Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2014-09-17, 21:16
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
....Dessutom är det väl så att allra 'högre makter' är fullständigt handlingsförlamade i detta fall, och de kan inte vara annat...

Det borde väl i så fall ge tjänstemännen i staten mer utrymme för självständiga beslut. Niklas Wågnert kanske besitter ett mått av civilkurage?
Citera
2014-09-17, 23:04
Medlem
kurrekottes avatar
Aftonbladet: Hovrätten friar för våldtäkt: Den misstänkte sov

Jag undrar om Ny verkligen har uteslutit möjligheten att JA också sov (eller "halvsov") under dom sekunderna då han är misstänkt för att ha våldtagit SW i sömnen fram tills dess att hon frågade vad han hade på sig och våldtäkten övergick till frivilligt sex?
Citera
2014-09-18, 00:09
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Aftonbladet: Hovrätten friar för våldtäkt: Den misstänkte sov

Jag undrar om Ny verkligen har uteslutit möjligheten att JA också sov (eller "halvsov") under dom sekunderna då han är misstänkt för att ha våldtagit SW i sömnen fram tills dess att hon frågade vad han hade på sig och våldtäkten övergick till frivilligt sex?
Det har verkligen inte undgått för NY att S.W halvsov/var vaken under den påstådda väldtäkten, vilket framkommer i förhör med S,W själv.
Återstår att S.W:s "hemliga" sms kommer upp till dagens ljus som avslöjar den lögnare hon är till att göra sig till ett offer för att tjäna pengar.
Citera
2014-09-18, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Är det någon som vet om ekots redaktionssekreterare Tomas Axner också ingår i samma mediefamilj??
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=509839
Mer lajv, denna gång T Axner hos Koljonen
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3472&artikel=3822328

Jag är släkt med Thomas Axnér på Ekot och tyvärr är du helt ute och cyklar med denna koppling. Ingen i hans familj är verksam inom media för den delen heller.
Citera
2014-09-18, 01:06
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det har verkligen inte undgått för NY att S.W halvsov/var vaken under den påstådda väldtäkten, vilket framkommer i förhör med S,W själv.
Men det är väl fortfarande Nys inställning, hur långsökt den än må vara, att SW var så trött att att det är jämförbart med att hon sov i början av samlaget, vilket med Ny-logik innebär att det pågick en våldtäkt i ett antal sekunder tills dess att SW "vaknade" och samtyckte till fortsatt samlag?

Frågeställningen var i vilket fall som helst om hon på något vis kunnat utesluta att exakt samma nivå av "halvsovande" kan ha varit aktuellt även för JA. Hovrätten i den länkade artikeln verkade anse att en sådan omständighet har stor betydelse.

Personligen tycker jag det verkar vara väldigt rimligt att båda parterna skulle ha varit ungefär lika trötta på grund av utebliven sömn i samband med gemensamma aktiviteter under natten.
Citera
2014-09-18, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Det finns 2 tomas axnér. Den äldre Tomas (snart 60) är den som förmodas vara farsa till dagens Axnéryngel, han har en bakgrund från Radio Sth på 80-talet, och var dessutom stark anhängare av Abu Nidahl palestina-gruppering, vilket hans efterföljare har apat efter. Den yngre Thomas Axnér (med h) är visst sportkommentator och härstammar från svenska handbollslaget.

Exakta släktskap har jag inte rotat i än men ni är välkomna att rota upp familjeträden.....

Ojojoj nu är du helt ute och cyklar! Du bör nog höra efter med dina källor Jag är släkt med denna Thomas från ekot och han har ingen som helst koppling till Abu niahl, en trevlig Svensson som jobbar på Ekot med fru och två barn som inte sysslar med media. Och "Axnér-yngel" du talar om aningen obefogat? Vilka är dessa? Han har ju endast två barn enligt ratsit. En läser på KTH och en är butiksbiträde.. Så som sagt kolla upp dina källor bättre maestro.
Citera
2014-09-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phanny
Ojojoj nu är du helt ute och cyklar! Du bör nog höra efter med dina källor Jag är släkt med denna Thomas från ekot och han har ingen som helst koppling till Abu niahl, en trevlig Svensson som jobbar på Ekot med fru och två barn som inte sysslar med media. Och "Axnér-yngel" du talar om aningen obefogat? Vilka är dessa? Han har ju endast två barn enligt ratsit. En läser på KTH och en är butiksbiträde.. Så som sagt kolla upp dina källor bättre maestro.

Du skriver först att du är släkt med personen. Sedan skriver du och hänvisar till Ratsit angående barn? Nog vet jag hur många barn mina släktingar har utan att fråga på Ratsit.
Citera
2014-09-18, 20:59
Medlem
duqus avatar
Färsk BBC med Julian: http://www.bbc.com/news/uk-29258834

Det börjar bli lite otrevligt i våra närområden, Putin har hotat med anfall mot 4 huvudstäder och igår var ryssen i farten igen med ett nytt skenanfall mot Öland, Moderaterna har mer eller mindre gått under jorden efter katastrofvalet, och mitt i allt detta börjar nu Carl Bildt uppträda på ett sätt som får mig att misstänka att han ska in i hetluften igen...

För att inte orsaka mer OT har jag skapat en separat tråd:
(FB) Putin hotar nu med attack mot 4 huvudstäder plus ny rysk flygkränkning mot Öland.
Citera
2014-09-19, 04:14
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phanny
Hänvisade till Ratsit för den som vill snoka. Anledningen till att jag svarar på ett gammalt inlägg är för att jag inte tänker se förbi att man skriver rent ut sagt riktig bullshit om någon och dennes barn/ släkt när jag själv är den del av släkten. Är det okej för dig? Annars kan jag pissa på din släkt och kalla er er för yngel så får du känna hur det känns

Men du vänder dig mot ett inlägg som 'förmodar' och önskar att andra kom med bättre upplysningar om 'släktträden'.

I prataomdettråden skriver du: "Har även hört att detta är en falsk skröna så kolla upp dina källor lite bättre nästa gång"

Du är uppenbart en källa som kan komplettera upplysningarna, men det verkar på dig som om man inte borde använda några källor alls. Om du nu vet så mycket så kanske du kan förklara hur denna skröna, som du bekräftar cirkulerar, kan ha uppstått.

Om du tillhör en släkt som inte är släkt med syskonen Axner så har du ju all anledning att rentvå den.

Är det kanske två Thomas Axner som var kollegor?
Citera
2014-09-19, 07:20
Medlem
bernad_laws avatar
tjafs raderat. /mod
Citera
2014-09-19, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Mitt intryck är att HimlensHemlighet har rätt ovan. Man kommer inte att ge sig in i någon diskussion, bara följa praxis. Det ska till något extremt för att inte ha förtroende för åklagaren i detta skede av ett rättsfall. Det räcker inte med att man kan ana att åklagaren beter sig konstigt; sådant utreds och tas upp i efterhand.

Processen är ju nu inte i något skede, den är ju 'pausad' indefinitely. Kan rimligen inte tillåtas vara i standstill till preskription inträder eller att den anklagade lämnar den usla tillvaron i skrubben med destination Hades?
Citera
2014-09-19, 11:28
Medlem
longbow4ys avatar
Om Sveriges politiker är satta under press av USA för att lämna ut JA är tillfället just nu, mitt mellan två regeringar, politiskt perfekt för att lösa upp hela ärendet.

Inget politiskt parti får ta ansvaret utan de kan skylla på det oberoende rättsväsendet i det politiska vakuum som nu råder.

När (eller om ) Löfven regering tillträder får de också ärendet på sitt bord. Men fram till dess är detta ärende utan politisk styrning. Det gör att jag tror att utgången nu kommer bli en annan än i tingsrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in