Citat:
Ursprungligen postat av
Indico
De flesta skulle nog beskriva honom som sinnessjuk rasist, snarare än "regimkritisk". SD:are påstår sig vilja ha hårdare straff för brott, samma människor som helst inte vill att Dan Park straffas alls va?
Begreppet "regimkritisk" beskriver hans verk. Hur han är som person är irrelevant till och med i det rättslösa och odemokratiska Sverige, då det varken är förbjudet att vara sinnessjuk eller rasist.
Jag vet inte vad SD vill, men Dan Park skulle inte ha begått ett brott i ett land med yttrandefrihet. Eftersom jag är demokrat, så är det rimligtvis svenska regimen som i mina ögon begår ett brott i det här fallet, speciellt som fängslandet av Dan Park inte endast är oförenligt med demokratiska principer, utan dessutom är ett brott mot grundläggande mänskliga rättigheter. Så ja, jag vill också ha hårda straff för brott och min förhoppning är också att fall som detta, och tusentals andra övergrepp mot mänskliga rättigheter som svenska regimen har gjort sig skyldig till de senaste 20 åren, kommer en gång i framtiden leda till att de ansvariga ställs inför en riksrätt och döms till hårda straff (speciellt som många av dem även lär förtjäna att samtidigt dömas för landsförräderi, trolöshet mot huvudman och många andra liknande brott). Bara för att Sverige inte är en riktig demokrati med maktuppdelning, konstitutionella medborgarrättigheter och rättsinstanser för att upprätthålla dessa, så anser jag inte att den svenska regimen ska ostraffat kunna begå vilka övergrepp som helst mot medborgarna.