2014-09-20, 18:23
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frooo
Du har missat att man precis gett ut huaweis nya mate7 med FPCs sensor i, som blir hyllad av så gott som alla?
Håller med dig om att företaget fortfarande inte är stabilt och går med vinst. Men att det enda dom har att erbjuda är fina löften är helt inkorrekt.
Mitt i prick kära Froo.

Glöm kursen och börja räkna, tillslut hamnar vi rätt. Jag räknar inte med att Huawei plockar bort fingersensorer efter omdömet den fått i alla fall.

När ska källartysken hacka FPC? Iphone hackades efter 2dar, Samsung efter 4dagar men inget om FPC än. Mycket märkligt, FPC var ju kass....

Citat:
150.000 anställda - världens tredje största smartphone tillverkare

Huawei strategi är att minska antalet smartphones till 5 modeller från tidigare 20 modeller. De har också anammat FPC sättet att lägga till ett plus för de förväntade försäljningsprognoser. I detta fall, uppskattade de antalet smartphones som säljs 2014 till 80 miljoner plus. De räknar också med ökad marknadsandel på cirka 7% per år. Idag har de 7% av den globala marknaden, dvs de siktar på att sälja 100% fler smartphones under 2015! Målet är att äga 25% av marknaden inom 2-3 år.

Införande av Huawei Mate 7 förvånar världen

Efter införandet av den allra första Android smartphone med en fingeravtryckstrycksensor på IFA i Berlin 2014, tech bloggar exploderade bokstavligen med positiva kommentarer, se nedan för en handfull citat:

"Den fingeravtrycksläsare är stjärnan i showen här, fungerar fantastiskt bra"

"Det fungerar varje gång"

"Tillförlitlig och skärmen tänds snabbt"

"Det är ett legitimt imponerande sensor"

"Dess riktigt cool teknik"

"Den fingeravtrycksläsare på baksidan av Mate 7 är inget annat än perfekt."

http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/huawei-ascend-mate-7-1263333/review/3#articleContent

http://technewsireland.com/2014/09/06/huawei-smartens-up-med den-mate-7-at-ifa /

Fingeravtrycksläsaren, som utvecklats i samarbete med Svensk FPC, fungerar mycket snabbt och bra och dessutom har Huawei tillhörande en hel del intressanta funktioner till den. Du kan låsa upp din telefon direkt genom att sätta fingret på fingeravtrycksläsaren och behöver inte först trycka på en annan knapp på telefonen. Dessutom kan du registrera intryck från mer än ett finger, och länka dem till ditt användarkonto på telefonen. Olika fingeravtryck kan sedan användas för att låsa och låsa upp vissa funktioner beroende på vilket finger du använder. En perfekt funktion om du till exempel lånar ut telefonen till någon som du inte vill ska kunna snoka igenom dina meddelanden eller bilder.

Jag TROR Samsung väljer att ha Synaptics och Huawei Fingerprint Cards så därför plockar jag bort Samsung ifrån mina beräkningar, det är bara invecklat att ha fler leverantörer om en klarar av att leverera det önskade.

Jag må ha varit helt fel ute med kursen men försöker vi se till fakta har fingersensorernas framtåg gått snabbare än jag kunnat ana, Alibaba paypal och Alipay tänker jag då på.

Vi får se hur bolaget lägger sina pusselbitar eller om det kommer fram mer skit ur ledningen.
2014-09-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Som jag skrivit tidigare: sälj skiten innan det är försent. Köp aktier i nåt riktigt bolag istället.

Du brukar vara ganska saklig i dina trådar men där försvann min syn på dig som investerare.

Det är just det här som är felet med folk idag, de har ingen koll, ingen aning och ingen kunskap kring framtiden.

Biometri är det nya "must have", det har Apple, Samsung och nu Huawei bevisat.
De bolag jag just räknade upp är topp 3 världens största smartphonetillverkare, gissa vilken som just valde "lilla, kassa, värdelösa och svenska Fingerprint Cards"? jo Huawei.

Fingerprints touchsensor är HYLLAD ÖVERALLT förutom i Sverige, så kom inte med din okunskap och dissa ett världsledande företag.

Fingerprint har idag världens bästa touchsensor, t.om bättre än apples och du säger att FPC är skit? ojojoj du har verkligen ingen koll.
2014-09-21, 16:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasros92
Du brukar vara ganska saklig i dina trådar men där försvann min syn på dig som investerare.

Det är just det här som är felet med folk idag, de har ingen koll, ingen aning och ingen kunskap kring framtiden.

De bolag jag just räknade upp är topp 3 världens största smartphonetillverkare, gissa vilken som just valde "lilla, kassa, värdelösa och svenska Fingerprint Cards"? jo Huawei.

Fingerprints touchsensor är HYLLAD ÖVERALLT förutom i Sverige, så kom inte med din okunskap och dissa ett världsledande företag.

Fingerprint har idag världens bästa touchsensor, t.om bättre än apples och du säger att FPC är skit? ojojoj du har verkligen ingen koll.

Wow en touchsensor och thats it?!

Om du tittar tillbaka i tråden kan du se att min säljrek var värd att följa i detta bottensänke.
2014-09-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasros92

Problemet bland investerare är ju just att de försöker gissa framtiden istället för att finna säkerhet i dagens värdering. Detta har du givetvis förträngt. Företaget har gång på gång gett missledande pm med mera och med en VD som misstänks ha handlat med insyn gör inte fallet bättre.

Visst, du kanske får rätt i framtiden men att fingerprint är ett kvalitativt företag är skitsnack, oavsett om de får order av Huawei eller inte. Har du en VD som inte spelar helt rent brukar det samma gälla ledningen under honom.

Bolaget bör handlas med rabatt med hänsyn till det ovanstående.
2014-09-21, 18:13
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Wow en touchsensor och thats it?!

Om du tittar tillbaka i tråden kan du se att min säljrek var värd att följa i detta bottensänke.
Vad är din rek nu och vad är riktkursen?

I annat fall har du inget att göra här om du inte kan kläcka ur dig något konkret.
Citat:
Ursprungligen postat av Liketed
Problemet bland investerare är ju just att de försöker gissa framtiden istället för att finna säkerhet i dagens värdering. Detta har du givetvis förträngt. Företaget har gång på gång gett missledande pm med mera och med en VD som misstänks ha handlat med insyn gör inte fallet bättre.

Visst, du kanske får rätt i framtiden men att fingerprint är ett kvalitativt företag är skitsnack, oavsett om de får order av Huawei eller inte. Har du en VD som inte spelar helt rent brukar det samma gälla ledningen under honom.

Bolaget bör handlas med rabatt med hänsyn till det ovanstående.
Finns inget att säga emot i det här inlägget.

Rabatten som är nu beror helt på hur ledningen väljer att göra, är nog inte så lätt att bara kasta ut JC med hans innehav. Hade vi inte haft Huawei och det goda omdömet den fått hade det ärligt talat sett oroväckande ut.

Vi har dessa liggande och ena har fått ramporder redan:
2st DW på 1021
1st DW på 1020

De här kommer avgöra årets omsättning och backar tillverkarna pga oron får vi räkna om men Huawei som kund skulle räcka med deras framtåg bara bolaget kan lösa sina interna problem.

Jag skulle tro att de här tillhör Huawei eller åtminstone 2 av dom.
2014-09-21, 19:18
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Som jag skrivit tidigare: sälj skiten innan det är försent. Köp aktier i nåt riktigt bolag istället.

Ola Rollén gick alltså på eget bevåg in som storägare i FPC när kursen stod i 50:-

Sveriges egna Warren Buffet, mannen som kallas "Vinstmaskinen", har alltså köpt en stor mängd aktier i ett "låtsasbolag".

Någon av er två gör alltså en riktigt riktigt felaktig bedömning.. Frågan är vem?

En liten anonym trollgubbe på flashback... som gått en aktiekurs för 17 år sedan... eller en av Sveriges kanske främsta affärsmän? Hmmm

Kan du inte skriva något VETTIGT istället? Eller du kanske inte kan ett skit om bolaget och dess bransch? Nämen oj, vilken överraskning.. Patetiskt.
2014-09-21, 20:26
Medlem
Kurt-Sune är ingen att bry sig om. Har sett honom skriva samma värdelösa inlägg i flera andra trådar. "Sälj skiten" är ju hans standardkommentar när det gäller det mesta.
2014-09-21, 20:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Kurt-Sune är ingen att bry sig om. Har sett honom skriva samma värdelösa inlägg i flera andra trådar. "Sälj skiten" är ju hans standardkommentar när det gäller det mesta.

Det är bara det att mina råd varit genomgående bra.... Gå gärna tillbaka i gamla trådar och kolla vad jag rekommenderat. Men skitbolag som Precise och FPC har aldrig någonsin intresserat mig.

Kan man inte se att precise och FPC är skräp så måste man vara totalt okunnig och naiv.
2014-09-21, 20:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Ola Rollén gick alltså på eget bevåg in som storägare i FPC när kursen stod i 50:-

Sveriges egna Warren Buffet, mannen som kallas "Vinstmaskinen", har alltså köpt en stor mängd aktier i ett "låtsasbolag".

Någon av er två gör alltså en riktigt riktigt felaktig bedömning.. Frågan är vem?

En liten anonym trollgubbe på flashback... som gått en aktiekurs för 17 år sedan... eller en av Sveriges kanske främsta affärsmän? Hmmm

Kan du inte skriva något VETTIGT istället? Eller du kanske inte kan ett skit om bolaget och dess bransch? Nämen oj, vilken överraskning.. Patetiskt.

Ställer mig ytterst tveksam till att den riktiga Buffett skulle köpa FPC. Han får göra vad han vill, men mig lurar han inte. Köper hellre aktier i Apple än i nåt sketet teknikbolag med endast en produkt.
2014-09-21, 20:39
Medlem
DJInvalidos avatar
Citat:
Det är bara det att mina råd varit genomgående bra.... Gå gärna tillbaka i gamla trådar och kolla vad jag rekommenderat. Men skitbolag som Precise och FPC har aldrig någonsin intresserat mig.

Kan man inte se att precise och FPC är skräp så måste man vara totalt okunnig och naiv.

Senaste gången vi hade denna diskussionen (runt nov-dec 2013) så rekade du Ratos samtidigt som du körde din sedvanliga "sälj skiten"-inställning angående Starbreeze. Jag är såhär i efterhand verkligen glad att jag inte lyssnade på dig.

Bara för att det är ett större, mer etablerat företag betyder det inte att det garanterat har bättre framtidsutsikter..
2014-09-21, 20:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJInvalido
Senaste gången vi hade denna diskussionen (runt nov-dec 2013) så rekade du Ratos samtidigt som du körde din sedvanliga "sälj skiten"-inställning angående Starbreeze. Jag är såhär i efterhand verkligen glad att jag inte lyssnade på dig.

Bara för att det är ett större, mer etablerat företag betyder det inte att det garanterat har bättre framtidsutsikter..
I Ratos får man utdelning. Vad får man i Starbreeze och Fpc?
2014-09-21, 21:16
Medlem
zorb89s avatar
Det är rätt orelevant att säga "jag hade rätt" när kursen blev soppa pga misstänkt insiderbrott. Vi hade lika gärna kunnat haft 60-70kr nu.

Därför vill jag se era rekar i klarhet så ni sen kan hänvisa till varför ni hade rätt.

Aktien är nu värd över 70kr OM vi antar att bolaget fixar ledningen och börjar sköta sig. Endast räknat på huawei.

Grattis till er som visste att JC skulle bli anhållen och förhörd och som sen kunde räkna ut var kursen skulle hamna efter knockade wurrar, tvångsförsäljning av belåning, blankning och stoploss. Mycket imponerande men har inte sett den analysen postas här så tror ingen här såg den komma men ta gärna åt er av äran..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in