Citat:
Ursprungligen postat av
MattiasBeming
När det kommer till
egendom och verklig sådan, en rikedom som räknas, så handlar det helt och hållet om vad man värderar högst här i livet.
Det är en konst att kunna tänka som
Stephen, The Mad Irishman... som en
äkta individualist.
mvh
Mattias
Hej Mattias,
Att du är en individualist är väl helt rätt väg iaf, men att tappa hjärtat på vägen är väl inte så smart? Om du vet något som inte är bra för en annan människa, varför inte ta och berätta det för människan, istället för att se sig speciell. Speciell och One of a kind blir man genom att hjälpa andra människor till något gott, skapat något gott, göra något gott. Inte vara "the one of a kind" för att man tänker annorlunda och tro sig tänka rätt inom alla ämnen, kategorier och inriktningar som finns att tänka på och trycka ner alla andra teorier och filosofier, istället berätta för dem att "Hej min vän, har du tänk på detta istället?" Istället för att skriva "Du har fel, du är fel, din teori är fel och ditt filosofiskt tänkande är fel, vilket du i princip gjort mot alla i tråden. Varför gör du inte tvärt om? Hade du haft ett gott hjärta hand du troligtvis gjort tvärtom
Okej att man inte delar samma tankar som andra, och är en så kallad "Induvidualist" som du är, man kan inte ta det ifrån någon människa, du och även ALLA andra människor tänker på sitt eget sätt. Men jag är inte dum och förstår i vilket sammanhang du menar, men att du är The one of kind förstår jag mig inte riktigt på? VAD och inom vilket ämne är du one of a kind i? Samhälle? Politik? Ekonomi? National Politik? Internationell Politik? Historia? Religion? Företagande? Universim? Snickare? Bartender?
Betyder det att du ska glömma använda känslorna och åtminstone ha känslora GODA för sin medmänniska för att man inte "Tänker" som andra. Ge mig inget svar om att "Alla vet en sanning, och jag vet den riktiga", då svarar jag bara vilken sanning? Inom vilket ämne och kategori? Alla är väl intresserade av olika saker och att du är oneofakind inom det du anser vara det inom gör dig väl inte oneofakind som fotbollsspelare?
Man kan såklart välja att följa strömmen och bli hjärntvättad inom media, betyder det att man är sämre medmänniska och en dålig fotbollsspelar eller en lärare för att man blir hjärnatvättad inom politik eller kanske hur världens styrs? Kanske inte lika "MEDVETEN", men tror du att alla människor har fått frågan och fått välja själva?: vill du bli hjärtvättad, vara meveten eller neutral?
Om en människa visste att han blev hjärntvättad och av VAD och på VILKA sätt människan blir hjärntvättad, skulle personen då valt att forsätta bli hjärntvättad eller försöka ta reda på sanningen? Troligtvis skulle de söka sanningen, men vilket sanning och inom vilket ämne och inriktning?
Oavsett vilket, om det är GOTT, varför inte dela med sig? Är det ont, så kan du hålla det för dig själv och behöver inte ens skriva ett enda inlägg igen som är citerat till mig, sådana personer får hålla sig för sig själva.
Men personer som du, som anser sig vara "One of a kind" borde kanske använda sitt "One of a kind gift" till ett gott syfte?
Jag är också "one of a kind", inom det ämne som jag anser mig själv vara "one of a kind inom", troligtvis är jag inte det men jag anser att jag är det. Vad gör jag? Säger att alla andra är rena sopor och är sämre, vara negativa mot dem och säga att alla andra har fel inom ämnet? Istället för att kanske upplysna, utbilda, lära ut eller vis hjärta för och åtminstonde vara neutral istället för att vara negativ?
Jag upplever att du vill vara väldigt negativ till allas argument, du vill vara den som är smartast och mest intelligent här på tråden, du vill att andra ska ha fel men att du ska ha rätt? Kanske borde du söka hjälp kompis, eller så borde du göra enligt ovan istället för så som du gjort?
Du väljer ju helt själv såklart, ingen annan kan heller välja åt dig, men man kan ju försöka påverka iaf. Varför jag skriver detta är att denna tråden kanske skulle blivit större om inte du trycka ner folks teorier? Folk kanske MEDVETEN inte skriver sin teori, och inte riktigt vågar för att en person direkt ska citera och säga att personen har fel?
Lägg av, gå över till den ljusa sidan. Du tjänar inget trycka ner andra eller visa motsats på ett fel sätt, men du tjänar otroligt mycket mer på att vara tvärtom. Vad tjänar du på det kanske du svarar?
Du tjänar på att bli påmind om att man ska vara god och positiv och inte negativ och hatisk?
Vi är på denna planet för att vi är länkade ihop, hur vi är länkade ihop spelar ingen roll. Kärlek mår alla bra utav, positivitet mår alla bra utav? Varför göra tvärtom?