2012-03-04, 18:02
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Nu har knullkungen varit framme igen med Photoshop och terjat sig själv. Vilka andra lögnaktiga bilder har han spridit? Kan det vara knullkungen själv som ligger bakom Milles fejkade bild?

http://www.expressen.se/kultur/furstlig-retusch/

Ha, ha! Bra gjort CitizenInsane och Expressen. Jag har helt klart tittat för mycket på de retusherade grejerna från hovet, deras hemsida är fyllda av dem, och har helt enkelt inte reagerat alls på det. Dåligt av mig! Den där familjebilden är så uppenbart konstruerad att det är ganska löjligt faktiskt. Fotona på personerna är uppenbart tagna i studio med blixt. Men hur Knugen kan bli en "skugglös vampyr som suger blod ur sina medborgare" förstår jag inte riktigt rent tekniskt. Men roligt är det!
Citera
2012-03-04, 18:10
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Ha, ha! Bra gjort CitizenInsane och Expressen. Jag har helt klart tittat för mycket på de retusherade grejerna från hovet, deras hemsida är fyllda av dem, och har helt enkelt inte reagerat alls på det. Dåligt av mig! Den där familjebilden är så uppenbart konstruerad att det är ganska löjligt faktiskt. Fotona på personerna är uppenbart tagna i studio med blixt. Men hur Knugen kan bli en "skugglös vampyr som suger blod ur sina medborgare" förstår jag inte riktigt rent tekniskt. Men roligt är det!

Fin bild av vår kungafamilj, men jag skulle vilja se den där filmen om när Cege sitter och flöjtar under en sopsäck, var finns den?
Citera
2012-03-04, 18:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Fin bild av vår kungafamilj, men jag skulle vilja se den där filmen om när Cege sitter och flöjtar under en sopsäck, var finns den?

Tror att den fanns på SvT play som ett inslag i Robins, är inte helt hundra.
Citera
2012-03-05, 20:13
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Vår största och mest seriösa skvallertidning har på internet en rolig rubrik.
Pippa i mål, slog Kungen.
Först begrep jag ingenting men tydligen är den här Pippa en engelsk kvinna som
är syster till nån ingift i kungahuset.

Lustigt namn för oss svenskar men det kanske är en ny kaffeflicka, vad vet jag?
DN hade en ännu roligare rubrik.
Citat:
Pippa snabbare än kungen
http://www.dn.se/sport/pippa-snabbare-an-kungen
Citera
2012-03-06, 23:16
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
DN hade en ännu roligare rubrik.

http://www.dn.se/sport/pippa-snabbare-an-kungen

Lysande arbete på DN. En milstolpe i rubrikernas värld.
Citera
2012-03-07, 00:07
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Lysande arbete på DN. En milstolpe i rubrikernas värld.

Ja det kan man gott säga. Skrattar lite åt DN:s rubrik.
Sen att den här tjejen Pippa är kunglig är ju att ta i, hon är inte mer
kunglig än våra svenska skönheter som frotterat sig då och då bland
knugar, prinsar osv....
Citera
2012-03-07, 00:25
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ja det kan man gott säga. Skrattar lite åt DN:s rubrik.
Sen att den här tjejen Pippa är kunglig är ju att ta i, hon är inte mer
kunglig än våra svenska skönheter som frotterat sig då och då bland
knugar, prinsar osv....

Betyder det att Pippa är en sån där pippi som Knugen gärna pippar lite snabbt ute i skidspåren?
Citera
2012-03-07, 12:17
Medlem
citizeninsanes avatar
Undersåten Bertil Ternert svänger fram och tillbaka snabbare än knullkungen hinner byta älskarinnor. Ena dagen lever Madde på apanage, sedan vet Bertil inte vad Madde lever på, sedan lever hon på privata pengar enligt Bertil, sedan vet inte Bertil vad Madde lever på, sedan säger Bertil att Madde lever på både det ena och det andra och att han egentligen inte vet så noga.

Jag tror nog att Bertil får sluta att tulla på knullkungens barskåp.

Att sedan Madde skulle ha privata pengar är en sanning med modifikation. Varenda krona hon har på banken kommer från början från statliga bidrag och eventuella gåvor från pappas bidrag.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14482781.ab
Citera
2012-03-10, 13:05
Medlem
Grandiosos avatar
Kungen och Silvias pool-plan på Solliden

Kungen och Silvia verkar ha tröttnat på låga badtemperaturer.
Nu vill de ha en pool på Solliden.
- Det har inkommit en byggplan, säger Jan Erici, ordförande för Miljö- och
byggnadsnämnden i Borgholm.

http://www.expressen.se/nyheter/kungen-och-silvias-pool-plan-pa-solliden/
Citera
2012-03-17, 12:26
Bannlyst
I torsdags bjöd vår pricksäkre Konung till ännu en galamiddag vilket uppskattades av de inbjudna celebriteterna. Världspressen slogs återigen av häpnad inför den ståt och strålglans som alltid omger den Svenska Monarken. Eventet beräknas ge ett PR-värde som enligt experter inte kan uppnås genom andra kanaler eller media. Helt outstanding fantastiskt!

Torsdagen den 15 mars bjöd Kungen in till årets andra representationsmiddag.

Inbjudna är representanter från diplomatiska kåren, riksdag, regering, län och myndigheter, svensk vetenskap, kultur, idrott och svenskt näringsliv. Gästerna hälsades välkommen av Kungen, Drottningen, Prinsessan Madeleine och Prins Daniel i Vita Havet. Middagen serverades i Karl XI:s galleri.

Kungen förde lärare Karin Hägglund till bordet. På sin vänstra sida hade Kungen statsrådet Hillevi Engström. Drottningen fördes till bordet av statsrådet Göran Hägglund och hade på sin högra sida statsrådet Peter Norman. Prinsessan Madeleine fördes till bordet av statsrådet Stefan Attefall. På sin andra sida hade Prinsessan Madeleine statsrådet Göran Hägglund. Prins Daniel förde statsrådet Annie Lööf till bordet. På sin vänstra sida hade Prins Daniel lärare Karin Hägglund.

Meny

Förrätten bestod av krämig sjöborresoppa med ostron, stekt spindelkrabba, grön sparris, plommontomat och örter.

Därefter serverades ugnsstekt piggvarsfilé med pepparrotstäcke, vitvinssmörsås, tryffelroyal med rostade macadamianötter och korngrynskompott med friterad jordärtskocka.

Efter det serverades stekt ankbröst med fyra sorters peppar, apelsinsky, ankkorv med gulbetsragu, potatis- och lökterrin samt apelsinchips.

Middagen avslutades med chokladvariation - glass på Manjarichoklad och bavaroise på Satillachoklad serveras med passionsfruktstryffel.

Jag vet att ovanstående meny förmodligen retar gallfeber och väcker avundsjuka hos republikanerna men det skiter vi rättrogna medborgare i - gott var det i alla fall

Länk till källan, och här kan du även ladda ner hela gästlistan som pdf: http://www.kungahuset.se/kungafamiljen/aktuellahandelser/aretsaktuellahandelser/representationsmiddagpakungligaslottet.5.70e7de591 30bc8da54e800022994.html
Citera
2012-03-17, 23:41
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Meny

Förrätten bestod av krämig sjöborresoppa med ostron, stekt spindelkrabba, grön sparris, plommontomat och örter.

Därefter serverades ugnsstekt piggvarsfilé med pepparrotstäcke, vitvinssmörsås, tryffelroyal med rostade macadamianötter och korngrynskompott med friterad jordärtskocka.

Efter det serverades stekt ankbröst med fyra sorters peppar, apelsinsky, ankkorv med gulbetsragu, potatis- och lökterrin samt apelsinchips.

Middagen avslutades med chokladvariation - glass på Manjarichoklad och bavaroise på Satillachoklad serveras med passionsfruktstryffel.

Läser jag in för mycket när jag tycker att det är talande att den dekadenta härskarklassen käkar förlegade organismer och regelrätta monster? För övrigt verkar också "ankkorv med apelsinchips" och korngrynskompott med friterad kronärtskocka till macadamianötter och den äckliga fisken rätt skumt.
Senast redigerad av Uncle Duke 2012-03-18 kl. 00:03.
Citera
2012-03-18, 17:11
Medlem
NoggerTattoos avatar
tja någon som vet hur hans betyg var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in