessa finns i pappersformat och du kan endera hämta dem på Polhemsgatan 30 i Stockholm eller få dem per post.
Du kommer att faktureras kostnaden, varför vi behöver ditt namn och din adress för att skicka fakturan.
DELPROTOKOLL
Protokoll I (Huvudprotokoll) Sammanfattande förundersökningsanteckningar och redovisning av förundersökningsåtgärder. 58 sidor
II-1 (sid 1-279)
II-2 (sid 280-758)
II-3 (sid 759-1206)
II-4 (sid 1207-1300)
II-5 (sid 1301-1645)
Tilläggsprotokoll
Totalt 3407 sidor
Kostnad: Sid 1-9 medför ingen kostnad. Sid 10 kostar 50:-. Sid 11 och uppåt kostar 2:-/sida.

Med vänlig hälsning
RIKSKRIMINALPOLISEN
Box 12256
102 26 STOCKHOLM"

Vi är några annvändare på Portnoys hemsida som är intresserade av att få ut kopior av hela protokoll III (994sidor,kostnad på 2018kr), vilket är en saftig slant. Undrar därför om det även finns användare här som är intresserade? Isåfall beställer jag dessa och digitaliserar och delar till de som är intresserade. Betalningen skulle isåfall ske anonymt genom en vanligt insättning på ett bank-konto och under "meddelande" kan man då skriva sitt Alias.

Finns ett intresse? Maila mig så återkommer jag om hur många som verkar intresserade och vilken kostnad detta skulle innebära. De som sen fortfarande är intresserade får då ett bank-konto att sätta in pengar på och när de då är klart skickas PDF-filer med vittnesförhören

mvh // Legooo

Känner du till att Natur och Kultur tillsammans med TV4 gav ut en CD-rom i samband med produktionen av TV-dokumentären "Satans mördare"?

Den var ett suveränt verktyg då den innehöll alla vittnesförhör, utredningar osv. Allt som offentliggjorts i samband med åtalet mot CP helt enkelt.

Det trista är att den inte fungerar att öppna med moderna datorer. Åtminstone inte med Windows 8.
Citera
2014-09-23, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Känner du till att Natur och Kultur tillsammans med TV4 gav ut en CD-rom i samband med produktionen av TV-dokumentären "Satans mördare"?

Den var ett suveränt verktyg då den innehöll alla vittnesförhör, utredningar osv. Allt som offentliggjorts i samband med åtalet mot CP helt enkelt.

Det trista är att den inte fungerar att öppna med moderna datorer. Åtminstone inte med Windows 8.

Nej det visste jag inte, har du tillgång till denna CD? Går det att dela informationen på den?, går det att kopiera den?
Senast redigerad av Legooo 2014-09-23 kl. 14:47.
Citera
2014-09-23, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Favorit i repris:

http://www.youtube.com/watch?v=TGgxSn3f_oo

Här talas om ett ljudband där personal från Scandic i BLG påstår att dom aldrig sett HH på hotellet under mordnatten.
Vad kan det vara för band? Jag har inte hört eller läst om det på annat håll, vad jag kan minnas. Men mitt minne är inte mycket att lita på. Jag gör inte det.
Är det någon mer påläst som känner till mer om detta band och eventuella uppgifter om hotellpersonalens uttalanden?
Mycket troligt att detta ljudband härrör från den journalist på Dalademokraten som
samarbetade med Anér och som talade ingående med all berörd personal på Scandic
i flera omgångar.
Citera
2014-09-23, 14:45
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Och vad exakt har denna dåraktiga SD-propaganda med Palmemordet att göra? Skulle uppskatta om du och övriga sektmedlemmar bekräftade era egna uppfattningar gällande "PK-sammansvärjningen" i andra trådar.

För övrigt tror jag du missuppfattat ett och annat vad gäller den här trådens ämne. Tvärtemot din tes har personer knutna till sossarna varit benägna att acceptera Christer Pettersson som gärningsman. Tvärtemot din tes har Christer Pettersson som GM ifrågasatts på rent sakliga grunder. Tvärtemot din tes finns mycket som tyder på att Lisbeth Palmes vittnesmål är otillförlitligt. Det var bland annat vad hovrätten kom fram till när de frikände CP för 25 år sedan.

Jag gör vilka kopplingar som helst, utan behov av nån pekpinne från dig, ang associationer och kopplingar öht. Den som har mandat att korrigera är moderator, inte en Pk-figur som du verkar vara.

Jag har inte alls 'missuppfattat' trådens ämne. Sen ger du omdömen, med referens till andra, som motsätter sig CP-skuld-frågan. Att hänvisa till 'hovrätten' är överkurs, vem tar du mig för? Jag vet väl för f*n vilken rättsinstans som upphävde den fällande tingsrättsdomen, håll en mer respektfull attityd, även om vi har vitt skilda uppfattningar.

Men det är just det friande domslutet jag inte delar. Har du nånsin snuddat vid tanken att hovrätten gjorde fel? Har du nån gång tänkt på hur fel Sture Bergwall/Thomas Quick hanterades av rättsväsendet, en enorm rättskandal, som en jämförelse utan annan koppling? Jag agerar under premisserna att sosseriet utövande ett förtäckt - trots ditt lama yttrande att 'personer knutna till (s) accepterar CP som gärningsman' - inflytande. Jag tror bestämt att det på den tiden ledande sosse-skiktet, från sin von-oben-position, och mytologiska beundran för OP, bestämde sig för att det var oacceptabelt att halvguden skulle tagits av daga av en simpel A-lagare. Det gick deras (s)tolthet förnär, och den attityden smittade av sig på rätt(s)väsendet, när det kom till hovrätten. Ingen särskilt komplicerad konspirationsteori, tvärtom.
Citera
2014-09-23, 14:50
Medlem
Citat:
Nej det visste jag inte, har du tillgång till denna CD? Går det att dela informationen på den?, går det att kopiera den?

Problemet är att jag inte kan öppna den. Det gick med det gamla operativsystemet Windows XP. Dock gick det inte att kopiera som text då materialet på skivan består av inlästa bilder.
Citera
2014-09-23, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Problemet är att jag inte kan öppna den. Det gick med det gamla operativsystemet Windows XP. Dock gick det inte att kopiera som text då materialet på skivan består av inlästa bilder.
Jag har denna skiva. Den innehåller inte så många förhör. Borta nu, men hemma på lördag då jag kan kolla.
Klart intressant med Legoos paket.
Citera
2014-09-23, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Jag har denna skiva. Den innehåller inte så många förhör. Borta nu, men hemma på lördag då jag kan kolla.
Klart intressant med Legoos paket.

Det har du INTE om du påstår att den inte innehåller så många förhör.
Den innehåller nämligen allt med koppling till Palmemordet som offentliggjordes fram till 1995 ca.
Citera
2014-09-23, 22:17
Medlem
Citat:
Hej!

DELPROTOKOLL
II-1 (sid 1-279)
II-2 (sid 280-758)
II-3 (sid 759-1206)
II-4 (sid 1207-1300)
II-5 (sid 1301-1645)
Tilläggsprotokoll
Totalt 3407 sidor

Med vänlig hälsning
RIKSKRIMINALPOLISEN
Box 12256
102 26 STOCKHOLM"

mvh // Legooo

Skaffa en bitcoinplånbok (android: schildbach) så kan jag nog bidra med en slant....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in