2014-09-21, 23:52
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Turkiets relation med IS är ett mysterium och än mer blir det så i och med omständigheterna då 49 turkiska diplomater tillfångatogs och ännu mer när samtliga blir frisläppta i samband med att Kobane blir belägrad och 70 000 kurder flyr till andra sidan gränsen. http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/turkey-accused-of-colluding-with-isis-to-oppose-syrian-kurds-and-assad-following-surprise-release-of -49-hostages-9747394.html

Hela Turkiet är en breeding ground för konspirationsteorier och det är inte så konstigt med tanke på att en del av dessa teorier verkar vara sanna.

Turkiet är väl överlyckliga att IS undanröjer de syriska kurdernas möjligheter till självstyre. Om IS tar över de flesta kurdiska områden är inte den syriska gränsen något hinder längre för den turkiska armén att leta efter PKK. Det kanske blir en del problem med alla flyktingar som kommer in i Turkiet, men jag tror inte den turkiska regeringen ligger sömnlös över att IS besegrar YPG för tillfället.

Även om inte Turkiet aktivt stödjer IS försöker de nog hitta någon form av fredlig samexistens tills vidare. USA har mer gemensamt med Iran än Turkiet i den här konflikten.
Citera
2014-09-21, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Visar varför det är inte är skillnad på YPG/PKK/IS ur turkisk synvinkel. Same shit.

Här är anledningen till att jag inte vill att PKKurderna från Syrien släpps in i Turkiet. De bör hållas vid gränsen under övervakning...

http://video.haberturk.com/haber/video/sifir-noktasinda-sicak-anlar/125539

Är det fel att försvara sig mot människor som vill döda dig? Ta bort din identitet, förstöra din kultur, förneka din existens. Hur mycket ont det gör, så kommer PKK avstämplas som terrorister, du kan börja gråta nu. Turkisk propaganda blir allt svagare med åren.
Citera
2014-09-22, 00:43
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idealist
Som vanligt kommer kurden igen med lögner. När försökte vi mörda er? Isf varför? Hur försökte vi ta bort er identitet när ni aldrig haft en? Kultur, vad är kurdisk kultur( borträknat hedersmord)?
Ok, jag låtsas köpa den här lögnen.

Iran då, jag vet att kurdproblematiken var väldigt stort där, kunde bli värre än det är i Turkiet men dom lyckades hejda det, vet du hur? Jag ska förklara dig. Precis som pkk terrorister som är grunden till turk- kurdproblematiken så började pjak tror jag kurdterroristerna kallar sig. Finns 1001 olika benämningar på er kurder svårt och hålla koll på alla terrorgrenar. Till saken varför det inte är så stort problem med kurder i Iran. Iran kom på en väldigt simpel ide om hur dom skulle lösa ert problem, genom hängning av er kurder ofentligt, lätt va? Buskapet var ungefär såhär till er kurder; dödar ni någon av min soldat eller ger er på terroraktioner ska vi inte jaga er i en katt och råtta lek. Dör en soldat av vårt folk hämtar vi 3 unga kurder per iransk soldat och hänger dom offentligt på torgar. Vilken effekt det fick. Helt plötsligt var kurdproblemet löst i Iran.

Irak, även Irak var problemet och inte kurder va? Saddam hade så tråkigt att han gasade några tusen kurder och såg live på det, ellerhur? Hade Saddam levt idag skulle inget av det som sker i Irak och Syrien existera idag.

Det är som alltid aldrig fel på er bara på omvärlden. Ponera att pkk blir av med stämpeln, vilken skillnad tror du det kommer göra ol det ens skulke göra? Att dom får legitimitet? Tror du det skulle göra någon skillnad för Turkiet att skjuta ner pkk terrorister så tror du fel.

Vad du än är, hur du än gör för att försöka separera ett land kommer det bekämpas oavsätt vilken benämning man har, det ena gör inte det andra rätt.
Kan du åtminstone inte göra lite reshearch när du utarbetar en simpel teori? Du hade inte ens behövt göra det, utan det hade räckt med att gå in på KRG tråden och läst ett inlägg. Du är ju trotsallt överfixerad vid kurder så varför inte?
Citat:
IRANIAN KURDISTAN,— During the past couple of weeks, several members of the Iran’s Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC) as well as an agent of the intelligence agency Ettela’at were killed in different locations in eastern (Iranian) Kurdistan (Rojhelat).

According to several sources inside Kurdistan, at least 25 members of Iran’s revolutionary guards and an agent of Ettela’at have been killed in Urmiyê, Bokan, Saghiz, Jwanro, Sardasht, Diwandere and Mariwan.
http://www.ekurd.net/mismas/articles/misc2014/9/irankurd1149.htm

Så då var din teori motbevisad.
Citera
2014-09-22, 00:49
Medlem
Hur omfattande är slaget om Kobane? Jag fattar att IS kraftsamlar duktigt så hur många tusen kan det röra sig om? Hur många bor i staden kobane och vad kan kobane tänka sig ha för försvar?
Citera
2014-09-22, 01:05
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Momento
Hur omfattande är slaget om Kobane? Jag fattar att IS kraftsamlar duktigt så hur många tusen kan det röra sig om? Hur många bor i staden kobane och vad kan kobane tänka sig ha för försvar?
Kobane har en befolkning på 80 000, men det finns uppemot 200 000-300 000 kurdiska flyktingar från kantonen. Det är alltså trångt och inte bästa omständigheterna med tanke på att IS kommer bomba staden med artilleri och tanks.

Jag läste i någon leaki artikel att IS frigort 80% av sin sammanlagda styrka i Syrien. Det har cirkulerat rykten om att IS lämnat Raqqa i och med att staden tömts på soldater som skickats till Kobane. Slaget är och kommer bli omfattande. YPG kommer ha allt i sin arsenal samlad i en och samma punkt och det är en fördel. Det finns dock inte mycket i den arsenalen. Dem har många krypskyttar, men det är inget som kan slå ut tanks och bepansrade artilleripjäser.
Citera
2014-09-22, 01:08
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Har du svårt att förstå vad jag menar så ska då hålla dig låååååångt borta ifrån såna här trådar som är långt över din kunskap.

För att underlätta för din assyrier hjärna tar jag det i barnspråk.

I Turkiet bor det många fler andra folkgrupper än bara kurder, har Turkiet problem med dom? Nej!
I Iran finns det också många andra folkgrupper, har Iran problem med mågon av dom? Nej!
Samma sak med Irak- inget problem förutom kurdproblemet.
Du är ett ynka barn som inte förstår nått.

Ställ dig frågan bara varför Irak stått på fötter tills Saddams död idiot. Skulle Turkiet lätta på lagarna skulle Turkiet vara som mexiko eller Somalia där kurderna skulle göra hur som helst.
Vet du inget alls så säg inget heller. Bättre vara tyst då.

Finns det inga problem i Irak utom kurdproblemet?
Det var ju en insiktsfull analys.

Amerikansk general kritiserar Obamas "strategi" mot IS. Kanske det är dags att börja samarbeta med den syriska armén som faktiskt har en chans att möta IS på slagfältet.

Citat:
The man who was the top Marine general from 2006 until his retirement in 2010 says President Barack Obama’s strategy to defeat the terrorist group the Islamic State in Iraq and Syria is doomed to fail.

Though the Obama administration believes it can support what it says are moderate rebel forces in Syria to aid in the fight against ISIS, many critics warn that there may be no truly moderate force in the country of any significant strength.

Dåliga nyheter för SAA i Aleppo. Rebelloffensiv försöker skära av försörjningen till citadellet.

https://twitter.com/archicivilians/status/513784193168310272

Den libanesiska armén i eldstrid med terrorister i gränsområdet mot Syrien.

https://www.youtube.com/watch?v=J4vQeTLaMI8
Citera
2014-09-22, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Finns det inga problem i Irak utom kurdproblemet?
Det var ju en insiktsfull analys.

Amerikansk general kritiserar Obamas "strategi" mot IS. Kanske det är dags att börja samarbeta med den syriska armén som faktiskt har en chans att möta IS på slagfältet.

Dåliga nyheter för SAA i Aleppo. Rebelloffensiv försöker skära av försörjningen till citadellet.

https://twitter.com/archicivilians/status/513784193168310272

Den libanesiska armén i eldstrid med terrorister i gränsområdet mot Syrien.

https://www.youtube.com/watch?v=J4vQeTLaMI8

Idag finns det över tusen problem i irak men jag menade under saddam. Assyriern kunde ju inte tänka så långt att jag ville mena det. Ingen skulle komma på tanken att citera på det sättet du gör för alla vet sitsen i irak. Inte undra på hur hårt mi gick under och gör det fortfarnde.

Ta en lärdom idioter nångång. Alltid söker ni besksydd av andra, var liiite man och försök skydda er, kan inte ni "män" göra det så låt era kvinnor skydda er. Dom har mer stake än vad ni har. Hade ni haft stake skulle ni inte vara så få idag.

Man kan säga att det är illa för ssa nu len dem kmr gå som segrare ur den här konflikten. Använd huvudet om du har. Följ utveckligen så får du en ippfattning.

Nu vill jag veta vilken sida ni står på? Ni hoppas på att alla utrotar varandr så länge inget händer och förhoppnibgsvis ska all mark tillfalla er eller hur assyr?
Citera
2014-09-22, 01:20
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Jag hade nog trott på det här skiten om det var långt före is härjande eller efter deras bravader men att det här skulle pågå just nu när kurderna är i kläm och dår hjälp av Iran så kan du dra slutsatsen vart jag vill komma va? Ekurd.net? Bra källa! Låt det här också vara sant. Har du inte bevisat det jag sagt att ni biter den handen som föder er nu? Iran hjälper er kurder mot is så varför gör ni så mot iran? Ännu ett skäl att utrota männsklighetens avfall. Mår riktigt illa mär jag bara hör ordet kurd/ kurt/ goord!
Det är många som ifrågasatt din intelligens och jag skall inte dölja min hållning i frågan. Iran stödjer kurdiska peshmerga grupper från Irak. Inte dem som är i Iran och dödar IRGC soldater. Observera att Ekurd lägger upp artiklar som andra media källor skrivit.

En sak till och för att knytta an till din efterblivna och ihopsnickrade simpla teori. Det är ännu inte känt vem som ligger bakom atentaten, men det finns ett sammanträffande.
Citat:
It is noteworthy that these operations have coincided with the 22 anniversary of the assassination of Kurdish leader Dr. Sadeq Sharafkandi.

Dr. Sharafkandi was assassinated by Iranian terrorists in Berlin, Germany, in 1992. Members of the Lebanese terrorist organization Hezbollah were involved in the assassination of the Kurdish leader.
Citatet är från samma länk som innan.

Det mesta framgår här ovan varför din teori inte stämmer, men eftersom du har låg intelligens så ska jag förklara allt för dig. Det går inte att slakta sig till stabilitet. Iranierna gjorde det under 90-talet och nu efter två decenium så kommer backlashen. Hänger du med?
Citera
2014-09-22, 01:20
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Kobane har en befolkning på 80 000, men det finns uppemot 200 000-300 000 kurdiska flyktingar från kantonen. Det är alltså trångt och inte bästa omständigheterna med tanke på att IS kommer bomba staden med artilleri och tanks.

Jag läste i någon leaki artikel att IS frigort 80% av sin sammanlagda styrka i Syrien. Det har cirkulerat rykten om att IS lämnat Raqqa i och med att staden tömts på soldater som skickats till Kobane. Slaget är och kommer bli omfattande. YPG kommer ha allt i sin arsenal samlad i en och samma punkt och det är en fördel. Det finns dock inte mycket i den arsenalen. Dem har många krypskyttar, men det är inget som kan slå ut tanks och bepansrade artilleripjäser.

Har YPG något eget artilleri? Eftersom IS uppenbarligen har tillgång till stridsvagnar kan de i princip köra över alla försvarspunkter som inte har något riktigt pansarvärn. Jag läste någonstans att IS redan börjat beskjuta utkanterna av Kobane.

Om det stämmer att IS kraftsamlar soldater och skickar dem till Kobane är det ett guldläge för SAAF att bomba skiten ur dem. Stora truppkoncentrationer ute i öppen terräng är mycket tacksamt för flyganfall.
Citera
2014-09-22, 01:33
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Har YPG något eget artilleri? Eftersom IS uppenbarligen har tillgång till stridsvagnar kan de i princip köra över alla försvarspunkter som inte har något riktigt pansarvärn. Jag läste någonstans att IS redan börjat beskjuta utkanterna av Kobane.
YPG har tillgång till vapen och annat som dem konfiskerat vid strider mot IS. Det är en hel del, men absolut inte såppas mycket att det jämnar ut skillnaderna. YPG's retret från 100 byar tyder på att de inte hade något som kunde bemöta IS anfall. Dem har tillgång till saker som ingen annan har i Syrien och det kommer synas på slagfälltet.

Citat:
Om det stämmer att IS kraftsamlar soldater och skickar dem till Kobane är det ett guldläge för SAAF att bomba skiten ur dem. Stora truppkoncentrationer ute i öppen terräng är mycket tacksamt för flyganfall.
Det stämmer, men frågan är om det fanns något anti-flyg i Mosuls arme bas.
Citera
2014-09-22, 01:36
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Det stämmer, men frågan är om det fanns något anti-flyg i Mosuls arme bas.

Förhoppningsvis inte. Iraks armé är ju främst till för att hålla ordning i det egna landet, och de behöver därför inga luftvärnsrobotar.
Citera
2014-09-22, 01:41
Medlem
Nu har slakten börjat! Halshuggningar sker för att skräma de stackare som inte har lyckats fly undan daesh. Jag skäms nästan över att vara människa idag! Hur fan kan världen låta detta fortsätta, vart är FN, vart är alla internationella koalitioner som alltid är så duktiga på humanitära interventioner? Har inte världen lärt sig något av alla tidigare folkmord?

Antar att det bara är en tidsfråga innan Kobane blir överkört.

Citat:
“ ISIS is continuing to advance. Every place they pass through they kill, wound and kidnap people. Many people are missing and we believe they were kidnapped,” Welat Avar, a doctor, told Reuters by telephone from Ain al-Arab.
...
A Kurdish politician from Turkey who visited the town Saturday gave a similar account of the militants’ tactics. “Rather than a war this is a genocide ... They are going into the villages and cutting off the heads of one or two people and showing them to the villagers,” Ibrahim Binici, a deputy from Turkey’s pro-Kurdish HDP party, told Reuters.

http://www.dailystar.com.lb/News/Middle-East/2014/Sep-22/271473-isis-closes-in-on-kurdish-town-refugees-flood-into-turkey.ashx#axzz3DnHkdNb7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in