2014-09-20, 10:41
Medlem
Madagascars avatar
Löfven kommer ju troligen bli statsminister.

Men kommer Löfven och alliansen sedan lägga fram sina budgetar utan att anpassa innehållet efter SD? Alltså kommer de våga riskera att SD röstar på alliansens budget och därmed tvinga fram ett nyval?
Citera
2014-09-20, 11:05
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Löfven kommer ju troligen bli statsminister.

Men kommer Löfven och alliansen sedan lägga fram sina budgetar utan att anpassa innehållet efter SD? Alltså kommer de våga riskera att SD röstar på alliansens budget och därmed tvinga fram ett nyval?
Sossarna behöver inte oroa sig, de kommer få igenom sin budget eftersom SD inte kommer rösta på alliansens budget. Se bland annat den här artikeln:

http://www.dn.se/valet-2014/c-ledaren-tror-inte-pa-sds-hot/
– Jag bedömer det som ganska osannolikt att Sverigedemokraterna ska rösta för en alliansmotion som talar så varmt om både mångfald, integration, migration och att "öppna våra hjärtan", sade Annie Lööf på en pressträff i riksdagen efter ett möte med talman Per Westerberg på onsdagseftermiddagen.
Citera
2014-09-20, 11:07
Medlem
SD är styrda av högre instanser än vad ni tror, de kommer låta S styra landet ännu längre in i fördärvet. Sanna mina ord!

Informationen finns öppet för de som söker.
Citera
2014-09-20, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Sossarna behöver inte oroa sig, de kommer få igenom sin budget eftersom SD inte kommer rösta på alliansens budget. Se bland annat den här artikeln:

– Jag bedömer det som ganska osannolikt att Sverigedemokraterna ska rösta för en alliansmotion som talar så varmt om både mångfald, integration, migration och att "öppna våra hjärtan", sade Annie Lööf på en pressträff i riksdagen efter ett möte med talman Per Westerberg på onsdagseftermiddagen.
Får se, vid nyval är det möjligt att Annie Lööf förlorar jobbet.
Citera
2014-09-20, 11:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
SD är styrda av högre instanser än vad ni tror, de kommer låta S styra landet ännu längre in i fördärvet. Sanna mina ord!

Informationen finns öppet för de som söker.

Berätta vem som styr SD och styrk det, annars borde du hålla till i trådarna för konspirationer och alternativa teorier.
Citera
2014-09-20, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Berätta vem som styr SD och styrk det, annars borde du hålla till i trådarna för konspirationer och alternativa teorier.

Jag vill helst inte hålla på och posta en massa inlägg med informationen, sök på mina tidigare inlägg och om SD så kommer du hitta en massa om dem!
Citera
2014-09-20, 11:20
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD2026
Får se, vid nyval är det möjligt att Annie Lööf förlorar jobbet.
Blir knappast nyval nu på direkten, sen är allt möjligt. Det är möjligt att hon blir statsminister då också, vore på tiden med en kvinna, få västländer som inte haft det, typ USA som jag kommer på.
Citera
2014-09-20, 11:27
Medlem
Citat:

Dom rödgröna är överens med alliansen om att migrationspolitiken ska fortsätta som innan så det kommer knappast ha någon betydelse för SD när det gäller val om vilken budget som är minst skadlig för Sverige.
Citera
2014-09-20, 11:32
Medlem
Madagascars avatar
Citat:

jag tror sossarna och många andra fortfarande har skäl till oro.

Lööf agerar också för att hennes eget parti ska överleva. Löfven har flera gånger försökt få med FP och C som stödpartier. Men det skulle nog de två småpartierna förlora på. de vill hellre sitta i opposition. Därmed har Lööf skäl att ta ge sken av att ta lätt på risken att SD röstar på alliansens budger.

Åkesson säger att de kommer rösta på det som är minst skadligt för Sverige (i länk från din länk). Och han säger att om det blir nyval är det för att man isolerat SD.

Jag får därmed intrycket att SD kommer rösta på alliansens budget (vilket leder till nyval) oavsett innehhåll och vad Lööf än säger - ifall SD inte får ett inflytande i den politik som förs.
Senast redigerad av Madagascar 2014-09-20 kl. 11:41.
Citera
2014-09-20, 11:41
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Dom rödgröna är överens med alliansen om att migrationspolitiken ska fortsätta som innan så det kommer knappast ha någon betydelse för SD när det gäller val om vilken budget som är minst skadlig för Sverige.

Citat:
Lööf agerar också för att hennes eget parti ska överleva. Löfven har flera gånger försökt få med FP och C som stödpartier. Men det skulle nog de två småpartierna förlora på. de vill hellre sitta i opposition. Därmed har Lööf skäl att ta ge sken av att ta lätt på risken att SD röstar på alliansens budger.

Åkesson säger att de kommer rösta på det som är minst skadligt för Sverige (i länk från din länk). Och han säger att om det blir nyval är det för att man isolerat SD.

Jag får därmed intrycket att SD kommer rösta på alliansens budget oavsett innehhåll och vad Lööf än säger - ifall SD inte får ett inflytande i den politik som förs.

Till skillnad från er tror jag att alliansens budget kommer att vara "kryddad" åt ett håll som gör att SD inte vill rösta för den, men den som lever får se. Vi får väl se vem som får rätt.
Citera
2014-09-20, 11:56
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
SD kanske snarare resonerar att det som är minst skadligt för Sverige är att de, SD, får ett inflytande. Det kan innebära att de röstar på alliansens budget, inte p ga innehållet men pga av att det skulle leda till nyval. Det är möjligt att SD tror att de skulle tjäna på ett nyval - antingen för att de blir större eller för att övriga partier tvingas anpassa sin politik efter dem.

Men det skulle vara risky för SD. De kan bli utmålade och uppfattade som obstruerande och ansvarslösa. De kan bli uppfattade som syndabocken som tvingade sverige till nyval. Kanske en del av deras nyvunna röster från moderater och sossar skulle återvända till moderpartierna i en stökig och turbulent situation med nyval.
Senast redigerad av Madagascar 2014-09-20 kl. 12:34.
Citera
2014-09-20, 11:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
SD kanske snarare resonerar att det som är minst skadligt för Sverige är att de får ett inflytande. Det kan innebära att de röstar på alliansesn budget, inte p ga innehållet men pga av att det skulle leda till nyval. Det är mojligt att SD tror att de skulle tjäna på ett nyval - antingen för att de blir större eller för att ovriga partier tvingas anpassa sin politik efter dem.

Men det skulle vara risky för SD. De kan bli utmålade och uppfattade som obstruerande och ansvarslösa. De kan bli uppfade som syndabocken som tvingade sverige till nyval. Kanske en del av deras nyvunna röster från moderater och sossar skulle återvända till moderpartierna i en stökig och turbulent situation med nyval.

JÅ har varit mycket tydlig, blir det nyval beror det på sjuklöverns ovilja till kompromiss, det här rider JÅ ut med lätthet, det minsta problemet för SD. Svenska folket är inte dummare än att de förstår varför det parlamentariska läget ser ut som det gör, nämligen sjuklöverns sällsynt märkliga behandling av ett riksdagsparti. Proteströsterna hamnar i SD och V fickor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in