2014-09-22, 20:34
Medlem
Anarkhoss avatar
Inte helt oväntat när det gäller Tommy Salo. Fråga Modo och Oskarshamn bara...

Hur är det med karlns tålamod? Att fullfölja de uppdrag man åtagit sig verkar ju inte betyda så mycket. Känns lite konstigt att bara hoppa av så där i upptakten av säsongen.
Citera
2014-09-22, 20:36
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos

Hur är det med karlns tålamod? Att fullfölja de uppdrag man åtagit sig verkar ju inte betyda så mycket. Känns lite konstigt att bara hoppa av så där i upptakten av säsongen.
Nu är ju inte avhoppet helt säkert. Möte ska som sagt hållas imorgon där man hoppas kunna komma överens och få Salo att stanna. I övrigt så är det väl inte helt oväntat med Salo nej, han verkar rätt hetsig.
Citera
2014-09-22, 20:41
Bannlyst
Nu ska vi se om det är sant detta om Saloavhoppet så hoppar han alltså av innan den nya chefen börjat och alla är arga på den nya chefen som inte börjat.

Näe, om det stämmer så tror jag snarare att Salo inte är nöjd med sitt eget lagbygge och vill hoppa av skiten innan det spricker.
Citera
2014-09-22, 21:08
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Å andra sidan har det aldrig löst något ännu att börja sparka ledare till höger och vänster, visst flytta på spelare som inte levererar kan ha viss effekt.
Men att byta ut en ledare som bevisligen lyckats i SHL och tagit upp laget till SHL efter 4 st förluster säsong nr 2 varav två st riktigt tajta, blir lite väl extremt.
Sen att Kjell Kruse har spelat bandy gör inte honom till någon guru vad som bör göras, hans jobb är att sälja och sköta ekonomin, inte ta ut laget.

Personligen tyckte jag det var idioti att flytta på Doverskog, han hade gott kunnat få ett år till på sig.
Tyvärr känns det här som gamla kris-LIF där det börjar sparkas spelare och ledare i parti och minut och busslaster med trötta slovaker och finnar fyllde Tegera-arena.

Flytta bort nån eller några spelare som inte jobbar hårt nog och ge laget trygghet.

Ditt inlägg handlar mycket om att folk får sparken till höger och vänster. Vem har fått sparken menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Nu ska vi se om det är sant detta om Saloavhoppet så hoppar han alltså av innan den nya chefen börjat och alla är arga på den nya chefen som inte börjat.

Näe, om det stämmer så tror jag snarare att Salo inte är nöjd med sitt eget lagbygge och vill hoppa av skiten innan det spricker.

Jag tycker också den riktade ilskan mot Kruse är väldigt underlig. Vad vet folk egentligen?
Kruse har ännu inte tillträtt sin post, men enligt egen utsago befunnit sig i Leksand i 11-12 dagar. Under denna tid skulle alltså Kruse ha skapat en så pass påtaglig irritation hos Salo så att den sistnämnde lämnar sin post med omedelbar verkan? Nja, det ligger en hund begraven här.

Dessutom anser jag det vara högst oansvarsfullt av Salo att så hastigt lämna sin post utan att ge föreningen tid att finna en lämplig ersättare.

Men jag ser gärna att Salo gräver ner stridsyxan och fortsätter sin tjänst hos Leksands IF.

EDIT:
Wikegård sätter lite fingret på vad jag känner. Men Salo har gjort så mycket för föreningen och är i det närmaste helgonförklarad, så man vågar jag ju knappt tro att det skulle vara sant.
Läs HÄR. (AB-Artikel).
Senast redigerad av wema 2014-09-22 kl. 21:15.
Citera
2014-09-22, 22:38
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Vad häller Salompå med? Såna där saker löser man internt, inte via media. Fatta vad en sän som Salo ska stjäla energi. Självklart gör ju LIF ett stort misstag om man tar tillbaka Salo. Har man kört utpressning en gång så kommer man göra det igen. Vilken jävla reaktionär typ va?
Citera
2014-09-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Vad häller Salompå med? Såna där saker löser man internt, inte via media. Fatta vad en sän som Salo ska stjäla energi. Självklart gör ju LIF ett stort misstag om man tar tillbaka Salo. Har man kört utpressning en gång så kommer man göra det igen. Vilken jävla reaktionär typ va?
Salo är ju en Grin-Olle som troligen bara vill ha uppmärksamhet. Man kan ju inte ta ifrån honom hans fina jobb som sportchef i Leksand men om han nu upplever att VD:n kör över honom så bör han ju ta det med honom personligen. Han får knappast några extrapoäng när han gråter ut i media. Har väldigt svårt att tro att det endast beror på VD:n dock.
Citera
2014-09-23, 00:35
Medlem
von_Ss avatar
Gjorde en liten sammanställning över Salos värvningar i Leksand. Bortser från de som kom denna säsong då det är för tidigt att bedöma dem. Möjligt att jag glömt nån.

Värdsklassvärvningar:
Joonas

Bra:
Timander
Hersley
Alsenfeldt
Ryno
Raffl
G Karlsson
Kapstad

Godkända:
Blomqvist
T Forsberg
Hurtubise
Johansson
Holmström
Bödker
Gråhns
Russell

Dåliga:
Deilert
Prestberg (var bara skadad)
Sandström
Moe
Edblom
Gistedt
Lashoff
Linder
Pikkarinen
Brunnström
Spang
Fornataro
Jakobs

Han har gjort några fynd tjockisen men han har tagit hit en massa skit också. Kanske är jag för hård mot Brunnis, Linder Gistedt men de har väl knappast tillfört något av nämnvärt värde.
Citera
2014-09-23, 11:00
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Gjorde en liten sammanställning över Salos värvningar i Leksand. Bortser från de som kom denna säsong då det är för tidigt att bedöma dem. Möjligt att jag glömt nån.

Värdsklassvärvningar:
Joonas

Han har gjort några fynd tjockisen men han har tagit hit en massa skit också. Kanske är jag för hård mot Brunnis, Linder Gistedt men de har väl knappast tillfört något av nämnvärt värde.

Värvning av Joonas är av så hög klass att den överskuggar Salos små misstag. Joonas är kärlek, Joonas är livet.

Ska bli spännande att se vad dagens möte mynnar ut i, tycker faktiskt Wikegård har rätt i det han säger.

edit: Salo stannar! http://www.leksandsif.se/artikel/57650/
Senast redigerad av Draedon 2014-09-23 kl. 11:18.
Citera
2014-09-23, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Skönt. Alltid något.

http://www.gd.se/ishockey/shl/djoos-pa-vag-hem-till-brynas#Ishockey

Men killen är väl bara 18-19år då? Sonens bästa hockey kompis storebror (Kevin Elgeståhl) är på samma kamp och han är i den åldern. Låter lite orutinerat för att bära upp ett lag.
Citera
2014-09-23, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos

Precis!
Salo dras ju med en looser-stämpel. Se bara OS kvarten mot vitsryssland eller när han var med och gjorde Frölunda till ett looser lag för ett par år sedan.
Citera
2014-09-23, 12:14
Medlem
m4tt145s avatar
Skönt att Salo stannar!
Citera
2014-09-23, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
edit: Salo stannar! http://www.leksandsif.se/artikel/57650/
Fjant.