Citat:
Ursprungligen postat av
FurirRevaer
Mycket intressant klipp ur programmet. Det låter dock inte lovande för oss MOP-nördar när Wallace beskriver hur en perfekt desinfo-kampanj genomförs. Enligt honom är det nästintill omöjligt att komma till sanningen om en desinfo/psyops genomförts korrekt. Då är det en snårskog med återvändsgränder som inte leder någon vart men som binder upp resurser och i sig skapar konflikter och nya spår som inte leder någon vart.
De som anlitats för att göra saker eller läcka uppgifter gör det i flera led och om någon avslöjas, ja då går det ändå inte att nysta bakåt eftersom ingen vet något av värde.
Eftersom vi fortfarande efter snart 30 år bildligt snurrar omkring på mordplatsen och inte stort mer vet än att OP är död kan man väl med fog anta att mörkläggningen/psyopsen runt MOP varit mycket framgångsrik. Tyvärr.

Tja fast den här mörkläggningen är aktivt pågående efter 28 år i en omfattning och med källor som kan vara talande. Det gör den mer amatörmässig, särskilt när det gäller Holmer och PU.
Tänk efter! Allt tyder på att det fanns en ursprunglig och ganska usel plan genomförd av mindre klipska hjärnor som sedan tvingade fram olika akuta operationer typ mer officiella som PU (efter hand rensad på dugligt folk och envetet utåt med låtsat fortsatt intresse för CP trots att man som Tommy L sade visste att det inte var möjligt sedan Mockfjärdsrevolvern hittats). Dessutom särskilt i form av trakasserier och smutskastning mot sådana som föraktfullt kallades "privatspanare" oavsett vilka tidigare kreds de hade. Uppenbara i sådana fall som med Aner där man med ganska grova metoder lyckades leda honom i baklås.
Det finns alltså minst två olika linjer i desinformationen.
A, PU som om och om igen rensats efter Holmers härdsmälta med huvudspår och ljus i mörkret. Den var från start med Holmer nära kopplad till politikerna inom S ledning.
Sedan har den rensats från läckor och oliktänkande till den grad att det som återstod var Kling och Klang. Linjen som drevs av PU i och med åtalet mot CP är märker vi än idag nära lierad med ledande personer inom dels familjen dels vid den tiden tunga makthavare inom S men i stort sett ingen annan stans.
De har problem eftersom knappast någon utomstående längre tror på den tack vare det arbete som bland annat Wall och Jallai samt LGWP gjort i saken i samband med 25-årsdagen. Idag vet vi med säkerhet att CP spåret var en "Red Herring" som drevs långt efter att man visste att inte heller den höll med 100% säkerhet. "Nya PU" har ingen linje och bedriver med all säkerhet inget kompetent aktivt arbete utan består i registerhållning.
Den linjen hade mycket länge aktivt stöd inom icke oberoende media och press. Nestorn är väl i det fallet mr Håård.
B, Parallellt med detta har det funnits och finns en alternativa desinformationslinjer av en mera aktiv och systematisk skolbokskaraktär där många olika desinformationlinjer hela tiden sprids om och till utomstående intresserade med tydliga agendor i form av smutsningskampanjer. Troligen ligger denna verksamhet mer nära de som faktiskt haft del i mordet och händelserna kring detta. De kopplingar som ofta förekommer där leder mot
1, enskilda poliser eller grupper av Poliser..
2, enskilda personer med direkta eller indirekta länkar mot militär underrättelsevekrsamhet från IB till idag den mera privatiserade sektorn.
Måltavlan för dessa aktioner har varit flera "privatspanare" genom åren. Det som syns av detta är lyckade aktioner som destabiliseringen och avledningen av t ex Aner medan andra aktioner som inte lyckats så väl och därmed inte kommit till allmänhetens kännedom även om de "privatspanare" som utsatts som Wall, Jallai mfl ,som lyckats vända hela intresset från PU:s desinformationslinje, inte gått på det.
Dessa har hela tiden varit väl medvetna om och förberedda på möjligheten av desinformatörer och därmed varit dels försiktiga dels vidtagit aktiva åtgärder för att avslöja och lägga markörer på olika "misstänkta" källor för att kunna kartlägga dem och var motinformation dyker upp och därmed både kartlägga desinformationen och samtidigt skydda sig mot fällor med falsk information.
Jag är en av dem som ansatts med hot, personförföljelser (mot den de tror att jag är) och aktiv desinformation och under min "frånvaro" har fler bitar fallit på plats där. En gammal "markör" jag aktivt lagt ut har dykt upp bland annat.
När jag hinner och orkar kommer jag att avslöja en eller flera av dessa som gett sig på mig och flera Palmekunniga pådrivare utan att avslöja deras faktiska identitet i klartext för utomstående.
Sammanfattningsvis har vi en ganska tafflig linje som haft stöd av i första hand ledande inom S och den offentliga byråkratin men också andra partiers politiker som kunnat leva inom PU i mer än 20 år tack vare att den varit officiell och understödd av pressen snarare än logiken och juridiken.
Den andra linjen är mera aktiv att desinformera och desavouera de som sett något annat. De som driver detta har helt andra kopplingar till mera diffusa och mer eller mindre operativa nätverk utan egentligt aktivt stöd av makten. Ibland är handlandet desperat och till synes isolerat, ibland smartare genomfört. Visst signalerar det att dessa är både isolerade och egentligen mera "maktlösa" än de själva tror.
Ingen av dessa strategier är i förlängningen lyckade!