2014-09-04, 16:15
Medlem
pok?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
På Svenska Spel är det nog okej. Dom verkar inte så noga.

Jag är ganska säker på att de har system som upptäcker om samma ip-address (eller två personer med samma bostadsaddress) sitter med två konton på samma bord upprepade gånger. Speciellt efter härvan med botspelarna som åkte dit.
Senast redigerad av pok? 2014-09-04 kl. 16:19.
Citera
2014-09-05, 09:05
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pok?
Jag är ganska säker på att de har system som upptäcker om samma ip-address (eller två personer med samma bostadsaddress) sitter med två konton på samma bord upprepade gånger. Speciellt efter härvan med botspelarna som åkte dit.

Om de har någon kompetens i det avseendet så döljer de det väl. Bothärvan avslöjades av spelare som upptäckte att flera spelare som spelade extremt många timmar hade exakt samma statistik.

Har man tänkt fuska så kan det mycket väl tänkas att man är så förslagen att man trixar med ip-numren. Sen finns det så få spelare att det inte är något konstigt om man sitter vid samma bord många gånger.
Citera
2014-09-05, 09:21
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
På Svenska Spel är det nog okej. Dom verkar inte så noga.

Nu var ju iofs frågan huruvida det var fusk, inte huruvida Svs är inkompetenta. Svaret är dock ja på båda frågorna.
Citera
2014-09-07, 02:04
Medlem
pok?s avatar
Skumt. Hade kåk på rivern, först att agera och bettar 8. En shortstack slänger in det han har kvar, vilket är 10, och en tredje spelare med 40 i sin stack callar shortstackens shove. Nu vill jag såklart re-raisa mot honom, men det enda valet klienten ger mig är att calla shortstackens raise. Varför? Har jag missat nåt i reglerna eller var det här en bugg?
Citera
2014-09-07, 02:27
Medlem
Citat:
Skumt. Hade kåk på rivern, först att agera och bettar 8. En shortstack slänger in det han har kvar, vilket är 10, och en tredje spelare med 40 i sin stack callar shortstackens shove. Nu vill jag såklart re-raisa mot honom, men det enda valet klienten ger mig är att calla shortstackens raise. Varför? Har jag missat nåt i reglerna eller var det här en bugg?
Trodde också att detta var en bugg en gång i tiden, men visst hade jag missat något i reglerna som du nu gjort!

När shortstacken slänger in sina sista 10kr höjer han ditt bet med endast 2kr, vilket blir en s.k. "ofullständig höjning". I vanliga fall hade motståndaren varit tvungen att höja med minst 10kr extra (alltså betta 20kr totalt) för att genomföra en fullständig höjning.

I detta läge kan du alltså endast syna, så länge inte den tredje spelaren med 40kr i sin stack bestämmer sig för att återhöja.

Ursäkta min blandning mellan engelska och svenska uttryck
Citera
2014-09-07, 02:29
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:

Ingen bugg. I poker får man bara raisa minimum det dubbla som någon bettat. Om någon re-raisat allin med mindre än det dubbla så går inte potten att höja förrän nästa runda.
Citera
2014-09-07, 02:37
Medlem
pok?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraen
I detta läge kan du alltså endast syna, så länge inte den tredje spelaren med 40kr i sin stack bestämmer sig för att återhöja.

Borde inte reglerna förbjuda honom från att höja också?
Citera
2014-09-07, 02:50
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Går det att se någonstans vem och hur många händer som har spelats de senaste 24h?
Citera
2014-09-17, 16:35
Medlem
pok?s avatar
Om man köper small stakes versionen av holdem manager, vilka stakes blir man begränsad till då på SvS? Står ju "Limits covered: .25/.$50 No Limit, .50/$1 Limit and up to $22 buy-in tournaments" men hur bestäms det när det är en annan valuta?
Citera
2014-09-17, 21:03
Medlem
Citat:
Om man köper small stakes versionen av holdem manager, vilka stakes blir man begränsad till då på SvS? Står ju "Limits covered: .25/.$50 No Limit, .50/$1 Limit and up to $22 buy-in tournaments" men hur bestäms det när det är en annan valuta?

Du får bara .25/.50 på SvS också har jag för mig.
Citera
2014-09-17, 22:54
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Någon mer som har problem med att öppna pokerklienten just nu?
Citera
2014-09-17, 22:58
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Någon mer som har problem med att öppna pokerklienten just nu?

Inga problem här. Har iofs haft den öppen ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in