2014-09-15, 21:36
  #9241
Medlem
Beardzs avatar
Har ni glömt att det var valvaka igår? De kör aldrig två dagar i rad.
Citera
2014-09-16, 00:56
  #9242
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja, vad fan hände?

På chatten igår så ställdes frågan flera gånger om det skulle bli något idag, det ignorerades dock varje gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Beardz
Har ni glömt att det var valvaka igår? De kör aldrig två dagar i rad.

Så valvakan var istället för veckans motgift? Okej, det sa dem inget om iaf.
Citera
2014-09-17, 10:03
  #9243
Medlem
Helmsmans avatar
De slickar väl såren efter sitt till synes katastrofala val.
Citera
2014-09-17, 11:40
  #9244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helmsman
De slickar väl såren efter sitt till synes katastrofala val.
Katastrofalt? 40% av rösterna kontrollerade vid skrivande stund och SvP har mer än femdubblat sitt stöd (vid skrivande stund 2000 röster, mot 366 röster 2010).

Inga mandat förvisso men detta är det första riktiga valet de gör med intensivt kampanjande. Med detta i åtanke är det ett ganska bra resultat. Man skall sikta högt. Alla vet vi att Rom inte byggdes på en dag. Jag tror, utifrån att extrapolera den ökning i röster sedan länsstyrelserna började kontrollräkna, att partiet kommer landa på drygt 4000 röster. Det är en enorm ökning.
Citera
2014-09-17, 13:07
  #9245
Medlem
baggebo1s avatar
Intressant twittertråd där en person ifrågasätter varför Motgift bara pratade om SD i sin "valvaka" och inte nämnde SvP:s resultat. Jag skrev om detta i "Svenskarnas parti i valet"-tråden och reagerade på samma sätt:

https://twitter.com/MotgiftNu/status/511484842970996736

Som vanligt vägrar Motgift vara självkritiska och skyller istället på personen som frågar:

Ja. Vi ber om ursäkt för att vi levererade en gratisprodukt där vi tog tid från våra familjer och inte gjorde exakt som du ville.


Tur att de andra direktsända nationella valvakorna var så mycket bättre. Eller.. ja just det.

(Valvakan på flashback var betydligt bättre, jag uppdaterade siffror hela tiden)

Varför hjälpte du inte till? Vi hade ett forum fullt med folk som samlade in information. Lättare att klaga efteråt?

(Hade ni haft något i huvudet hade ni ju sett till att följa ert eget partis valresultat. I ert forum pratade folk om öl och vit makt-musik, på flashback uppdaterades resultat)
Citera
2014-09-17, 14:49
  #9246
Medlem
vonSnapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atarax.
Katastrofalt? 40% av rösterna kontrollerade vid skrivande stund och SvP har mer än femdubblat sitt stöd (vid skrivande stund 2000 röster, mot 366 röster 2010).
???

Enligt http://sv.wikipedia.org/wiki/Resultat_i_riksdagsvalet_i_Sverige_2010 så fick SvP 681 röster i 2010 års riksdagsval.
Citera
2014-09-17, 15:03
  #9247
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnaps
???

Enligt http://sv.wikipedia.org/wiki/Resultat_i_riksdagsvalet_i_Sverige_2010 så fick SvP 681 röster i 2010 års riksdagsval.

Han menar att vid samma tidpunkt i räkningen 2010 så hade SvP 366 röster.
Citera
2014-09-17, 16:23
  #9248
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Intressant twittertråd där en person ifrågasätter varför Motgift bara pratade om SD i sin "valvaka" och inte nämnde SvP:s resultat. Jag skrev om detta i "Svenskarnas parti i valet"-tråden och reagerade på samma sätt:

https://twitter.com/MotgiftNu/status/511484842970996736

Som vanligt vägrar Motgift vara självkritiska och skyller istället på personen som frågar:

Ja. Vi ber om ursäkt för att vi levererade en gratisprodukt där vi tog tid från våra familjer och inte gjorde exakt som du ville.


Tur att de andra direktsända nationella valvakorna var så mycket bättre. Eller.. ja just det.

(Valvakan på flashback var betydligt bättre, jag uppdaterade siffror hela tiden)

Varför hjälpte du inte till? Vi hade ett forum fullt med folk som samlade in information. Lättare att klaga efteråt?

(Hade ni haft något i huvudet hade ni ju sett till att följa ert eget partis valresultat. I ert forum pratade folk om öl och vit makt-musik, på flashback uppdaterades resultat)

Denna länk ger hela samtalet.

https://twitter.com/MotgiftNu/status/512202537223868416

De tre sista replikerna, som inte kom med i din länk:

Motgift.nu @MotgiftNu

@pbgtwitt Att kalla vårt ideella arbete för ”sanslöst” är otrevligt. Tråkigt att du inte gillade det. Ha en trevlig dag.

04:32 - 17 sep 2014

Per Bengtsson ‏@pbgtwitt 3 tim
Ni på @MotgiftNu är bestämt mer lättkränkta än Afrosvenskarnas riksförbund.


Per Bengtsson ‏@pbgtwitt 2 tim
@MotgiftNu Ett tips om ni känner er kränkta, grabbar: DO kan hjälpa er kräva skadestånd!
Citera
2014-09-17, 16:29
  #9249
Medlem
Ignatius94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atarax.
Katastrofalt? 40% av rösterna kontrollerade vid skrivande stund och SvP har mer än femdubblat sitt stöd (vid skrivande stund 2000 röster, mot 366 röster 2010).

Inga mandat förvisso men detta är det första riktiga valet de gör med intensivt kampanjande. Med detta i åtanke är det ett ganska bra resultat. Man skall sikta högt. Alla vet vi att Rom inte byggdes på en dag. Jag tror, utifrån att extrapolera den ökning i röster sedan länsstyrelserna började kontrollräkna, att partiet kommer landa på drygt 4000 röster. Det är en enorm ökning.

Lägg av, partiet gjorde ju ett uruselt val. Lyckas man inte kamma hem ett enda mandat så är det fan pinsamt. Men jag är inte förvånad då SvP inte har någon som helst förankring hos ''vanliga'' svenskar, dels för att det idag är ett överflödigt invandringskritiskt parti men kanske framförallt därför att svenskar inte är ett särskilt etnocentriskt eller ''främlingsfientligt'' folk. Svenskarna röstar på SD för att de är trötta på den förda invandringspolitiken och vill minska den drastiskt, inte för att de vill kasta ut alla invandrare (som bara är ett önsketänkande från SvP sympatisörers sida).
Citera
2014-09-17, 16:33
  #9250
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Intressant twittertråd där en person ifrågasätter varför Motgift bara pratade om SD i sin "valvaka" och inte nämnde SvP:s resultat. Jag skrev om detta i "Svenskarnas parti i valet"-tråden och reagerade på samma sätt:

https://twitter.com/MotgiftNu/status/511484842970996736

Som vanligt vägrar Motgift vara självkritiska och skyller istället på personen som frågar:

Ja. Vi ber om ursäkt för att vi levererade en gratisprodukt där vi tog tid från våra familjer och inte gjorde exakt som du ville.


Tur att de andra direktsända nationella valvakorna var så mycket bättre. Eller.. ja just det.

(Valvakan på flashback var betydligt bättre, jag uppdaterade siffror hela tiden)

Varför hjälpte du inte till? Vi hade ett forum fullt med folk som samlade in information. Lättare att klaga efteråt?

(Hade ni haft något i huvudet hade ni ju sett till att följa ert eget partis valresultat. I ert forum pratade folk om öl och vit makt-musik, på flashback uppdaterades resultat)

De är verkligen helt körda i huvudet.

Trist med resultatet. Betydligt mindre än jag hade hoppats på. Hoppas det här leder till att man lägger om taktiken. Carl Henriksson skriver på realisten att man bör rikta in sig enbart på sd-väljare. Det låter klokt. Frågan är ju bar hur man identifierar dessa.

Ett annat bra råd är att samla partiet under en central ledning betydligt mer. Man kan inte ha en massa loose cannons som talar för partiet och säger en massa sjuka eller idiotiska saker.
Citera
2014-09-17, 22:26
  #9251
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius94
Lägg av, partiet gjorde ju ett uruselt val. Lyckas man inte kamma hem ett enda mandat så är det fan pinsamt. Men jag är inte förvånad då SvP inte har någon som helst förankring hos ''vanliga'' svenskar, dels för att det idag är ett överflödigt invandringskritiskt parti men kanske framförallt därför att svenskar inte är ett särskilt etnocentriskt eller ''främlingsfientligt'' folk. Svenskarna röstar på SD för att de är trötta på den förda invandringspolitiken och vill minska den drastiskt, inte för att de vill kasta ut alla invandrare (som bara är ett önsketänkande från SvP sympatisörers sida).

De flesta SD-väljarna, och vissa företrädare, vill förmodligen kasta ut väldigt många icke-svenskar.

Jag tror att väldigt få människor röstar på SD för att behålla det kriminella packet och gettona samt att judarna ska fortsätta utrota svenskarna.

SD-väljarna ligger förmodligen någonstans emellan SD och SvP, förmodligen något närmare SD.

Saknar ND, det klart bästa nationella parlamentariska alternativet rent politiskt.
Citera
2014-09-17, 22:44
  #9252
Medlem
NirvanAs avatar
Motgift kommenterar för första gången SvPs valresultat.....
https://www.motgift.nu/2014/09/motgift-kommenterar-svenskarnas-partis-valresultat-2014/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in