2014-09-19, 10:26
  #9001
Medlem
Stvrmzeits avatar
De åttaåriga Chimay Bleue tog slut efter några minuter på nätet, var nog rätt väntat. Men finns ju en hel del kvar i butikerna. Det blev två sådana och en Hornbeer Imperial IPA för min del, tyckte inte detta släppet var så pass intressant, var ju inte heller så många öl som kom i och med att man delat upp det nu. Jag laddar upp för annan spännande öl som kommer innan året är slut. Har inte hunnit dricka upp allt från förra lanseringen heller.
Citera
2014-09-19, 13:12
  #9002
Medlem
WalterSullivans avatar
Det vart dem ölen jag listade plus en La Trappe som jag inte provat förut, ska bli intressant med Barleywine ölen för har aldrig provat stilen förut. Handla på Regeringsgatans system i Sthlm, de verkar vara enda butiken i stan som får in de ovanligaste släppen

http://i.imgur.com/qdJJ8hN.jpg
Citera
2014-09-19, 14:26
  #9003
Medlem
Skugges avatar
Jag beställde några Chimay på nätet kl 10 och gjorde sedan ett besök på Regerinsgatan, då ser jag att det finns ganska många flaskor kvar även där, vissa ser lite dammigare ut än andra och det visar sig att det stod flaskor från både 2006 och 2003 på hyllan, personalen visste inget om varför eller hur det har blivit så. Men jag plockade några 2003or, får se om dom är något att ha.
Citera
2014-09-19, 14:31
  #9004
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Jag beställde några Chimay på nätet kl 10 och gjorde sedan ett besök på Regerinsgatan, då ser jag att det finns ganska många flaskor kvar även där, vissa ser lite dammigare ut än andra och det visar sig att det stod flaskor från både 2006 och 2003 på hyllan, personalen visste inget om varför eller hur det har blivit så. Men jag plockade några 2003or, får se om dom är något att ha.
03or för samma pengar? go nuts.
Citera
2014-09-19, 14:34
  #9005
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
03or för samma pengar? go nuts.

Samma pris ja, men jag behöver inte så många så ni andra får gå nuts istället.
Citera
2014-09-19, 15:40
  #9006
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Jag beställde några Chimay på nätet kl 10 och gjorde sedan ett besök på Regerinsgatan, då ser jag att det finns ganska många flaskor kvar även där, vissa ser lite dammigare ut än andra och det visar sig att det stod flaskor från både 2006 och 2003 på hyllan, personalen visste inget om varför eller hur det har blivit så. Men jag plockade några 2003or, får se om dom är något att ha.


Kan instämma, massor med blå Chimays därinne idag men vart inga för mig
Citera
2014-09-19, 17:23
  #9007
Medlem
Vad är grejen med Carlsberg export och vanlig Carlsberg?
Citera
2014-09-19, 17:54
  #9008
Medlem
LeifKofoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Jag beställde några Chimay på nätet kl 10 och gjorde sedan ett besök på Regerinsgatan, då ser jag att det finns ganska många flaskor kvar även där, vissa ser lite dammigare ut än andra och det visar sig att det stod flaskor från både 2006 och 2003 på hyllan, personalen visste inget om varför eller hur det har blivit så. Men jag plockade några 2003or, får se om dom är något att ha.

jag kollade upp systembolagets hemsida på just regeringsgatan och där står den under namnet chimay grand reserve (årgång 2006), ska egentligen kosta 60kr flaskan enligt hemsidan så om de säljs för det vanliga priset har de tabbat sig

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/?searchview=Store&butik=0114#sortfield=Pris&sortdi rection=Ascending&hitsoffset=300&page=13&searchvie w=Store&butik=0114&varugrupp=%C3%96l&exkluderakosh er=False&exkluderaretsinerat=False&groupfiltershea der=Default&filters=varugrupp,&action=resultlist (vet inte om den funkar)
Citera
2014-09-19, 17:58
  #9009
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Jag tycker inte heller att St Eriks variant var något att springa benen av sig för. Däremot gillade jag Sigtunas Black October som något märkligt lanserades i samband med de traditionella oktoberölen. Men det var några år sen nu och tyvärr verkar det vara slut med svartöl från Sigtuna.
Jämtlands Heaven står i en klass för sig när det gäller svarta öl från Sverige.
Får bli en Heaven eller tre i nästa BS-beställning då. Jag håller verkligen med dig om att schwarzbier kan vara riktigt gott men tyvärr blir jag som sagt rätt offta besviken.

Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Det vart dem ölen jag listade plus en La Trappe som jag inte provat förut, ska bli intressant med Barleywine ölen för har aldrig provat stilen förut. Handla på Regeringsgatans system i Sthlm, de verkar vara enda butiken i stan som får in de ovanligaste släppen

http://i.imgur.com/qdJJ8hN.jpg
Tack för bilden, skönt för mig att se att den The Days of Barley and Roses jag beställt är den portvinsfatlagrade varianten. Jag hade inte blivit lite besviken om det visat sig att jag skulle betala 110kr för den vanliga.
Och ja, Passagen är den enda butiken i Stockholm som får in alla släpp. Totalt är det bara tre butiker i hela landet som har alla släpp på hyllorna, vinkällarbutikerna i Stockholm, Malmö och Göteborg.

För min del blev det för övrigt en Imperial Doughnut Break, en Siren/Calypso Berliner Sour och en näve (5) Chimay Blå 06 förutom The Days of Barley and Roses. Hoppas det finns kvar 06'or i någon av mina lokala butiker efter den 25e så jag kan bunkra lite mer
Citera
2014-09-19, 18:03
  #9010
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifKofoth
jag kollade upp systembolagets hemsida på just regeringsgatan och där står den under namnet chimay grand reserve (årgång 2006), ska egentligen kosta 60kr flaskan enligt hemsidan så om de säljs för det vanliga priset har de tabbat sig

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/?searchview=Store&butik=0114#sortfield=Pris&sortdi rection=Ascending&hitsoffset=300&page=13&searchvie w=Store&butik=0114&varugrupp=%C3%96l&exkluderakosh er=False&exkluderaretsinerat=False&groupfiltershea der=Default&filters=varugrupp,&action=resultlist (vet inte om den funkar)
du missförstod. 06orna säljs för rätt pengar, men det råkade tydligen stå 03or där också, för samma pengar som 06orna. det är ju ett givet köp.
Citera
2014-09-19, 18:07
  #9011
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Får bli en Heaven eller tre i nästa BS-beställning då. Jag håller verkligen med dig om att schwarzbier kan vara riktigt gott men tyvärr blir jag som sagt rätt offta besviken.


Tack för bilden, skönt för mig att se att den The Days of Barley and Roses jag beställt är den portvinsfatlagrade varianten. Jag hade inte blivit lite besviken om det visat sig att jag skulle betala 110kr för den vanliga.


Jag köpte portvins varianten också, (Niepoort Edition) heter den, såg inte nån vanlig i butiken. Inte lite pengar för en 500ml flaska så jag hoppas den är riktigt god men alltid kul o prova nytt shit.
Citera
2014-09-19, 18:13
  #9012
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Jag köpte portvins varianten också, (Niepoort Edition) heter den, såg inte nån vanlig i butiken. Inte lite pengar för en 500ml flaska så jag hoppas den är riktigt god men alltid kul o prova nytt shit.
Jag var kanske lite otydlig. Vad jag menade var att det på diverse ölbloggar och på andra håll på nätet sagts att det var Niepoort Edition som skulle släppas medan Systembolaget bara listar "The Days of Barley and Roses" på hemsidan (och alltså inte nämner att det är Niepoort Edition) och att jag därför tyckte det var skönt att genom din biuld få bekräfftat att det är Niepoort Efition och inget annat jag kommer få hämta ut. Det var alltså bara den ena varianten som skulle komma och jag menade att det är skönt att se att det är den variant jag hoppades på, och ville ha, som kom

EDIT: Det blev visst än jävla massa Niepoort i det här inlägget, jag borde kanske använda ett mer varierat språk men det är fredag och jag är trött så fuck it. Det ska i alla fall bli kul att få testa ölet i fråga när det kommer hit, jag gillar portvin så förväntar mig en höjdarkombo
__________________
Senast redigerad av Mr.Nutt 2014-09-19 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in