Citat:
Det kan ju inte uteslutas att TOs brådska att få gubben fri hänger ihop med bokprojektet som han väl hoppas ska få en extra skjuts av att det rör sig om en rättsskandal. Vilket i sin tur förutsätter att gubben friges i tidsmässig anslutning till att han friats för alla mord. Ju längre han är ofri, desto svårare blir det att koppla inlåsningen till morddomarna. Och om det bara rör sig om en random dårfink som skulle suttit inlåst hur som helst kanske boken inte välter några kiosker.
Det här resonemanget vittnar f.ö. om hur viktigt det är att man som advokat håller sig borta från diverse sidoprojekt med sina klienter. Nu riskerar ju domstolarna tro, att TO har ett egenintresse i processen att få SB fri.
Det här resonemanget vittnar f.ö. om hur viktigt det är att man som advokat håller sig borta från diverse sidoprojekt med sina klienter. Nu riskerar ju domstolarna tro, att TO har ett egenintresse i processen att få SB fri.
Kan inte annat än att hålla med att TO ska hålla sig borta från bokprojekt. Annars tror jag nog inte att domstolar tänker så konspiratoriskt. Det är trots allt hans jobb att tala för SB, och få honom fri även från det här sista tvånget. Sköter sig bara SB, vilket han till min förvåning tydligen gjort utan någon som helst anmärkning, kommer det också, ifall SB får leva och ha hälsan.
Men en dårfink är SB hur nu spökskrivaren än vänder och vrider på det. Av DJ har vi också fått lära oss att det inte var någon tillfällighet att just SB blev utvald till att bevisa MN's kvasivetenskapliga påhitt. Tvärtom blev han - omedvetet - utvald då han så väl passade in i mallen med sitt drogberoende, uppmärksamhetstörst och under drogpåverkan vilda fantasier. Klart att det krävdes en knäppskalle av SB's typ för att gå iland med det.
DJ kommer en bit in på vårdskandalen på Säter. Men jag tycker inte han riktigt har kunnat klargöra hur dessa personer kunde härja så fritt. På samma sätt tycker jag HR egentligen bara snuddar vid rättsskandalen. Den stora rättsskandalen är inte bristen på kompetens hos CvdK och SP, eller att de utan minsta hänsyn till allmän rättskänsla drev detta för egen vinnings skull, utan att de faktiskt tilläts hållas. I flera år dessutom.
En liten artikel om ansvar jag hittade.
http://www.dagensarena.se/opinion/atala-van-der-kwast/
Advokat Thomas Olsson om någon borde ju känna till att pedofilen står under rättspsykiatrisk öppenvård med särskild utskrivningsprövning.
i den debattartikeln får verkligen äcklet snyfta ut sina lögner helt oemotsagd.