2014-09-19, 21:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Intressant artikel av Lena Mellin faktisk:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article19565023.ab

Citat:
Risken för nyval ökar för varje dag.

Det är i det närmaste omöjligt för Stefan Löfven att tillfredsställa alla.

Till sist tvingas han välja mellan Vänsterpartiet och Alliansen.
...

• De är beredda att göra upp med den blivande regeringen om sakfrågor i riksdagen. Det område som särskilt pekas ut är energin där det i dag finns en fyrpartiöverenskommelse men utan stöd från båda blocken.

• De förutsätter att de blocköverskridande överenskommelser som redan existerar ligger fast. De gäller friskolor, migration och arbetskraftsinvandring och försvaret. Börjar Stefan Löfven riva upp dem finns, enligt partiledarna, inga förutsättningar för samarbete mellan Alliansens partier och den blivande S- och MP-regeringen.
Citera
2014-09-19, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Nu skyller jag på att det är fredag vad skulle tanten sagt?

Men vad tänker hon på alla vet att MP vill avveckla Kärnkraft och dom normala vill bygga ut tills det finns bättre alternativ?

Jag vill slänga in en brasklapp min pappa som jobbade på Vattenfall högt upp på tidigt 90 -Tal innan han gick ur tiden han sade jämt dom avvecklar inte kärnkraft snarare bygger ut så länge som det inte skett en olycka.
Citera
2014-09-19, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Du släpper det ena tokiga inlägget efter det andra jag röstade SD men hela din frågeställning bygger på fel utgångspunkt klart som tusan kommer SD tjäna på valet hur det än går glöm 13%.

Börja att läsa trådarna istället för att häva ur dig floskler, från en partikamrat till en annan.
Citera
2014-09-19, 23:42
Moderator
OYs avatar
Finns det över huvud taget en enda gemensam nämnare mellan V+MP+S+C+FP+M+KD förutom att de vill isolera SD? Hur ska den här färgpaletten kunna komma överens i fyra år. Jag säger bara en sak, går svensk ekonomi åt helvete kommer jag aldrig mer i mitt liv lägga en röst på de här imbecilla korkskallarna.
Citera
2014-09-20, 00:17
Bannlyst
Det som finns folk på gräsrotsnivå som alltid röstat på vissa partier i alliansen men helt plötsligt fanns det bara ett alternativ kvar SD.

Snittåldern på dom ligger på unga 45 år

Jag känner mig som en grammofon som hakat upp sig. Moderaterna och senare tid KD var väldigt restriktiva med invandringen tills helt plötsligt för 8 år sedan.

Jag är jätteförvånad att det var så få som 30% som gick till SD

I min vardag gillar folk inte jobbarkompisarna folk med skynken och att hela gäng gruppvåldtar små tjejer.

Jag minns när EN våldtäkt var förstasidesnyhet.

Att folk sköt varandra på gator låter som en mardröm från filmer som vi behöver uppleva "vilka" är det som håller på med sånt?

Jag förstår att Fredrik hoppade av nu han har inte partiet och folk i kommunerna i ryggen längre.

Stockholm är inte alla Moderater
Citera
2014-09-20, 00:32
Bannlyst
Jag vet distritkt där M har förlorat exat lika m.kt som SD vunnit.

Ge mig moderater som blir sig själva igen så återgår jag direkt till moderpartiet.

Jag vet hur det var på landsmötena på 80 - och 90 Talet Fredik "kuppade" sig in på falska förespeglingar sägs det?

Det som är mest förvånande är att han ansträngde sig så mkt men ändå ville inga ungdomar rösta på Alliansen.

Det ska bli gött med en vanlig Moderat vid rodret.
Citera
2014-09-20, 00:52
Bannlyst
Jag vill se och hoppas att nästa partiledare för moderaterna blir en g.a militär och yrkesofficer
Sveriges nuvarande försvarsminister Karin Enström hon är lagom snygg och lagom ung.

Givakt jag tror på henne sen skötte hon branden i Dalarna exemplariskt.

http://www.government.se/sb/d/16117
Citera
2014-09-20, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Jag vill se och hoppas att nästa partiledare för moderaterna blir en g.a militär och yrkesofficer
Sveriges nuvarande försvarsminister Karin Enström hon är lagom snygg och lagom ung.

Givakt jag tror på henne sen skötte hon branden i Dalarna exemplariskt.

http://www.government.se/sb/d/16117

Men fundera en gång till hur kraftfullt moderaterna blir om de återgår till sina gamla strategier som de hade förr. De var väl inte mer än 10-13% stora ungefär som SD är idag. Det är inget man regerar Sverige på idag. Det krävs 50%. Reinfeldt fixade 2 borgerliga regeringar i rad. Om nu SD är svaren på allt varför fixar inte SD majoritet och regerar så majoriteten av svenskarna blir nöjda. Att regera så alla blir nöjda är omöjligt men att regera så att man blir omvald då har man gjort ett godkänt jobb.
Citera
2014-09-20, 01:12
Bannlyst
Du har så rätt och jag ser att du själv är (M) vad tycker du själv är det bästa Åkesson är en nödlösning han kan aldrig bli folklig hemma i stugorna och än en gång det är många M väljare som inte kände igen sig när Fredrik (släpp in alla styrde)

Jag har lyft frågan vill vi ha en kvinna som är mest känd för att hon är gift med en indisk komiker som partiledare? Bara frågar? http://sv.wikipedia.org/wiki/David_Batra

Karin Enström vore perfekt.
Senast redigerad av Dirrtyfingers 2014-09-20 kl. 01:22.
Citera
2014-09-20, 01:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Du har så rätt och jag ser att du själv är (M) vad tycker du själv är det bästa Åkesson är en nödlösning han kan aldrig bli folklig hemma i stugorna och än en gång det är många M väljare som inte kände igen sig när Fredrik (släpp in alla styrde)

Jag har lyft frågan vill vi ha en kvinna som är mest känd för att hon är gift med en indisk komiker som partiledare? Bara frågar?

Karin Enström vore perfekt.

Varför är KE perfekt, har hon gjort sig känd för att vilja få kontroll på asylinvandringen?
Citera
2014-09-20, 01:29
Bannlyst
Jag hoppas att hon inte tvingas att säga nej?

Jag tror på henne hon är realist presentabel inte som boxarn Löven hehe och framförallt har PKMEDIA aldrig nämnt henne om tänkbar bara det är bra för dom som oss.

Sen har hon skött alla sina uppdrag perfekt och jag vet inga skandaler eller negativt runt henne.
Citera
2014-09-20, 06:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du släpper det ena tokiga inlägget efter det andra jag röstade SD men hela din frågeställning bygger på fel utgångspunkt klart som tusan kommer SD tjäna på valet hur det än går glöm 13%.

Börja att läsa trådarna istället för att häva ur dig floskler, från en partikamrat till en annan.

Det är snarare du som visar upp en bristande intellektuell och språklig förmåga här. Jag framförde inte ens någon frågeställning i det inlägget så du klarade uppenbarligen inte av att förstå det.

Följ din egen uppmaning då går det kanske bättre för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in