2014-09-21, 19:11
Medlem
Antitrinitarians avatar
Jag får en sån jävla klump i magen av det här. Vad har hon gjort med den stackars hunden? Bara det att hon först ignorerar uppfödaren, som hon t o m umgåtts med, är ju bernyanska för att nåt är helt åt helvete. Förmodligen erkände hon i ett svagt ögonblick när hon var packad eller nåt att hon inte har honom kvar. Nu vill hon inte svara mer. Jävligt glad att hon får många negativa kommentarer och frågor efter sig på bloggen nu i alla fall.

Till, och om, Lillan kan man väl inte säga så mycket. Hon har nog själv insett att det inte var så jäkla smart det här, och det gör nog väldigt ont i henne också att inte veta vad som hänt Nilas. Jag hoppas att Lillan är beredd att ta diskussioner med eventuella uppfödare i framtiden, där hon berättar hur Berny betett sig och behandlat hunden, så kanske vi slipper att det händer igen. En del av mig vill bara skrapa ihop så många flashbackare som möjligt, åka hem till Berny och ta Theus ifrån henne. Du ska inte ha djur Berny. Du är en av de mest respektlösa och egoistiska, vidriga människor som finns på denna jord.
Citera
2014-09-21, 19:12
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Ber om ursäkt att jag trodde det var du!

Precis som ni säger hade väl Berny bara kunnat släppa in uppfödaren och visa grannens dörr. Eller personalen. Och att han verkar lite bakom flötet, jotack, till skillnad från Berny så ÄR ju de andra som bor där liksom autister på riktigt. Jag har bott ett par trappor bort, vi snackar "En annan del av Köping" på många av dem. Valpen är knappast där.

Vi lär väl märka. Bor hon granne med Nilas nya ägare så kommer det väl inte få henne att sluta ta bilder på Nilas för det? Annars kanske hon erkänner senare vad som blev av honom, det återstår att se.

Visserligen verkar ju Berny planera annat boende med sin nya sambo? Så dom kanske inte bor kvar så länge till heller? Då ger hon upp stödet som LSS boendet innebär för henne isf.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-09-21 kl. 19:18. Anledning: Tillägg
Citera
2014-09-21, 19:24
Medlem
nån kanske har lust att skriva och fråga Kim Nilsson om han har Nilas? Själv har jag ingen lust, jag vill inte ha med Berny att göra överhuvudtaget. Men ja, man får fan ont i magen av detta. Tänker hur det skulle bli om hon fick barn ....
Citera
2014-09-21, 19:43
Medlem
habilgerbils avatar
Bloggen är uppdaterad. Hon har gett bort Nilas till en vän som verkligen älskar honom. Jaha? Förlåt men nu är du alldeles för tydlig Berny, kan du inte snälla vara lite mer kryptisk? Gud, jag är så frustrerad att jag kokar, det här förstörde min söndag. Jävla BB.
Citera
2014-09-21, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Bloggen är uppdaterad. Hon har gett bort Nilas till en vän som verkligen älskar honom. Jaha? Förlåt men nu är du alldeles för tydlig Berny, kan du inte snälla vara lite mer kryptisk? Gud, jag är så frustrerad att jag kokar, det här förstörde min söndag. Jävla BB.

Patetiskt. Gett bort som en halsduk till en vän som verkligen älskar honom... Ja jag vet inte...
Citera
2014-09-21, 20:40
Medlem
Denosynliges avatar
Var det inte Berny som var en sådan seriös hundägare som påtalade på en bortskänkes grupp på facebook att man minsann inte ska skänka bort hundar för att det ökar risken att hunden hamnar hos någon som inte är lämpad. Som om inte Nilas var ett imulsköp pffft. Finns inte en chans att hon haft kontakt med flera olika uppfödare under flera månader och kunnat hålla sig från att skriva på bloggen om det. Hon kom helt enkelt över pengar och fick för sig att det vore ju mysigt med en liten valp.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-09-21 kl. 20:42. Anledning: tillägg
Citera
2014-09-21, 22:29
Medlem
Jag tror inte för ett ögonblick att hon gett bort honom.
Misstänker att hon behöver pengar...
Citera
2014-09-22, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KukRocco
Jag tror inte för ett ögonblick att hon gett bort honom.
Misstänker att hon behöver pengar...

Men det säkraste sättet att få tillbaka pengar hade väl varit att ge hunden till uppfödaren och bett henne hitta en ny köpare?!
Har Berny verkligen en jättesnäll och nära vän som älskar Nilas och dessutom kan hosta upp flera tusen för en blandis bara sådär?
Jag håller tyvärr med dom som tror att han är död.
Valpar är ömtåliga och kan lätt bryta ben eller nacke om man är ovarsam. Han kan ha sprungit ut i trafiken, ätit något olämpligt som sagt, eller blivit kastad i väggen.
Citera
2014-09-22, 09:34
Medlem
Antitrinitarians avatar
Nån som vet vad hon gav för Nilas? Eftersom hon och uppfödaren blev bästisar kanske hon fick ett lite lägre pris. Jag vill helst inte tänka att Nilas är död.. men nej, inte tror jag att han är hos en vän. Jag tror att hon lyckades hitta nån köpare så hon fick igen pengarna, eller till och med lite mer. Lillan hade nog inte gett henne några pengar. Tror att pengarna gick till droger. Hennes desperata försök att övertyga om sitt underbara vardagsliv är bara patetiskt.

Jävligt märkligt också att se hur hon tolkar kommentarer på Facebook och bloggen. Det är oerhört många upprörda och förbannade röster, men enligt Bernys blogg är det "många vänner" som undrar. Så bara råkar hon börja prata om att Andreas avskyr droger, när vi precis börjat spekulera i om han också börjat knarka.

Och vad är detta för jävla svammel? "Andreas är en intelligent människa. Han är logik och har lärt sig något av sina erfarenheter. Han kan förvandla information till kunskap och sedan till verklighet." Typiskt pundande Berny-svammel.
Citera
2014-09-22, 09:52
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Nån som vet vad hon gav för Nilas? Eftersom hon och uppfödaren blev bästisar kanske hon fick ett lite lägre pris. Jag vill helst inte tänka att Nilas är död.. men nej, inte tror jag att han är hos en vän. Jag tror att hon lyckades hitta nån köpare så hon fick igen pengarna, eller till och med lite mer. Lillan hade nog inte gett henne några pengar. Tror att pengarna gick till droger. Hennes desperata försök att övertyga om sitt underbara vardagsliv är bara patetiskt.

Jävligt märkligt också att se hur hon tolkar kommentarer på Facebook och bloggen. Det är oerhört många upprörda och förbannade röster, men enligt Bernys blogg är det "många vänner" som undrar. Så bara råkar hon börja prata om att Andreas avskyr droger, när vi precis börjat spekulera i om han också börjat knarka.

Och vad är detta för jävla svammel? "Andreas är en intelligent människa. Han är logik och har lärt sig något av sina erfarenheter. Han kan förvandla information till kunskap och sedan till verklighet." Typiskt pundande Berny-svammel.

Jag kan fråga uppfödaren vad hon tog för Nilas. Återkommer med det.

Det låter som att Andreas kan läsa instruktionerna på ett paket ris, förstå dem och sedan genom att följa dem göra kokt ris till verklighet.
Citera
2014-09-22, 09:55
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Jag kan fråga uppfödaren vad hon tog för Nilas. Återkommer med det.

Det låter som att Andreas kan läsa instruktionerna på ett paket ris, förstå dem och sedan genom att följa dem göra kokt ris till verklighet.

"En gång brände han riset. Det var en traumatisk upplevelse, men han är stark och tog sig igenom det. Nu kan jag nästan både koka ris själv nu och öppna en burk keso. Jag ska skriva en kokbok. Den kommer om en vecka."
Citera
2014-09-22, 10:47
Medlem
motyls avatar
Det här är ju anledningen till att B inte klarar sig själv och måste bo på ett gruppboende, likaså varför samhället får ta hand om henne då hon är inkapabel till det själv. Någonstans i den här tragiken finns essensen av hennes handikapp. Däremot så är hon så lågfungerande inom områden hon själv tror hon är högfungerande. Hon vill få det att se ut som hon behöver hjälp med att koka ris och städa hennes rum. Det handlar om att hon är så in i helvete körd att fungera normalt i samhället att gamla Vipeholm eller Östra sjukhuset hade varit hennes enda räddning. Ibland får man en känsla av att B ser sig som lite bättre än sina grannar, som att hon är medveten om att hon egentligen inte har rätt att bo där. Där håller jag med henne - hon hör inte hemma på ett lss-boende för autister utan snarare för personkrets 3.

Och det här med Nilas... hur hemskt det än låter så är det nog bättre för Nilas att vara död (...) än att bo kvar, det hade han lidit mer av tror jag. En hund lider inte av att inte vakna nästa dag. Man får väl bara hoppas att det gick snabbt, om han nu är död.

Slutligen blir det väldigt, väldigt svårt för B att komma tillbaka efter det här. Även inför hennes mest inbitna lovers som nu börjar förstå vilken rutten personlighet hon har och att hon går över barn, djur och alla andra för att få 5 minuters lycka. Sopa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in