2014-09-21, 16:08
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Okej, såhär ligger det till. Jag mailade uppfödaren och frågade om Nilas är tillbaka hos henne, förklarade att vi är många som är oroliga. Hon svarade att hon också är orolig och att hon försökt få kontakt med Berny för svar om var han blivit av men att Berny inte svarar.

Så var är Nilas. Vad fan är det som pågår.

Du skämtar? Herregud jag trodde ändå någonstans att hon lämnat tillbaka honom till uppfödaren. Då har hon alltså verkligen sålt honom för cash för jag tror inte att hon fått pengarna tillbaka om hon lämnat honom hos Lillian eller vad fan hon nu hette. Mår illa nu.

Edit:
Har finkammat blocket men finner ingen annons där. Fy fan, vi SA ju till den jävla uppfödaren men hon var så jävla korkad. Exploderar. Någon som kan PM:a mig hennes e-post?

Edit 2: Har en väldigt morbid teori och det är att Nilas tuggat i sig någon av Bernys droger och faktiskt dött. Därav avsaknaden på svar till uppfödaren eller de vänner hon har på facebook. Kanske därför de åkte iväg med bilen till skogen för att begrava honom. Svårt att tänka mig att Berny på eget initiativ skulle få för sig att faktiskt ta en skogspromenad annars...
Senast redigerad av Kardnialvokal 2014-09-21 kl. 16:23.
Citera
2014-09-21, 17:09
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Du skämtar? Herregud jag trodde ändå någonstans att hon lämnat tillbaka honom till uppfödaren. Då har hon alltså verkligen sålt honom för cash för jag tror inte att hon fått pengarna tillbaka om hon lämnat honom hos Lillian eller vad fan hon nu hette. Mår illa nu.

Edit:
Har finkammat blocket men finner ingen annons där. Fy fan, vi SA ju till den jävla uppfödaren men hon var så jävla korkad. Exploderar. Någon som kan PM:a mig hennes e-post?

Edit 2: Har en väldigt morbid teori och det är att Nilas tuggat i sig någon av Bernys droger och faktiskt dött. Därav avsaknaden på svar till uppfödaren eller de vänner hon har på facebook. Kanske därför de åkte iväg med bilen till skogen för att begrava honom. Svårt att tänka mig att Berny på eget initiativ skulle få för sig att faktiskt ta en skogspromenad annars...

Uppfödaren har precis berättat för mig att hon varit utanför Berny och fått kontakt genom fönstret men att Berny vägrat prata med henne. Hon har sedan skickat ett sms och berättat att Nilas är hos hennes snälla granne. Om detta är sant eller inte är en annan femma.
Citera
2014-09-21, 17:45
Medlem
Denosynliges avatar
Wow, verkligen stabilt och moget sätt att hantera situationen, NOT! Svär åt "släkten" gör hon också! Super till det gör hon med. Hon döljer återfallet, såååå bra!
Citera
2014-09-21, 17:47
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Uppfödaren har precis berättat för mig att hon varit utanför Berny och fått kontakt genom fönstret men att Berny vägrat prata med henne. Hon har sedan skickat ett sms och berättat att Nilas är hos hennes snälla granne. Om detta är sant eller inte är en annan femma.

Såg konversationen på skvallerbloggen nyss. Hon kan ju faktiskt bara vara sådär naiv som hon verkar, så kanske tagga ner tonen lite...jag tänker så är chansen större att vi får fortsätta veta vad som sker genom henne?
Citera
2014-09-21, 18:14
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Såg konversationen på skvallerbloggen nyss. Hon kan ju faktiskt bara vara sådär naiv som hon verkar, så kanske tagga ner tonen lite...jag tänker så är chansen större att vi får fortsätta veta vad som sker genom henne?

Det är inte jag som yttrat mig på skvallerbloggen vill jag bara förtydliga, jag har hållit god ton med uppfödaren och är inte en av dem som fullständigt demoniserar henne som idiot bara för att hon sålt en hund till Berny. Jag hoppas verkligen inte att någon känner sig manad att attackera uppfödaren med nån sorts "vad var det vi sa"-fittighet nu, för precis som du säger, sinfon, är chansen större att vi får svar genom henne om vi kan undvika att skuldbelägga henne.

Om och om igen konstaterar vi hur duktig Berny är på att ljuga och manipulera sig till vad hon vill ha, men när någon stackare sedan faller offer för det är vi minst lika snabba att döma ut den personen som idiot som borde ha vetat bättre och nu förtjänar att brinna. Det blir lite motsägelsefullt.
Citera
2014-09-21, 18:15
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Wow, verkligen stabilt och moget sätt att hantera situationen, NOT! Svär åt "släkten" gör hon också! Super till det gör hon med. Hon döljer återfallet, såååå bra!

Återfall i drama? Återfall i djurplågeri av djur som man veckan innan lovat att man skall "Älska forevah and ever and ever" och som man visst kan ta hand om oavsett vad alla haters säger?
Citera
2014-09-21, 18:18
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Det är inte jag som yttrat mig på skvallerbloggen vill jag bara förtydliga, jag har hållit god ton med uppfödaren och är inte en av dem som fullständigt demoniserar henne som idiot bara för att hon sålt en hund till Berny. Jag hoppas verkligen inte att någon känner sig manad att attackera uppfödaren med nån sorts "vad var det vi sa"-fittighet nu, för precis som du säger, sinfon, är chansen större att vi får svar genom henne om vi kan undvika att skuldbelägga henne.

Om och om igen konstaterar vi hur duktig Berny är på att ljuga och manipulera sig till vad hon vill ha, men när någon stackare sedan faller offer för det är vi minst lika snabba att döma ut den personen som idiot som borde ha vetat bättre och nu förtjänar att brinna. Det blir lite motsägelsefullt.

Att B. kan manipulera vet vi, kompis/BFF/tunadiving för tjejer, beroende på preferens (jag skulle aldrig vilja vara nära det underlivet, eller ha hennes tunga i mitt) eller bacongrotta all over för männen.
Citera
2014-09-21, 18:18
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon

Såg också den precis. Puh, vilken jävla soppa. Glädjer mig att hon i alla fall varit där och fått kontakt med B sen att Nilas skulle vara hos grannen betvivlar jag. Varför släpper hon inte bara in L i så fall och pekar på dörren? I så fall hade allt varit mycket enkelt och Berny har redan gjort sig av med Nilas och därför ligger inte längre ansvaret hos henne. Äh jag vettefan. Även om det är en obehaglig tanke så tror jag ändå någonstans att Nilas faktiskt inte är i livet längre. Fy fan. Liksom han är valp, valpar tuggar i sig det mesta så att han skulle satt i sig någon medicin/drog som legat framme medan B legat utslagen i sängen ter sig ändå inte så osannolikt, tyvärr.
Citera
2014-09-21, 18:35
Medlem
Jag tror hon dödat hunden, för hon tröttnade på honom. Folk skakar små bebisar så de dör, varför skulle inte Berny kunnat slå ihjäl hunden?
Är hon psykopat egentligen?
Citera
2014-09-21, 18:36
Medlem
Menar hon att Nilas skulle vara hos den där K*m som, ursäkta, verkar vara rätt rejält bakom flötet?
Skulle förvisso inte förvåna mig. Inget Bjärran gör förvånar mig.
Men tycker faktiskt uppriktigt synd om uppfödaren, blandraskrängare eller ej, ingen hund & uppfödare förtjänar denna "mogna" behandling hon ger.

Edit: återfall förvånar mig inte heller, med tanke på hur hon & "sambon" betett sig det senaste.
Citera
2014-09-21, 18:41
Medlem
Att B vägrar svara tyder antingen på återfall eller så är hon bara precis så kall som man länge trott.
Hon svarar ju inte ens vännerna som diskret frågar. Hm. Hoppas lillen har det bra.
Citera
2014-09-21, 19:07
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Det är inte jag som yttrat mig på skvallerbloggen vill jag bara förtydliga, jag har hållit god ton med uppfödaren och är inte en av dem som fullständigt demoniserar henne som idiot bara för att hon sålt en hund till Berny.

Ber om ursäkt att jag trodde det var du!

Precis som ni säger hade väl Berny bara kunnat släppa in uppfödaren och visa grannens dörr. Eller personalen. Och att han verkar lite bakom flötet, jotack, till skillnad från Berny så ÄR ju de andra som bor där liksom autister på riktigt. Jag har bott ett par trappor bort, vi snackar "En annan del av Köping" på många av dem. Valpen är knappast där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in