2014-09-18, 00:19
Medlem
Kakamedosts avatar
Han ligger nog på soffan hemma och tänker över allting, han har ju jobbat hårt nonstop 8 år samt skiljt sig. Blir nog en hel del 3,5or och action-DVDer från 80-talet kan jag tänka mig
Citera
2014-09-18, 01:17
Medlem
Signalkabels avatar
Finns det ingen uppsägningstid för tjänsten som Statsminister? tre månader eller tills vi hittar en lämplig efterträdare, han körde en "you can´t fire me, I quit!" men eftersom han sa upp sig självmant antar jag att han har tre månaders karens innan fallskärmen kickar in? Alltså är han på möte med sin nya handläggare på AF som undrar om han har några andra talanger än att ljuga och bedra.
Citera
2014-09-18, 01:53
Medlem
Real Istes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbomachine
Jag gissar på att han hänger i en snara i sin garderob hemma.
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
. . . Det bästa vore om han hade en cyanid-kapsel, och avslutade sitt bedrövliga liv . .
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Reinfeldt bör med sin personlighet tagit det här mycket hårt. Han felbedömde hur folk skulle rösta utifrån den politik han drivit. Det är enligt honom katastrof att M minskat . . . Jag tyckte han under sitt avskedstal verkade genuint bekymrad, nedstämd och skakad. Tror att Reinfeldt drabbats av depression och är slut i huvudet, kanske gått under jorden och supit ner sig?

Tanken har slagit mig också. Skulle det värsta hända skulle jag inte bli förvånad om vi en dag får läsa om ett nytt s.k. "Kreuger-skott".

(Fast bäst är om han stod upp och kom ut och mötte all 'kritik' och 'beröm' för att utvärdera sitt värv.)
Citera
2014-09-18, 03:22
Medlem
Europes avatar
Ja, vart tar Reinfeldt vägen varje gång konsekvenserna av den förda politiken blir omöjliga att negligera, som nu när en stor del av M:s väljare har flytt till SD? Känns väldigt märkligt att han kan försvinna helt utan att någon (utanför den närmaste kretsen, antar jag) vet var han är, trots att han är statsminister...

Det var samma sak när självmordsbombaren försökte spränga sig i julruschen i Stockholm:

https://www.flashback.org/t1387894

Trådstart:
Citat:
På lördagen vid 17-tiden begår en 23-årig muhammedan en självmordsbombning i centrala Stockholm.
Polisen utökar bevakningen på allmänna platser i Stockholm.
Vid 11-tiden på söndagen har inte en enda officiell kommentar gjorts av svenska statsledningen.

Var är Fredrik Reinfeldt?

Media har visat att branschen har den sämsta beredskapen för sådana här händelser i västvärlden.
SVT sänder extra bullentiner men bara rapporterande, TV 4 låter sina skarpaste nyhetshjärnor Tilde de Paula och Ronny Jönsson sitta och spekulera i en timme. Bland annat blev Ronnys krogbesök förstört på lördagskvällen.

Danska TV2 har bästa bevakningen av vad som händer - i Sverige.

Även under Husbykravallerna höll han sig borta:

https://www.flashback.org/t2147524

Trådstart:
Citat:
Nu har det varit oroligt i Husby och Fittja och Rinkeby och oroligheterna sprider sig. Men våran statsminister Reinfeldt har inte uttalat sig eller ens gjort ett pip ifrån sig om detta. Är detta ett solklart bevis på att han har gett upp både inom politiken och om att bli statsminister en tredje gång. I en mättning så fick ju hela alliansen under 40% och då var C ute och KD vinglade på spärren.

Har Reinfeldt gett upp?

Tydligen ska han uttala sig om det nu kl15:25 på SVT.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/reinfeldt-om-oroligheterna

Finns det andra västländer där stats- och premiärministrar, eller presidenter, kan försvinna spårlöst under långa perioder? Jag har nog aldrig hört talas om det tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Jag såg Fredde i stripbaren "Pussy Dolly" i Pattaya senast igår, klädd i flip-flops, shorts och med bar överkropp. Klockan var bara elva på förmiddagen men han var redan rejält dragen och hade en mycket ung thaikvinna i knät. Han satt och skröt om sina nya gaddningar (tribal på halsen och en skorpion på underarmen) för ett par ladyboys som verkade måttligt imponerade. Han upprepade hela tiden "I´m the fucking prime minister of Sweden" men ingen verkade tro honom. Slutade med att han kom i bråk med en amerikansk snuskhummer som flirtade med ladyboysen, sen blev Fredde utslängd.

Såg honom senare med trasiga shorts beställa räkchips och "American burger" på ett snuskigt snabbmatshak. Han hade tappat plånboken men försökte hänvisa till Sveriges Riksbank, utan framgång....

Någon hävdade i en annan tråd att Reinfeldt reste till Thailand omedelbart efter det misslyckade terrorattentatet, men jag kan inte finna något om det vid en snabb googling. Jag trodde dock att han var mer för framtunga kongobrudar än för små thaihoror...
Senast redigerad av Europe 2014-09-18 kl. 03:26.
Citera
2014-09-18, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Som Clodius antyder strax ovan har Alfons faktiskt ett arbete att sköta. Eftersom allt tyder på att han anser att karriären ska fortsätta på något toppjobb utomlands så är det nog inte så lyckat att bara "dra". Men redan det förhållandet att han inte träffade talmannen idag är väldigt konstigt. Hoppas.....
Inte hölls sig Persson så osynlig efter han deklarerade sin avgång på valnatten 2006?
Citera
2014-09-18, 08:45
Medlem
Sedan han pissade i det blå skåpet och sänkte både Moderaterna och regeringsmakten finns det nog all anledning att hålla sig undan. Tror inte han är så populär längre bland partikamrater och väljare.
Citera
2014-09-18, 09:11
Medlem
Kurt1s avatar
Han har väl åkt på semester förmodligen. Dock utan att tala om det tydligen.
Citera
2014-09-18, 13:19
Medlem
Clodiuss avatar
Någon som vet om han var på regeringssamanträdet imorse?
Citera
2014-09-18, 13:49
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Karln är ju deprimerad och har utmattningssymptom, han har jobbat hårt i flera år, skiljt sig och nu förlorat valet och även avsagt sig andra jobb. Tur han har fallskärm och kan köpa sig den vård han behöver. *sista meningen var ironi även om det är sant*

Detta ar vad jag tror sa nara sanningen man kan komma. Det ar trots allt lite hapnadsvackande att statsministern ar sa osynlig som han nu ar,med tanke pa den rora landet befinner sig i.
Citera
2014-09-18, 14:17
Medlem
pingvinens avatar
En bekant till mig har siktat honom i poolen på Marina Bay Sands i Singapore. Hoppas han stannar där

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/06/24/article-1289194-0A28EEFA000005DC-393_964x447.jpg
Citera
2014-09-18, 14:29
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel7
Som Clodius antyder strax ovan har Alfons faktiskt ett arbete att sköta. Eftersom allt tyder på att han anser att karriären ska fortsätta på något toppjobb utomlands så är det nog inte så lyckat att bara "dra".

Citat:
Ursprungligen postat av saso
hahahaha Alfons!

han är på semester

Semester eller Bryssel:
http://alfonskulturhus.se/wp-content/themes/alfons_theme/images/alfons-helicopter.png
Citera
2014-09-18, 15:11
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Någon som vet om han var på regeringssamanträdet imorse?
Japp, han var med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in