2014-09-17, 22:21
Medlem
Signaturums avatar
Sitter förmodligen i en fin sommarstuga någonstans i världen och slappnar av.
Citera
2014-09-17, 22:27
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Han har dragit till nya jobbet. Mest troligt utomlands. Han kommer nog tillbaka i rutan snart när hans nya tjänst är säkrad.

Men lite lustigt är det nog allt. Nu kommer väl Borg också bli totalt frånvarande.

Snacka om att kasta in handduken och dra.
Ja, jävlar. Det verkar som om min magkänsla innan valet var rätt - Reinfeldt, Borg och gänget var döless på alltihopa och gjorde sitt bästa för att förlora valet. Och det lyckades de ju bra med... Nu schappar de fortast möjligt. Sverige betyder inget för dem.
Citera
2014-09-17, 22:35
Medlem
Jimbos avatar
Han har försvunnit tidigare i karriären. Mest troligt är väl att han fått ett återfall. Kan tänka mig att valkampanjen har varit enormt påfrestande, inte minst när det såg ut som att stödet för Moderaterna först ökade efter Öppna Era Hjärtan-talet. Han måste ha blivit rätt skakis då och rädd för att han skulle vara statsminister när korthuset rasade ihop.
Kan tänka mig hur snacket gick, Här går jag ut och öser ännu mer pengar på det som oroar folket mest och ändå stiger opinionssiffrorna. Då blev han nog deprimerad och Borg och Bildt fick dra igång operation OverHead-bild på landets mest märkliga presskonferens.

Men så förlorade de ändå valet och all press släppte. All inneboende stress hade nog slammat upp rejält i nervbanorna och nu sköljer han nog rent.
Han orkar nog inte ens finna någon glädje i soppan som pågår nu, men när väl ekonomin brakar samman och Löfven får stå där och ta emot skit-tsunamin han och Borg bräckt fram, då kommer han nog att le igen och kan njuta av det feta bankkontot han fått av Ayn Rand-sekten för att han bräckte den svenska välfärdsmodellen och en gång för alla gjorde Sverige till ett låglöneland.
Citera
2014-09-17, 22:36
Medlem
particulum1s avatar
Reinfeldt har nu rört sig vidare och är på arbetsintervju för titeln; högt uppsatt lobbyist.
Citera
2014-09-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbomachine
Jag gissar på att han hänger i en snara i sin garderob hemma.

Man har ju alltid försökt stoppa krigsförbrytare och landsförrädare att ta den enkla vägen ut, så jag hoppas det inte stämmer. Jag vill se FR fälld för landsförräderi.

Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Exakt. Allt var redan klappat och klart för herr Reinfeldt långt innan valutgången. Han visste att alliansen var körd och han kunde inte bry sig mindre om det. Reinfeldt är en falsk människa, ända ned till benet. Inom kort så kommer vi att få höra om hans nya tjänst - precis som förrädarna i bilderbergsgruppen har bestämt och styrt den här marionetten i 8 år - och kommer att styra Löfvén också.

Så är det säkert.

Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Jag tror att han just nu ligger på soffan och halvslumrar, endast i sällskap av tvn och laptopen. Det är honom väl unnat, då han har gjort ett ganska gott arbete som statsminister. Han såg trött ut sista tiden och han hamnade nog i en livskris vid skilsmässan. Det var nog då han började tröttna riktigt och någon sorts uppgivenhet lyste igenom därefter. Starkt ändå att hålla ut fram till nu.

Hade M tagit till sig bara lite av SDs politik och människors oro om invandringen, hade alliansen lätt vunnit detta val också. Tyvärr blev det inte så. Det enda glädjeämnet i detta val var SDs framgångar, i övrigt var det ett skitresultat.

Framtiden får utvisa hur Reinfeldts gärning bedöms i jämförelse med andras. Jag tror att han ligger bra till för att hamna en bra bit upp på den övre halvan.

Min tro är att han kommer komma långt ner på den listan, kanske längst ner. Vad han gjort svenskarna är bortom fattningsförmågan egentligen. Ingen av oss vet nu så klart, men om vi får leva i 30-40 år till så kanske vi läsa om det.

Citat:
Ursprungligen postat av Svinhuden

Citat:
Ursprungligen postat av -IamTheWalrus-
Shit asså. På pappret är han alltså 49 men i kroppen 65

Menar du att han är ett flyktingbarn?

Citat:
Ursprungligen postat av echox
Han har dragit till nya jobbet. Mest troligt utomlands. Han kommer nog tillbaka i rutan snart när hans nya tjänst är säkrad.

Men lite lustigt är det nog allt. Nu kommer väl Borg också bli totalt frånvarande.

Snacka om att kasta in handduken och dra.

Vad lämnar enligt talesättet ett sjunkande skepp först?
Citera
2014-09-17, 22:39
Medlem
Inte fan ville han och Borg vinna något val. Vem stannar på brottsplatsen i fyra hela år..!?!
Citera
2014-09-17, 22:47
Medlem
I tisdags kväll sålde min kompis sin bil, Morgan Plus 8 till Reinfeldt, bilen hade legat ute på blocket i 3 veckor. En annan person ringde en vecka tidigare och hörde sig för. Sannolikt den gode vännen som sonderade läget. Reinfeldt stod som köpare på kontraktet men gode vännen hämtade bilen idag fm.
Roligt händelse och mänsklig.
Sannolikt en plan som gnagt under dom åtta åren.
Kan bara säga grattis till en frän bil och hoppas han får mycket glädje efter hårt jobbande

☀️
Citera
2014-09-17, 22:48
Medlem
Clodiuss avatar
Det är visst regeringssamanträde imorgon. Vi får se om han dyker upp då - gör han det inte har vi orsak att börja fundera på allvar...
Citera
2014-09-17, 22:52
Medlem
Jag tycker han gör helt rätt. Varför ska han stanna kvar och försöka reda ut den här röran? Jag skulle tänkt "fuck it" och dragit. Karln har rattat det här landet i 8 år och gjort ett mestadels bra jobb. Det som händer nu är inte hans problem.
Citera
2014-09-17, 22:58
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
En besatt psykopat som han är, som tappat fotfästet, har en mycket gungig plattform efter att ha avpolleterats. Han är förlamad av motgången, han fattar ingenting, han har sannolikt fobier om 'folks' bristande förmåga att inse hans inbillade storhet. Han hade och har ingen formulerad reträtt-plan, like lite som Hitler hade när bomberna haglade mot rikskansliet i Berlin i april 1945. Självcentreringen, den oempatiska läggningen, psyket... ger inget utrymme för misslyckanden på högsta nivå.

Han är nog självvalt isolerad nånstans, sannolikt helt ensam, besvarar inga samtal, ligger på en slaf och stirrar i taket. Ingen kan tycka om en sån vidrig person, han är troligen inte ens kontaktbar. Det bästa vore om han hade en cyanid-kapsel, och avslutade sitt bedrövliga liv, som Sveriges störste landsförrädare genom tiderna.
Citera
2014-09-17, 23:56
Medlem
Hegamons avatar
Reinfeldt bör med sin personlighet tagit det här mycket hårt. Han felbedömde hur folk skulle rösta utifrån den politik han drivit. Det är enligt honom katastrof att M minskat, att SD blivit vågmästare, att han blir av med statsminister-kneget och efterföljande möjlig karriär i Bryssel. Jag tyckte han under sitt avskedstal verkade genuint bekymrad, nedstämd och skakad. Tror att Reinfeldt drabbats av depression och är slut i huvudet, kanske gått under jorden och supit ner sig?
Citera
2014-09-18, 00:03
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinnarkomplementet
Jag tycker han gör helt rätt. Varför ska han stanna kvar och försöka reda ut den här röran? Jag skulle tänkt "fuck it" och dragit. Karln har rattat det här landet i 8 år och gjort ett mestadels bra jobb. Det som händer nu är inte hans problem.
Som Clodius antyder strax ovan har Alfons faktiskt ett arbete att sköta. Eftersom allt tyder på att han anser att karriären ska fortsätta på något toppjobb utomlands så är det nog inte så lyckat att bara "dra". Men redan det förhållandet att han inte träffade talmannen idag är väldigt konstigt. Hoppas.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in