Citat:
Ursprungligen postat av
kustmannen
Okej, bra att veta.
Ja, allt är faktiskt inte en sammansvärjning mot nationalistiska intressen, även om demokratin i Sverige i mångt och mycket inte är annat än ord. Kanske att det förändras till det bättre nu när SD fick ca 13 %.
Citat:
Varför har man misslyckats? Rör det sig om fientlighet och "småparti"-gnäll från din sida eller har du någon mer konkret kritik att bidra med?
Är det gnäll att skriva att SvP, KLP, m.fl. är småpartier? Offerkoftan klär dig inte, gör dig av med den är du snäll. Om SvP nu får något i stil med tusen röster, då är man ett småparti - i den mening att rösterna räknas som ogiltiga när valresultatet ska beräknas på valnatten - vare sig du vill eller inte.
Jag är inte särskilt insatt i SvP:s valrörelse, men jag finner det högst anmärkningsvärt och väldigt intressant att man till och med misslyckats i de kommuner där man innan dagens val var starka (= hade mandat), t.ex. Grästorp. Och Sjöbo, vad hände där?!
Det verkar som om att man inte bara inte har ökat, utan man verkar ju till och med ha tappat det mesta av det stöd som tidigare fanns. Vad beror detta på? Som sagt, jag är inte alltför insatt i SvP och vad deras valrörelse fokuserat på, men jag har knappast uppvisat någon fientlighet här.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Fast det här handlar ändå om kommunalvalet där SvP ändå redovisas separat. Menar du att man redovisar vissa röster och kallar andra för "ogiltiga"?
Inte helt säker, men jag tycker att man i alla fall kan vänta till onsdag (då räkningen ska vara till minst 99,9 % klar) innan man börjar skrika valfusk.