2014-09-19, 21:34
Medlem
Vita hästen - helt utspelat i Södertälje 2 perioder har ingenting att säga till om. Dock 1p från Södertälje.

Edit; Vita hästen kommer ligga i botten vid omgång 10.
Citera
2014-09-19, 21:41
Medlem
Forsberg21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borta_med_vinde
Vita hästen - helt utspelat i Södertälje 2 perioder har ingenting att säga till om. Dock 1p från Södertälje.

haha tror du på alvar att dom ska falla till botten på 6 omgångar?
Citera
2014-09-19, 21:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Kan man inte bara strunta i såna petitesser? Det viktiga är att Happis har ett lag som kan skicka hem långväga skrytbyggen som Malmö IF med noll poäng i bagaget

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det förstod jag faktiskt. Men om det är 7 spelare från Norrbotten så är dom troligen i majoritet inte tvärtom. Jämfört med andra län alltså.

Om någon påstår att de är i majoritet så upplever jag att man då menar fler än 50 %. Jag svarar alltså på frågan, men är inte den som tagit upp frågan (eller petitessen) som sådan. För mig är det egalt.
Citera
2014-09-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21
haha tror du på alvar att dom ska falla till botten på 6 omgångar?

Men så totalt utspelade dom var idag. Så ja!

Tänk dom kommer ta 2 av 6 det är 6 av 18 poäng.
Citera
2014-09-19, 22:17
Medlem
Nej, dom kommer aldrig någonsin spela i högsta svenska ligan.

Det måste du ju fatta, din idiot!
Men givetvis är dom svåra att slå i helvetesarenan Polarica.

4 msek i spelarbudget och spetsen på lån från Luleå och andra hälften spelar i hopp om att nå Luleå eller ett annat lag!

Men hatten av för Kentuä eller vad han heter. Men aldrig, aldrig SHL.
Det måste ju alla fatta???
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Man måste ju bara älska det Asplöven står för. Otroligt charmigt lag som mycket väl kan vara uppe i SHL inom en snar framtid, alltid kul med uppstickare. Dessutom lyckas Per Kenttä alldeles utmärkt till skillnad från viss Challe att kombinera sportchefsyrket med tränarrollen. Jag hoppas att Asplöven går upp tids nog och det är ingen omöjlighet att det blir redan den här säsongen.
Citera
2014-09-19, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Man måste ju bara älska det Asplöven står för. Otroligt charmigt lag som mycket väl kan vara uppe i SHL inom en snar framtid, alltid kul med uppstickare. Dessutom lyckas Per Kenttä alldeles utmärkt till skillnad från viss Challe att kombinera sportchefsyrket med tränarrollen. Jag hoppas att Asplöven går upp tids nog och det är ingen omöjlighet att det blir redan den här säsongen.

Det kommer aldrig någonsin hända att Asplöven går upp i SHL. Skulle dom vara nära skulle du se Luleå snabbare än kvickt - göra allt i sin makt för att förstöra detta.

P.g.a.
1. En klubb i Allsvenskan för mindre lyckade värvningar att lätt låna ut dom till.
2. Perfekt för sina junior att träna upp sig på senior nivå. Relativt nära(.)
3. Sponsorer - Alltså, pengar.
Citera
2014-09-19, 22:43
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:

En hockeymatch är dock längre än 2 perioder, VH gör sig inga illusioner att ligga i toppen av serien när det bränner till senare i ligan, ett nytt kontrakt är målet och då är alla pinnar viktiga hur man än tagit dom.

Jag är iaf glad över pinnen ikväll.
Citera
2014-09-20, 00:48
Medlem
Citat:
Men så totalt utspelade dom var idag. Så ja!

Tänk dom kommer ta 2 av 6 det är 6 av 18 poäng.

Kom ihåg att dom har sveriges formstarkaste målvakt, även kallad väggen , fortsätter han så där kan dom ta poäng 6 matcher till.
Citera
2014-09-20, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Kom ihåg att dom har sveriges formstarkaste målvakt, även kallad väggen , fortsätter han så där kan dom ta poäng 6 matcher till.

Det är precis det jag gör. Men tar dom poäng 6 matcher till ska jag äta upp min gamla keps, för det är omöjligt. Dessutom så sitter alla målvaktstränare och analyserar honom just nu. Så när säsongen är slut så kommer han ligga på 0.86-0.88%* i räddningsprocent och ingen kommer skjuta honom till höjderna.

*snitt på drygt 3 puckar i ryggen per match.

edit; för inte för vara för snäll, säg han slutar på 0.83-0.85% i slutskedet av säsongen.
Senast redigerad av borta_med_vinde 2014-09-20 kl. 01:09.
Citera
2014-09-20, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN

Skapligt duktig den killen. Även Bakala i Mora har startat jävligt bra. Men förhoppningsvis så får han ingen PR, hade gärna haft den killen kvar i något år till om han fortsätter i denna stil.

Hade verkligen lidit om jag var Lövensupporter, det såg inte stabilt ut idag. Hade fan inte mycket lägen idag. Liknar enormt mycket den situation Mora hade då det blev ohållbart med Wener (och senare del fick kicken). Får väl hoppas att det löser sig för er.
Citera
2014-09-20, 10:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det är precis det jag gör. Men tar dom poäng 6 matcher till ska jag äta upp min gamla keps, för det är omöjligt. Dessutom så sitter alla målvaktstränare och analyserar honom just nu. Så när säsongen är slut så kommer han ligga på 0.86-0.88%* i räddningsprocent och ingen kommer skjuta honom till höjderna.

*snitt på drygt 3 puckar i ryggen per match.

edit; för inte för vara för snäll, säg han slutar på 0.83-0.85% i slutskedet av säsongen.

Om han ligger på 0,88 % har han inte ens räddat en av hundra. Man ska vara försiktig med "procenten". 88 % menar du väl.

Till skillnad från belackarna tycker jag att Vita Hästen spelar smart efter förmåga. Jag tror mycket väl att de kommer att kunna fortsätta plocka poäng lite nu och då. Dock var det väl likadant för Troja häromåret. De började starkt, men slutade platt. Att Vita Hästen kommer att dala i tabellen råder det nog ingen tvekan om. Jag tror att de ligger ungefär där Troja låg. Det kan räcka till att undvika negativt kval, men det kan lika gärna gå dit. Jag är emellertid rätt övertygad om att Vita Hästen spelar HA även nästa säsong.
Citera
2014-09-20, 19:01
Medlem
Efter tre raka förluster så känns riktigt gött med en vinst för Malmö idag mot Almtuna, en seger som kändes rättvist!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in