2014-09-22, 06:54
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Återigen varför skulle den versionen vara mindre sann en din version? Som jag skrev i föregående inlägg bara för att du tror en sak behöver inte betyda att det är så. Det finns vare sig du vill det eller inte 2 sidor av varje mynt. Det finns alltså en anledning till varför turkarna hatar er, eller tror du dom hatar er för att det är kul?
Varför hatar dem oss berätta för oss, du är ju trotsallt självutnämnd talesperson för hizbolla (Kontra).

Citat:
Nej jag var inte ute efter att provocera. Jag är bara rationell till skillnad från dig som tror att YPG/PKK är bäst i världen när dom har blivit överkörda på 2 dagar, och istället för att vara självkritiska skyller ni allt på den stora stygga turken. Det är bara pinsamt.

Som jag skrev för 120 sidor sen, jag har aldrig och kommer aldrig se YPG eller kurder som en seriös aktör i krigets Syrien.
Det var bra att du skämde ut dig direkt så att alla kan få se vilka lowlife vi har att göra med. Det finns inte ett enda inlägg där jag skrivit att "YPG är bäst i hela världen" och jag är ganska säker på att ingen annan kurd skrivit det heller(jag har inte sett det iallafall). Men trots detta så användes det här som ett argument mot oss och det är typ ert triumfkort. Men gissa vad din lilla fjolla! Du däremot har sagt att "hizbolla är bäst i hela världen". Är inte detta patetiskt va? Eller du kanske vill förklara för oss varför Hizbolla är bättre än Israel, USA, Finland, Ryssland, lettland, Lichtenstein, Iran osv.

Sedan så gör du anspråk på att vara en seriös användare, men vilken seriös användare refererar wikileaks? Ska man ens palla fråga dig vad du menar med seriös aktör?
Senast redigerad av interiorcore 2014-09-22 kl. 07:05.
Citera
2014-09-22, 09:59
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namo
Om de kunde skulle de inte släppa in Rojava kurderna, men jag antar att de vill inte synas alltför omänskliga i världens ögon.

Ja, när turkar hjälper er otacksamma jävlar är det alltidg pga de är rädda för "omvärlden". Var fanns sammaa "omvärld" när Turkiet vägrade att hjälpa USA 2003 när de skulla anfalla Irak. Varför kunde inte samma "omvärld" tvinga Turkiet att vara en aktiv partner av USAs koalition nu mot IS?

Sanningen är att det där "omvärlden" du snackar om har inte samma tyngt på Turkiet som förr. Hade turkarna velat se PKKurderna slaktas som får i Syrien så hade de hållit dörrarna stängda. Var tacksam att Turkiet räddar er röv från IS. Nu har jag inte stora förväntningar, det är ju inte första gången Turkiet räddar er röv. Senast var det från Saddam i början av 90 talet när ni som vanligt flydde till Turkiet...
Citera
2014-09-22, 10:04
Medlem
Yaskos avatar
För övrigt har inte detta "omvärld" hjälp med ett skit när det gäller ca en miljon Syrier som har flytt till Turkiet. Turkarna får ensamt ta hand om hela gruppen. Detsamma gäller nu PKKurderna från Syrien. Tyvärr verkar regeringen inte valt att hålla de i flyktingläger, de åker överallt i Turkiet just nu. Det enda "omvärlden" kommer att skicka är några horjournalister från sedvanliga CNN, BBC, Guardian mfl. som kommer att vänta på en minsta incident som de sen kan överdriva in i helvete där de presenterar storyn "stora onda turken tar lille kurden i bajarn" artiklar...
Citera
2014-09-22, 11:13
Medlem
Leskys avatar
Vilka är det som basar över IS trupper? Alltså vilka lägger upp strategin?

Är det officierare från Saddams tid eller vart har man rekryterat topparna i befälet? De verkar ju inte vara helt bakom flötet om man ser till resultaten!
Senast redigerad av Lesky 2014-09-22 kl. 11:19.
Citera
2014-09-22, 11:38
Medlem
Yaskos avatar
Nya siffran är 130.000 flyktingar från Ain al-Arab. Man tror att hela området där striderna rasar är ca 400.000 människor.

http://www.expressen.se/nyheter/over-hundratusen-kurder-flyr-syrien/
Citera
2014-09-22, 12:02
Medlem
interiorcores avatar
Då var det dax igen, IS avrättar sina egna kurdiska medlemar. De ville inte delta i offensiven mot Kobane eller ifrågasatte mördandet av oskyldiga eller plundringen. Det är 40 st nu sedan offensiven inleddes.

Tidigare så har dem diskriminerat kurdiska medlemar i samband med att striderna mot KRG peshmerga intensifierades. Dem tillätt inte kurder umgås med varanda och konfiskerade deras mobiltelefoner. Då avrättades också en hel del som beskyldes för spioneri.

Vad tänker dessa individer på när dem inser att vägen tar slut här? Om jag inte hade befunnit mig på fel plats vid fel tillfälle så hade jag inte träffat den där övertalaren/rekryteraren. Världen är en farlig plats och 18 åringar är inte färdig utvecklade. Men i vilket fall så har dem tagit ett beslut och ställt sig bredvid fienden, man kan inte betrakta dem som något annant än fiende.
Citat:
IS executes its own Kurdish members: sources

Qamishlo: The Islamic State (IS) has executed dozens of its Kurdish members for refusing to join the group's military campaign against Syrian Kurdistan region, a source told Rudaw. According to one source who didn’t want to be named, since the start of IS’s attack on the Kurdish city of Kobani and its surrounding villages last week, leaders of the group have executed 40 Kurdish members. Other sources said that the Kurdish members of the IS had objected to the killing of innocent villagers and looting their homes. The executions are said to have taken place in Tal Hamis village, 30 kilometers south of Qamishlo, the largest Kurdish city in Syria. Tal Hamis has seen some of the heaviest fighting between IS militants and the Kurdish Peoples Protection Unions (YPG). The YPG controlled the town last year but lost it to IS jihadis last week. Earlier this month unconfirmed reports out of Mosul said that the IS had executed several of its Kurdish members on charges of spying for the Kurdish Peshmerga forces. The report said that the radical group had banned all Kurdish communication among its members. rudaw.net | Ekurd.net
Citera
2014-09-22, 12:17
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Mer än 130 000 syriska kurder har flytt in i Turkiet de senaste dagarna, undan den militanta jihadistgruppen Islamiska staten (IS), tidigare Isis, som tagit över dussintals byar. Det uppger Turkiets biträdande premiärminister Numan Kurtulmus, som varnar att siffran kan stiga. Tukiska krishanteringsdepartementet AFAD meddelar att det börjat stärka insatserna vid gränsen.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/strider-driver-kurder-fran-syrien_3940802.svd

Hur kommer Turkiet reagera om det här fortsätter? Det finns nog en gräns för hur många flyktingar Turkiet är villigt att ta emot, framför allt när det gäller kurder.
Citera
2014-09-22, 12:28
Medlem
Prawitzs avatar
IS fortsätter avancera mot Kobane.

Citat:
Clashes continued between IS militant fighters and the Kurdish forces of the Popular Protection Units (YPG) in the vicinity of Mojik village (about 6 km west of Kobane) and the village of Alishar (7 km east of the city).

http://aranews.net/2014/09/isis-militants-advance-syrian-kurdish-region/

Kommer YPG kunna retirera in i Turkiet om de inte lyckas med att hålla tillbaka IS från Kobane, eller kommer de behöva slåss till sista man på syriskt territorium?
Senast redigerad av Prawitz 2014-09-22 kl. 12:50.
Citera
2014-09-22, 12:38
Medlem
interiorcores avatar
Vad säger ni om den nya terrorgruppen Khorosan? Enligt USA underrättelsetjänst så är denna grupp ett mer direkt hot mot USA och dess närmaste allierade UK och Frankrike. Den enda informationen som finns tillgänglig om gruppen är från USA underrättelsetjänst. Det första jag tänkte var att dem vill skifta fokus ifrån IS, det finns en press på dem att de ska göra något i Syrien och de varken kan eller vill leva upp till förväntningarna.

När jag läste artikeln så tänke jag okey den här kuksugaren går verkligen in för att skräma mig. "En hemlig grupp, ingen vet att dem finns" "dem förmedlar fred mellan IS och Nusra, de har status med andra ord" "De är ett mer direkt hot än IS, IS är ju satan på den här planeten, vem kan vara värre än dem". När slaget om Kobane är över så har Khorosan hysterin lagt sig. Bra tajming.

Det här var min första tanke.
Citera
2014-09-22, 12:46
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Vad säger ni om den nya terrorgruppen Khorosan? Enligt USA underrättelsetjänst så är denna grupp ett mer direkt hot mot USA och dess närmaste allierade UK och Frankrike. Den enda informationen som finns tillgänglig om gruppen är från USA underrättelsetjänst. Det första jag tänkte var att dem vill skifta fokus ifrån IS, det finns en press på dem att de ska göra något i Syrien och de varken kan eller vill leva upp till förväntningarna.

När jag läste artikeln så tänke jag okey den här kuksugaren går verkligen in för att skräma mig. "En hemlig grupp, ingen vet att dem finns" "dem förmedlar fred mellan IS och Nusra, de har status med andra ord" "De är ett mer direkt hot än IS, IS är ju satan på den här planeten, vem kan vara värre än dem". När slaget om Kobane är över så har Khorosan hysterin lagt sig. Bra tajming.

Det här var min första tanke.

Citat:
I Syrien finns en nystartad militant grupp som utgör ett mer direkt hot mot USA och Europa än Islamiska staten (IS). Det skriver The New York Times.

Det finns få kända uppgifter om gruppen Khorosan, som tros vara den grupp i Syrien som är mest inriktad på att utföra terrorattentat mot USA eller amerikanska mål utomlands, skriver tidningen med hänvisning till källor inom USA:s underrättelse- och säkerhetstjänster.

http://www.svt.se/nyheter/varlden/ny-grupp-i-syrien-hot-mot-vast

Låter som vanligt trams från USA:s propagandamaskineri. Kanske vill USA hajpa terrorhotet i Syrien så att de iallafall kan besegra en terrorgrupp i Mellanöstern (som egentligen inte finns).
Senast redigerad av Prawitz 2014-09-22 kl. 12:51.
Citera
2014-09-22, 13:02
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
http://www.svt.se/nyheter/varlden/ny-grupp-i-syrien-hot-mot-vast

Låter som vanligt trams från USA:s propagandamaskineri. Kanske vill USA hajpa terrorhotet i Syrien så att de iallafall kan besegra en terrorgrupp i Mellanöstern (som egentligen inte finns).
Det finns en bra bit över 1000 frågor. Ett axplock är följande: Varför har inte fanskapen ännu utfört ett enda attentat, det har gått tre år eller liknande liksom? Varför har dem väntat tills dem blivit upptäckta? Hur kommer det säg att vi inte känner till dem om de nu har förmedlat mellan IS och Nusra? Hur har CIA fått reda på gruppen om de är hemliga?

Jag tror inte alls på det här, men om några mindre islamsit terrorister inser vilken chans de har så tar dem den och bara hoppar på vagnen. Ja vist de e vi som är värrre än värst (IS).
Citera
2014-09-22, 13:13
Medlem
Senaste dagarna har ISIS och turkisk media, skrytit om att ha dödat 300 PKK Guerilla, runt kobane. Deras bevis är en bild på irakiska soldater i selahaddin regionen som blir beskjutna, när de står på rad på knä. Rätt så känd bild förövrigt, turkisk propogana har verkligen tappat stinget.

Tusentals kurder från Amed har visar solidaritet för kobane, samtidigt som hundratals av de försöker korsa gränsen.

Turkiets president Erdogan har indirekt erkänt att det har sammarbetat med ISIS

"President Erdoğan did not refuse claims of a 'swap' with ISIS, saying: "whether or not there was a trade off, 49 of our citizens have returned. I would not change anything for this. Even if there was a swap, I am thankful that they have returned to their families."

Senaste veckan har 1500+ terrorister korsat turkiska gränsen till kobane och det finns bild bevis på tungt millitär utrustning som getts till ISIS. Enligt MIG, var detta bytet, win win för turkiet
Senast redigerad av Olle01 2014-09-22 kl. 13:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in