Om "Kungen" kör för fort ngn gång då och då ser jag inte som ngt konstigt.
Det gör både du och jag.
Bättre att "Kungen" kör för fort än att Kalle eller Stina gör det !
" Kungen " är inte alls riskbenägen eller ens intresserad av att ta ngn form av risk i trafiken.
Vi vanliga " dödlig " har en helt annan risktagande/tänkande.
Vad har du för bevis att det är så? alla tänker olika, tror inte du vet vad du snackar om..
Jag kör mot ekerö varje dag och då brukar jag passera hovstallet. Har aldrig sett dem hålla farten. I förra månaden såg jag konungen köra en bmw m3a Alpina i 100 på 50 väg och säpo bakom i en mörksvart audi s8 med en bmw 750il bakom .
Glömde nästan det bästa. Konungen satt fram och rattade med mobilen i örat medan Drottningen åkte i bilen bakom med en vännina.
Underbart vilket lagligt föredöme Hans Majestät verkar vara!
Du försökte sig på den idén i Norrköping då Knugen körde på en oskyldig bilist i rondellen. Ingen tyckte det var något roligt då. Knugen tyckte säkert det var pinsamt att göra bort sig, och i kraft av sin åtalsimmunitet satte sig i en SÄPO-bil. Den andre bilisten fick lite krångel med ifyllandet av försäkringspappren och var inte så glad han heller.
Norrköpings politiker tyckte däremot att det var hejans kul att knugligheter krångar på deras bakgård, och satte upp en ful guldfärgad krona mitt i rondellen, http://www.folkbladet.se/nyheter/default.aspx?articleid=2645926
och kalla den Kungens Rondell. För en gångs skulle håller jag med Knugen i något och tycker påhittet är minst sagt löjligt.