Citat:
Ursprungligen postat av
Svithjod
Å andra sidan har det aldrig löst något ännu att börja sparka ledare till höger och vänster, visst flytta på spelare som inte levererar kan ha viss effekt.
Men att byta ut en ledare som bevisligen lyckats i SHL och tagit upp laget till SHL efter 4 st förluster säsong nr 2 varav två st riktigt tajta, blir lite väl extremt.
Sen att Kjell Kruse har spelat bandy gör inte honom till någon guru vad som bör göras, hans jobb är att sälja och sköta ekonomin, inte ta ut laget.
Personligen tyckte jag det var idioti att flytta på Doverskog, han hade gott kunnat få ett år till på sig.
Tyvärr känns det här som gamla kris-LIF där det börjar sparkas spelare och ledare i parti och minut och busslaster med trötta slovaker och finnar fyllde Tegera-arena.
Flytta bort nån eller några spelare som inte jobbar hårt nog och ge laget trygghet.
Ditt inlägg handlar mycket om att folk får sparken till höger och vänster. Vem har fått sparken menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsrök
Nu ska vi se om det är sant detta om Saloavhoppet så hoppar han alltså av innan den nya chefen börjat och alla är arga på den nya chefen som inte börjat.
Näe, om det stämmer så tror jag snarare att Salo inte är nöjd med sitt eget lagbygge och vill hoppa av skiten innan det spricker.
Jag tycker också den riktade ilskan mot Kruse är väldigt underlig. Vad vet folk egentligen?
Kruse har ännu inte tillträtt sin post, men enligt egen utsago befunnit sig i Leksand i 11-12 dagar. Under denna tid skulle alltså Kruse ha skapat en så pass påtaglig irritation hos Salo så att den sistnämnde lämnar sin post med omedelbar verkan? Nja, det ligger en hund begraven här.
Dessutom anser jag det vara högst oansvarsfullt av Salo att så hastigt lämna sin post utan att ge föreningen tid att finna en lämplig ersättare.
Men jag ser gärna att Salo gräver ner stridsyxan och fortsätter sin tjänst hos Leksands IF.
EDIT:
Wikegård sätter lite fingret på vad jag känner. Men Salo har gjort så mycket för föreningen och är i det närmaste helgonförklarad, så man vågar jag ju knappt tro att det skulle vara sant.
Läs
HÄR. (AB-Artikel).