Ja, vart tar Reinfeldt vägen varje gång konsekvenserna av den förda politiken blir omöjliga att negligera, som nu när en stor del av M:s väljare har flytt till SD? Känns väldigt märkligt att han kan försvinna helt utan att någon (utanför den närmaste kretsen, antar jag) vet var han är, trots att han är statsminister...
Det var samma sak när självmordsbombaren försökte spränga sig i julruschen i Stockholm:
https://www.flashback.org/t1387894
Trådstart:
Citat:
På lördagen vid 17-tiden begår en 23-årig muhammedan en självmordsbombning i centrala Stockholm.
Polisen utökar bevakningen på allmänna platser i Stockholm.
Vid 11-tiden på söndagen har inte en enda officiell kommentar gjorts av svenska statsledningen.
Var är Fredrik Reinfeldt?
Media har visat att branschen har den sämsta beredskapen för sådana här händelser i västvärlden.
SVT sänder extra bullentiner men bara rapporterande, TV 4 låter sina skarpaste nyhetshjärnor Tilde de Paula och Ronny Jönsson sitta och spekulera i en timme. Bland annat blev Ronnys krogbesök förstört på lördagskvällen.
Danska TV2 har bästa bevakningen av vad som händer - i Sverige.
Även under Husbykravallerna höll han sig borta:
https://www.flashback.org/t2147524
Trådstart:
Citat:
Nu har det varit oroligt i Husby och Fittja och Rinkeby och oroligheterna sprider sig. Men våran statsminister Reinfeldt har inte uttalat sig eller ens gjort ett pip ifrån sig om detta. Är detta ett solklart bevis på att han har gett upp både inom politiken och om att bli statsminister en tredje gång. I en mättning så fick ju hela alliansen under 40% och då var C ute och KD vinglade på spärren.
Har Reinfeldt gett upp?
Tydligen ska han uttala sig om det nu kl15:25 på SVT.
http://www.svt.se/nyheter/sverige/reinfeldt-om-oroligheterna
Finns det andra västländer där stats- och premiärministrar, eller presidenter, kan försvinna spårlöst under långa perioder? Jag har nog aldrig hört talas om det tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av
NeutronStar
Jag såg Fredde i stripbaren "Pussy Dolly" i Pattaya senast igår, klädd i flip-flops, shorts och med bar överkropp. Klockan var bara elva på förmiddagen men han var redan rejält dragen och hade en mycket ung thaikvinna i knät. Han satt och skröt om sina nya gaddningar (tribal på halsen och en skorpion på underarmen) för ett par ladyboys som verkade måttligt imponerade. Han upprepade hela tiden "I´m the fucking prime minister of Sweden" men ingen verkade tro honom. Slutade med att han kom i bråk med en amerikansk snuskhummer som flirtade med ladyboysen, sen blev Fredde utslängd.
Såg honom senare med trasiga shorts beställa räkchips och "American burger" på ett snuskigt snabbmatshak. Han hade tappat plånboken men försökte hänvisa till Sveriges Riksbank, utan framgång....

Någon hävdade i en annan tråd att Reinfeldt reste till Thailand omedelbart efter det misslyckade terrorattentatet, men jag kan inte finna något om det vid en snabb googling. Jag trodde dock att han var mer för framtunga kongobrudar än för små thaihoror...