2014-09-17, 12:04
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Egentligen inte. Men han har väl en del egna pengar om hans investeringar (från apanaget) har gått bra.
Han får väl ta av sina fickpengar som han fått av Sylvia.
Citera
2014-09-17, 12:19
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Vem är det som cashar för detta då? Skattebetalarna
eller konungen själv?

De som får stå för notan är antagligen de som har samma försäkringsbolag som Hovet.
Citera
2014-09-17, 12:24
Medlem
Verkar ju som det är antingen säpo eller lexusens försäkringsbolag efterssom itne kungen körde
Citera
2014-09-17, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serben666
länk
Kung Carl Gustaf var vid 08-tiden inblandad i en bilolycka på väg till Bromma flygplats.

På Nockebybron blev hans bil påkörd av en annan trafikant.

– Det blev kraftiga plåtskador på bilen där kungen färdades, säger Margareta Thorgren, Hovets informationschef.

Inte en chans att säpo-chaffissen höll 60 km/h när man körde in i kvinnans Lexus. Undrar om kvinnan som bytte körfält blinkade innan.
Citera
2014-09-17, 13:51
Bannlyst
Jag kör mot ekerö varje dag och då brukar jag passera hovstallet. Har aldrig sett dem hålla farten. I förra månaden såg jag konungen köra en bmw m3a Alpina i 100 på 50 väg och säpo bakom i en mörksvart audi s8 med en bmw 750il bakom .
Glömde nästan det bästa. Konungen satt fram och rattade med mobilen i örat medan Drottningen åkte i bilen bakom med en vännina.
Citera
2014-09-17, 14:03
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmysvin
Jag kör mot ekerö varje dag och då brukar jag passera hovstallet. Har aldrig sett dem hålla farten. I förra månaden såg jag konungen köra en bmw m3a Alpina i 100 på 50 väg och säpo bakom i en mörksvart audi s8 med en bmw 750il bakom .
Glömde nästan det bästa. Konungen satt fram och rattade med mobilen i örat medan Drottningen åkte i bilen bakom med en vännina.

Kör Hans Majestät Konungen för långsamt menar du?
Citera
2014-09-17, 14:05
Medlem
Citat:
Vem är det som cashar för detta då? Skattebetalarna eller konungen själv?
Försäkringsbolaget
Citera
2014-09-17, 14:12
Medlem
Toshiro.Mifunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serben666
länk
Kung Carl Gustaf var vid 08-tiden inblandad i en bilolycka på väg till Bromma flygplats.

På Nockebybron blev hans bil påkörd av en annan trafikant.

– Det blev kraftiga plåtskador på bilen där kungen färdades, säger Margareta Thorgren, Hovets informationschef.

Citat:
Ursprungligen postat av dollarz
Inte en chans att säpo-chaffissen höll 60 km/h när man körde in i kvinnans Lexus. Undrar om kvinnan som bytte körfält blinkade innan.

Kungen blev lite omtumlad av krocken. Bensin läckte ut på platsen.

Är det säpo eller annan chaufför som kör hovtransporten?

Som jag fattar det av expressens artikel låg en säpobil bakom hovtransporten och det var i säpo-bilen kungen hoppade in i och färdades vidare.
Citera
2014-09-17, 14:21
Medlem
cicerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmysvin

BMW M3 och Alpina är olika bilar, dvs. det finns ingen M3 Alpina.

Däremot kan jag meddela att både M3 och Alpina B3/D3 är snabba saker!
Citera
2014-09-17, 14:56
Medlem
junazs avatar
Hur ofta kör egentligen knugen själv sin svarta Merca när han ska på statsbesök? Förmodligen extremt sällan (aldrig). Är väl ungefär som att Barrack själv skulle ratta Cadillac One - det händer inte.
Citera
2014-09-17, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Det här gänget brukar köra för fort

Vad har du för belägg för detta ??

Om "Kungen" kör för fort ngn gång då och då ser jag inte som ngt konstigt.
Det gör både du och jag.

Bättre att "Kungen" kör för fort än att Kalle eller Stina gör det !
" Kungen " är inte alls riskbenägen eller ens intresserad av att ta ngn form av risk i trafiken.
Vi vanliga " dödlig " har en helt annan risktagande/tänkande.
Citera
2014-09-17, 16:16
Medlem
Uncle Dukes avatar
Vår kugn är lugn:

Citat:
När Aftonbladet mötte kungen i Västerbotten berättade han själv om trafikolyckan.
– Det är inget att snacka om, det är sånt som händer i Stockholm när det är ruschig trafik. Det hör till, det är inga konstigheter.
Mår kungen bra?
– Jag mår alltid bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in