2014-09-20, 14:47
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Fick gratissample från Serge Lutens idag, en ny parfym som heter L'orpheline. Öppnar med ganska mycket patchouli tycker jag. Ganska trevlig, det som händer i drydownen är däremot riktigt bra. Det blir en ren musk med lite rökelse och någon slags rökighet. Doftar gott utan att direkt dofta parfym. Ingen typisk sötsliskig Serge Lutens alltså. Blir nästan sugen på en full flaska av den. Någon annan som testat?
Har också testat men blev ganska besviken tyvärr. Känns helt menlös.
Citera
2014-09-20, 14:48
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Efter en viss sökning så hittar jag att Tabac Rouge Phaedon är otroligt lik Tom Ford Tobacco Vanille. Någon som har någon erfarenhet av det?
Samt, går det av köpa någon av ovanstående på nätet? Har sökt runt men verkar inte hitta något.
Ja de är extremt lika. Jag tycker tom att Tabac Rouge är något bättre eftersom den inte är riktigt lika vaniljig i drydownen som TV. Har bara samples av dessa, så jag har inte testat jättenoga.
Citera
2014-09-20, 14:51
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Har också testat men blev ganska besviken tyvärr. Känns helt menlös.
Har du väntat på drydownen då? Typ 1-2 timmar efter man haft på den tycker jag den är riktigt trevlig. En sådan där doft man kan ta när man tröttnat på allt annat eller inte orkar bestämma sig för vad man vill ha.

För övrigt, är det någon som testat klassikern Tabac än, vi hade ju den uppe till diskussion för ett par veckor sedan eller nåt .
Citera
2014-09-20, 14:57
Medlem
3rds avatar
Citat:
Har du väntat på drydownen då? Typ 1-2 timmar efter man haft på den tycker jag den är riktigt trevlig. En sådan där doft man kan ta när man tröttnat på allt annat eller inte orkar bestämma sig för vad man vill ha.
Ja självklart. Gillar inte drydown heller. Tycker den doftar gammalt och unket på mig tyvärr.
Citera
2014-09-20, 15:31
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Efter en viss sökning så hittar jag att Tabac Rouge Phaedon är otroligt lik Tom Ford Tobacco Vanille. Någon som har någon erfarenhet av det?
Samt, går det av köpa någon av ovanstående på nätet? Har sökt runt men verkar inte hitta något.

Tabac Rouge påminner mycket riktigt en hel del om Tobacco Vanille men är mina ögon något sötare och han en not av ingefära vilket gör den lite annorlunda. Personligen tycker jag Tobacco Vanille är mer välkomponerad och föredrar denna men Tabac Rouge är helt klart ett prisvärt alternativ.
Citera
2014-09-20, 15:35
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Ja självklart. Gillar inte drydown heller. Tycker den doftar gammalt och unket på mig tyvärr.
Ok, själv tycker jag det är den bästa Serge Lutens jag testat hittills . Manlig, stilig, diskret och får lite Miller Harris Feuilles de Tabac-vibbar av den. Såg även att den fått enbart positiva recensioner på Basenotes och enbart femmor på Luckyscent (visserligen bara tre+två st som recenserat den hittills).
Citera
2014-09-20, 18:18
Medlem
Vet inte om detta varit uppe i tråden (sökte men fann inget), men undrar om man kan köpa Efva Attlings parfym någon annanstans än på hennes hemsida? Hon har ingen återförsäljare genom någon butik? Någon som luktat på den och tycker den luktar gott?
Citera
2014-09-21, 10:38
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ok, själv tycker jag det är den bästa Serge Lutens jag testat hittills . Manlig, stilig, diskret och får lite Miller Harris Feuilles de Tabac-vibbar av den. Såg även att den fått enbart positiva recensioner på Basenotes och enbart femmor på Luckyscent (visserligen bara tre+två st som recenserat den hittills).
Lustigt hur det kan skilja sig så i upplevelsen, kanske har med hudkemi att göra då . Känner varken någon likhet med Feuilles de Tabac och inte M/Mink heller för den delen.
Citera
2014-09-22, 01:42
Medlem
parfymvaror.se

Grön?
Citera
2014-09-22, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arran
Vet inte om detta varit uppe i tråden (sökte men fann inget), men undrar om man kan köpa Efva Attlings parfym någon annanstans än på hennes hemsida? Hon har ingen återförsäljare genom någon butik? Någon som luktat på den och tycker den luktar gott?

Ingen aning om hur den doftar, tyvärr, men har du provat att besöka hennes fysiska butik i Stockholm? Borde rimligen även säljas där.
Citera
2014-09-23, 03:42
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Den kommer jag köpa någon dag Frågan är bara när!

Jag tror det kan bli ett köp för flera här inne när dom upptäckt den
Citera
2014-09-23, 22:02
Bannlyst
Citat:

För övrigt, är det någon som testat klassikern Tabac än, vi hade ju den uppe till diskussion för ett par veckor sedan eller nåt .
Är 1 millionär något att ha fortfarande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in