Citat:
Ursprungligen postat av
mohawkzip
Kurder kan inte lita på någon men FSA är gruppen som nästan alla sunni araber står bakom i Syrien.
Du vet vad man brukar säga: "Kurden har inga vänner förutom bergen". Denna ordspråk har visat sig vara sann gång på gång, men om de tror att vi ska hålla oss till bergen så tror de fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Idealist
Har du svårt att förstå vad jag menar så ska då hålla dig låååååångt borta ifrån såna här trådar som är långt över din kunskap.
Ingen förstår dig din jävla misantrop. Det är du som ska hålla dig borta från såna här trådar, du har inga kunskaper att tala om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chris1991
Ur Turkiets perspektiv vad gäller YPG/PKK:
http://www.liveleak.com/view?i=cd6_1411316708
"PKK/YPG says they are defending their people. It is not right! Turkey is the one who is defending them against ISIS. If Pkk or Ypg is keeping them safe, why millions of Kurdish people coming our borders to demand asylum?
We are THE ONES giving Kurdish people shelter.
We are THE ONES giving Kurdish people food.
We are THE ONES giving Kurdish people education"
Man blir aldrig klok på turkarna. De har det lätt att glömma det förflutna, kort minne har de.
Varför inte säga:
We are THE ONES who tried to forbid their language.
We are THE ONES who tried to turn them into turks.
We are THE ONES who persecuted and massacred thousands of them.
Om de kunde skulle de inte släppa in Rojava kurderna, men jag antar att de vill inte synas alltför omänskliga i världens ögon.
Enligt den här turkiska sidan så har 53 ISIS terrorister dödats senaste dagen och 27 YPG krigare har dödats sen 15 september.
http://www.dunyabulteni.net/haberler/309783/kobanide-son-24-saatin-bilancosu
Peshmerga soldater kunde inte sändas till Kobane för de kan inte ta sig ditt på grund av att området mellan KRG och Kobane kontrolleras av ISIS.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chris1991
Som jag skrev för 120 sidor sen, jag har aldrig och kommer aldrig se YPG eller kurder som en seriös aktör i krigets Syrien.
Det är bra att experter som du finns och kan tala om för oss hur det verkligen ligger till