2015-04-04, 22:16
Medlem
AA-suiteds avatar
Ursäkta om detta klargjorts förut men jag visste inte riktigt vad jag skulle söka på. Min fråga är om det går att automatiskt fylla på sin stack istället för att manuellt behöva göra det.
Citera
2015-04-04, 22:23
Medlem
pok?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Ursäkta om detta klargjorts förut men jag visste inte riktigt vad jag skulle söka på. Min fråga är om det går att automatiskt fylla på sin stack istället för att manuellt behöva göra det.

Nej, det går inte.
Citera
2015-04-04, 22:41
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pok?
Nej, det går inte.
Borde fixas. Det borde vara en självklarhet att kunna göra det.
Citera
2015-04-05, 21:43
Medlem
AA-suiteds avatar
Påskturneringen som pågår nu tillåter en deal att göras. Hur kommer det sig att detta inte går i andra turneringar? När och varför väljer Svenska Spel att lägga till den funktionen?
Citera
2015-04-06, 11:27
Medlem
Citat:
Påskturneringen som pågår nu tillåter en deal att göras. Hur kommer det sig att detta inte går i andra turneringar? När och varför väljer Svenska Spel att lägga till den funktionen?
Riktigt konstigt :S Jag har hört att det har med lotteriinspektionen att göra och olika lagar. De kanske har fått tillstånd att genomföra deal endast i denna turre?
Citera
2015-04-06, 11:31
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexlaxarienlaksaks
Riktigt konstigt :S Jag har hört att det har med lotteriinspektionen att göra och olika lagar. De kanske har fått tillstånd att genomföra deal endast i denna turre?
Låter väldigt märkligt. Svenska Spel är väl inte kända för att ha den ultimata pokerklienten så de kanske fått något om bakfoten och tror att deals är negativt för spelen. Vet inte hur de tänker ibland.
Citera
2015-04-06, 16:19
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:

Du som verkar ha sett hur det här har gått till, kan du förklara vad du såg?

Gick det till som på pokerstars? En värd som kom in och avbröt turneringen? Eller vad hände exakt?
Hade svenska spel gått ut med det faktum tidigare att spelarna tilläts göra en deal?
Citera
2015-04-06, 18:42
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Du som verkar ha sett hur det här har gått till, kan du förklara vad du såg?

Gick det till som på pokerstars? En värd som kom in och avbröt turneringen? Eller vad hände exakt?
Hade svenska spel gått ut med det faktum tidigare att spelarna tilläts göra en deal?
Satt inte vid finalbordet, så kul hade man inte, men bredvid turneringens namn fanns ett emblem med ett D på. När man höll musen över den stod det ''uppgörelse/deal är möjligt i denna turnering''. Det är allt jag vet.
Citera
2015-04-06, 19:43
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Satt inte vid finalbordet, så kul hade man inte, men bredvid turneringens namn fanns ett emblem med ett D på. När man höll musen över den stod det ''uppgörelse/deal är möjligt i denna turnering''. Det är allt jag vet.
Glömde tillägga detta och redigeringstiden har gått ut på mitt inlägg men min hypotes är i alla fall att det går till exakt som på Pokerstars.
Citera
2015-04-07, 17:56
Medlem
pok?s avatar
Finns det nåt sätt att få en lista av SvS med alla turnerings-ID'n för alla turneringar man någonsin varit med i? Sitter och fyller i information till alla mina gamla turneringar i holdem manager, och vill heslt inte köpa en skarkscope-prenumeration bara för det lilla.
Citera
2015-04-07, 21:15
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pok?
Finns det nåt sätt att få en lista av SvS med alla turnerings-ID'n för alla turneringar man någonsin varit med i? Sitter och fyller i information till alla mina gamla turneringar i holdem manager, och vill heslt inte köpa en skarkscope-prenumeration bara för det lilla.

Hela den listan borde finnas på din dator någonstans under dolda filer där bl a handhistoria sparas, förutsatt att du spelat alla turneringar på samma dator. Annars tror jag att det blir svårt att få tag på den informationen från SvS.
Citera
2015-04-07, 22:10
Medlem
wtfhappends avatar
Vill bara skriva av mig lite

Som alla vet är svenska spels klient ett rent helvete finns tusentals saker man kan klaga på den om.

Varför kan man inte har uppe flera turnerings lobby samtidigt. Alla andra poker klienter har att man får upp dom i en separat ruta förutom svenska spel. Är så himla irriterade om man vill kolla hur hur länge det är till nästa blind nivå, hur många spelare som är kvar, medelstack, prisstrukturen etc...

Finns ingen anledning att inte kunna det. Enda man kan göra är välja mellan två slutsatser. Ena är dom är tröga och ingen aning hur en bra poker klient är och tror att sin egna är optimal. Andra (vilket jag tror är sann) är att dom gör det för jävlas. Nån sjuk fetisch att jävlas med turnering spelare. Kundservice har aldrig varit deras starka sida, gör verkligen allt för att deras pokerklient ska vara så obehaglig som möjligt.
Någon som har någon aning varför dom har det så, detta gör mig verkligen sjukt ledsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in