2014-09-19, 23:43
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spunkiz
Är det värt att köpa expansionen?

Ett helt annat spel.

Edit: Till det bättre dvs.
Citera
2014-09-20, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast man kör ju bara T6 rifts för att bli garanterad en nyckel.

Edit: Lite som att man lullar igenom T6 Keyfarm, ubers eller A1 bounties.

Nja, jag farmar i stort sett bara rifts, greater rifts betalar otroligt dåligt jämfört, i form av exp och items.
Hoppas verkligen att dom buffar greater rifts med exp / loot eller lägger till t7+.

Gör i genomsnitt en t6 rift nu på 2 minuter med 7-8.5 b exp / h i team, och en greater rift 40 vad kan det vara, kanske 2 b exp /h ... vilket känns lite väl lågt.

Skulle vara rimligt med typ en 50 b / h eller något, när man gör en t.ex GR 40. Om man jämför med all kraft och risk man lägger ned på det.

Trial stones är inte ett problem för min del iallafall har nog runt 800 + xD
Försökt att göra mig av med dom, men fasiken, dem går varken att droppa eller att sälja till merchant
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-09-20 kl. 00:19.
Citera
2014-09-20, 06:05
Medlem
h4xors avatar
När man spelar höga solo greater rifts så spelar all res och armor ingen roll alls nästan? Jag har bara en unity och jag antar att man behöver 2 för jag dör jättelätt.
Citera
2014-09-20, 06:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
När man spelar höga solo greater rifts så spelar all res och armor ingen roll alls nästan? Jag har bara en unity och jag antar att man behöver 2 för jag dör jättelätt.

Du behöver en och din follower en.
Citera
2014-09-20, 06:12
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Du behöver en och din follower en.

Har ca 1500 all res, 15000 armor och 3 set aughilds, men det verakr inte hjälpa mkt
Är paragon ~400 och har bara hittat en unity. Är dom väldigt rare eller har jag otur?
Senast redigerad av h4xor 2014-09-20 kl. 06:16.
Citera
2014-09-20, 06:51
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Har ca 1500 all res, 15000 armor och 3 set aughilds, men det verakr inte hjälpa mkt
Är paragon ~400 och har bara hittat en unity. Är dom väldigt rare eller har jag otur?
Är para 200 och inte sett en enda.
Senast redigerad av TzOn 2014-09-20 kl. 07:31.
Citera
2014-09-20, 07:36
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Är para 200 och inte sett en enda.

Jag hittade en tidigt vid 70, sen såg jag inte en till på måånga hundra para levels, nu har jag dock 3-4 i banken, 2-3 chars har unity + deras followers.
Citera
2014-09-20, 10:28
Medlem
Citat:

Gambla på!
Den är nog en 4 % dropchance ha ja för mig så de e ju ingen star of azkaranth...
Du kan ju även få en Nice soj om du gamblar!
Citera
2014-09-20, 13:53
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
dessvärre är pet-builds ganska broken atm.
När man närmar sig grift 20 blir alla djur one-shottade, så FA dör snabbare än vad du hinner spamma ut de små rackarna.
Jag har laborerat mycket med pet build då jag har bra gear för det. men har gett upp för stunden.

Här är builden jag fått mest hållbar i "högre" grifter, dvs runt 24
http://eu.battle.net/d3/en/profile/LeanMachine-2953/hero/45374073

Njä, alltså. Det går att komma mycket högre än så. Jag klarade grift 27 enkelt och 28 och 29 ett par gånger innan jag lade ner petbuilden, då hade jag all gear man ska ha. Kunde rollat vissa bitar lite bättre, men builden var i princip maxad. Med Jade lallar man igenom samma griftar utan att blinka. Det är jävligt trist, men förhoppningsvis kommer det en hotfix vartefter och då kanske vi kan få upprättelse, vi som blev rövknullade av Blizzard pga att vi valde fel build. Måttligt kul med ladder när de inte sett till att alla har (iaf ungefär) samma förutsättningar. Men vi får väl hoppas på nästa säsong. Eller så rullar man bara DH då.
Citera
2014-09-20, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Njä, alltså. Det går att komma mycket högre än så. Jag klarade grift 27 enkelt och 28 och 29 ett par gånger innan jag lade ner petbuilden, då hade jag all gear man ska ha. Kunde rollat vissa bitar lite bättre, men builden var i princip maxad. Med Jade lallar man igenom samma griftar utan att blinka. Det är jävligt trist, men förhoppningsvis kommer det en hotfix vartefter och då kanske vi kan få upprättelse, vi som blev rövknullade av Blizzard pga att vi valde fel build. Måttligt kul med ladder när de inte sett till att alla har (iaf ungefär) samma förutsättningar. Men vi får väl hoppas på nästa säsong. Eller så rullar man bara DH då.

Det är planerat att fixa pets, och det kommer förhoppningsvis snart.
Bättre scaling med toughness samt reducerad skada från attacker som man bör kunna flytta sig från : mallet lord et.c.

Och jag håller med, det börjar bli riktigt tråkigt att rerolla så fort en update kommer, nu bytte jag till crusader då dom är helt störda för t6 farm för tillfället. Hoppas dom blir bättre på att balanseram builds och klasser i framtiden.
Citera
2014-09-20, 14:46
Medlem
Citat:

Jo, det spelar roll, men du måste kunna balansera din skada samt din toughness.
Poängen är att kunna döda elites innan dom spawnar massa shit på dig så att du dör, men samtidigt kunna ta några träffar i vissa situationer.

Du behöver en bra unity på dig själv och en random på din follower, samt en relic (your follower cannot die) på din follower.

Dom är väl lite halv sällsynta, men spelar du så bör du hitta två tillslut. Jag har ca 7 stycken efter 540 paragon. Jag skulle gamblat unity om jag också behövde soj. Om du behöver typ set delar och annat så skulle jag bockat av det först då ring är 15 shards.

Edit : Vad spelar du för klass? Crusader?
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-09-20 kl. 14:50.
Citera
2014-09-20, 16:14
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Jo, det spelar roll, men du måste kunna balansera din skada samt din toughness.
Poängen är att kunna döda elites innan dom spawnar massa shit på dig så att du dör, men samtidigt kunna ta några träffar i vissa situationer.

Du behöver en bra unity på dig själv och en random på din follower, samt en relic (your follower cannot die) på din follower.

Dom är väl lite halv sällsynta, men spelar du så bör du hitta två tillslut. Jag har ca 7 stycken efter 540 paragon. Jag skulle gamblat unity om jag också behövde soj. Om du behöver typ set delar och annat så skulle jag bockat av det först då ring är 15 shards.

Edit : Vad spelar du för klass? Crusader?

Jag kör holy monk och har nästan perrfekt gear, men dör i gretaer rifts :/

Man måste ha follower itemet som gör att den inte dör för att unity ska fungera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in