Citat:
Ursprungligen postat av
Ignatius94
Lägg av, partiet gjorde ju ett uruselt val. Lyckas man inte kamma hem ett enda mandat så är det fan pinsamt. Men jag är inte förvånad då SvP inte har någon som helst förankring hos ''vanliga'' svenskar, dels för att det idag är ett överflödigt invandringskritiskt parti men kanske framförallt därför att svenskar inte är ett särskilt etnocentriskt eller ''främlingsfientligt'' folk. Svenskarna röstar på SD för att de är trötta på den förda invandringspolitiken och vill minska den drastiskt, inte för att de vill kasta ut alla invandrare (som bara är ett önsketänkande från SvP sympatisörers sida).
De flesta SD-väljarna, och vissa företrädare, vill förmodligen kasta ut väldigt många icke-svenskar.
Jag tror att väldigt få människor röstar på SD för att behålla det kriminella packet och gettona samt att judarna ska fortsätta utrota svenskarna.
SD-väljarna ligger förmodligen någonstans emellan SD och SvP, förmodligen något närmare SD.
Saknar ND, det klart bästa nationella parlamentariska alternativet rent politiskt.