Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-15, 00:55
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balmung
En liten sammanställning av ogiltiga kommunröster i år och förra året i en del av kommunerna där svp ställt upp där preliminära siffror presenterats:

Emmaboda (ogiltiga 30 mot 2 förra året)
Forshaga (ogiltiga 42 mot 2 förra året)
Tidaholm (ogiltiga 48 mot 2 förra året)
Vänersborg (ogiltiga 140 mot 19 förra året)
Karlshamn (ogiltiga 71 mot 7 förra året)
Alvesta (ogiltiga 72 mot 3 förra året)
Lidköping (ogiltiga 227 mot 45 förra året)
Sölvesborg (ogiltiga 35 mot 7 förra året)
Sjöbo (ogiltiga 64 mot 6 förra året)
Vaggeryd (ogiltiga 18 mot 1 förra året)
Möndal (ogiltiga 185 mot 18 förra året)
Motala (ogiltiga 102 mot 14 förra året)
Nykvarn (ogiltiga 38 mot 3 förra året)
Karlskrona (ogiltiga 132 mot 7 förra året)
Åmål (ogiltiga 29 mot 1 förra året)
Karlskrona (ogiltiga 135 mot 22 förra året)

Det är alltså en ofantlig ökning av ogiltiga röster i dessa kommuner.

Aha gåtan är löst dom fittiga små svinen har slängt röster... Men det är inget man förvånas över Sverige är bara en skendemokrati.. Hoppas man kan gå vidare på något sätt.
Citera
2014-09-15, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insexskruv
Som svenskpartist är man naturligtvis missnöjd över valresultatet. Men men, så kan det gå. Jag tänker fortsätta rösta på dem. SD kommer inte kunna rädda landet med sin politik, för det räcker inte att förbjuda moskéer och burkor, bromsa invandringen, förbjuda halalslakt mm. Vi måste dra i invandringsbromsen och reversera processen. Så enkelt är det. Det gäller den vita rasens överlevnad som i allra högsta grad står under ett allvarligt hot, så lika bra att stödja SvP hela vägen. Att tro att man kastar bort sin röst är vansinne, så får man inte tänka. Hur vore det om alla svenskpartister tänkte så?

Hoppas inte partiet ger upp nu bara.
Kom ihåg att även SD har varit i samma sits för inte så längesedan. 1,44% av rösterna fick de år 2002. Det är bara tolv år. Tolv år är egentligen inte extremt lång tid. Tänker jag tillbaks tolv år i tiden så känns det som igår, och att då föreställa sig att ett "extremistparti" kunnat öka från 1,44% till 12,9% under denna tidsperiod, det är faktiskt ganska häpnadsväckande och visar att det alltid finns hopp.

Så, TÅLAMOD vänner. Tålamod. Ge inte upp än, det här är bara början på en lång resa.

Kom också ihåg att med ännu en vithatande vansinnesregering och en lika vansinnig judemedia, så kommer missnöjet mot detta vansinne att öka. Nu gäller det att ta nya friska tag.
Absolut. Det finns inga parlamentariska alternativ, och dessutom har partiet gjort bra ifrån sig, även om vissa saker kunde ha gjorts bättre med facit i hand, som truth1337 påpekade ovan. Jaja, "failure is feedback", som det heter. Mitt förtroende för SvP står kvar, även om det mot all förmodan skulle visa sig att de "ogiltiga" rösterna i kommun- och riksdagsvalen inte är egentligen giltiga SvP-röster.
Citera
2014-09-15, 00:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av balmung
En liten sammanställning av ogiltiga kommunröster i år och förra året i en del av kommunerna där svp ställt upp där preliminära siffror presenterats:

Emmaboda (ogiltiga 30 mot 2 förra året)
Forshaga (ogiltiga 42 mot 2 förra året)
Tidaholm (ogiltiga 48 mot 2 förra året)
Vänersborg (ogiltiga 140 mot 19 förra året)
Karlshamn (ogiltiga 71 mot 7 förra året)
Alvesta (ogiltiga 72 mot 3 förra året)
Lidköping (ogiltiga 227 mot 45 förra året)
Sölvesborg (ogiltiga 35 mot 7 förra året)
Sjöbo (ogiltiga 64 mot 6 förra året)
Vaggeryd (ogiltiga 18 mot 1 förra året)
Möndal (ogiltiga 185 mot 18 förra året)
Motala (ogiltiga 102 mot 14 förra året)
Nykvarn (ogiltiga 38 mot 3 förra året)
Karlskrona (ogiltiga 132 mot 7 förra året)
Åmål (ogiltiga 29 mot 1 förra året)
Karlskrona (ogiltiga 135 mot 22 förra året)

Det är alltså en ofantlig ökning av ogiltiga röster i dessa kommuner.
Nej, det är det inte. Röster som läggs på "övriga" partier (små partier som t.e.x. SvP, RS, KLP, o.s.v.) klassificeras som "ogiltiga" för att påskynda det preliminära valresultatet. Det såg likadant ut i EUP-valet i våras. Jag kan lova dig att i mitten av nästa vecka kommer antalet ogiltiga röster vara på ungefär samma nivå som 2010. Och då kommer förmodligen antalet röster SvP ha ökat, något.

Nåväl, SvP har misslyckats totalt oavsett. Får man fler än 681 röster till riksdagsvalet?

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja, det där är en intressant iakttagelse. Gäller att följa den slutgiltiga rösträkningen noggrant. Minns att det var mängder av ogiltiga röster i EU-valet som omvandlades till giltiga efter att den riktiga räkningen avslutats.
Se ovan.
Citat:
"förra året"? Vi hade inte något riksdagsval då.
Du vet vad han menar.
Citat:
Ursprungligen postat av kustmannen
Jo, och samma sak har ju dessutom hänt i riksdagsvalet nu som NixYO m.fl. påpekade ovan.
Se ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Aha gåtan är löst dom fittiga små svinen har slängt röster... Men det är inget man förvånas över Sverige är bara en skendemokrati.. Hoppas man kan gå vidare på något sätt.
Se ovan.
Citera
2014-09-15, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nej, det är det inte. Röster som läggs på "övriga" partier (små partier som t.e.x. SvP, RS, KLP, o.s.v.) klassificeras som "ogiltiga" för att påskynda det preliminära valresultatet. Det såg likadant ut i EUP-valet i våras. Jag kan lova dig att i mitten av nästa vecka kommer antalet ogiltiga röster vara på ungefär samma nivå som 2010. Och då kommer förmodligen antalet röster SvP ha ökat, något.
Okej, bra att veta.

Citat:
Nåväl, SvP har misslyckats totalt oavsett. Får man fler än 681 röster till riksdagsvalet?
Varför har man misslyckats? Rör det sig om fientlighet och "småparti"-gnäll från din sida eller har du någon mer konkret kritik att bidra med?
Citera
2014-09-15, 00:59
Medlem
Citat:
"förra året"? Vi hade inte något riksdagsval då.

Haha ja lite trött. "Valet" skulle det ju självklart stå.
Citera
2014-09-15, 01:03
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Fast det här handlar ändå om kommunalvalet där SvP ändå redovisas separat. Menar du att man redovisar vissa röster och kallar andra för "ogiltiga"?
Citera
2014-09-15, 01:07
Medlem
StigAllans avatar
Får hoppas att vi i riksdagsvalet kommer över 5000 st röster.
Men det är bara att ta nya tag och kämpa på för ett Sverige utan blattar och negrer!
Citera
2014-09-15, 01:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kustmannen
Okej, bra att veta.
Ja, allt är faktiskt inte en sammansvärjning mot nationalistiska intressen, även om demokratin i Sverige i mångt och mycket inte är annat än ord. Kanske att det förändras till det bättre nu när SD fick ca 13 %.

Citat:
Varför har man misslyckats? Rör det sig om fientlighet och "småparti"-gnäll från din sida eller har du någon mer konkret kritik att bidra med?
Är det gnäll att skriva att SvP, KLP, m.fl. är småpartier? Offerkoftan klär dig inte, gör dig av med den är du snäll. Om SvP nu får något i stil med tusen röster, då är man ett småparti - i den mening att rösterna räknas som ogiltiga när valresultatet ska beräknas på valnatten - vare sig du vill eller inte.

Jag är inte särskilt insatt i SvP:s valrörelse, men jag finner det högst anmärkningsvärt och väldigt intressant att man till och med misslyckats i de kommuner där man innan dagens val var starka (= hade mandat), t.ex. Grästorp. Och Sjöbo, vad hände där?!

Det verkar som om att man inte bara inte har ökat, utan man verkar ju till och med ha tappat det mesta av det stöd som tidigare fanns. Vad beror detta på? Som sagt, jag är inte alltför insatt i SvP och vad deras valrörelse fokuserat på, men jag har knappast uppvisat någon fientlighet här.

Citat:
Fast det här handlar ändå om kommunalvalet där SvP ändå redovisas separat. Menar du att man redovisar vissa röster och kallar andra för "ogiltiga"?
Inte helt säker, men jag tycker att man i alla fall kan vänta till onsdag (då räkningen ska vara till minst 99,9 % klar) innan man börjar skrika valfusk.
Senast redigerad av U-Fig 2014-09-15 kl. 01:11.
Citera
2014-09-15, 01:34
Medlem
wurhans avatar
43 röster i Nykvarn, hur många mandat blir det?
Citera
2014-09-15, 01:56
Medlem
elmanoos avatar
Får väl se vad det här slutligen landar i när frågetecknena rätas ut till veckan. Man ska inte förhasta sig. Men visst, det ser ju inte särskilt muntert ut. Det är dock som det är och om det nu visar sig bli ett fiaskoval så är det ju det man får förhålla sig till och dra slutsatserna utifrån blickandes framåt. Hyenastämningen i sig ger ju ingenting. Partiets alla valarbetare är i vilket fall värda en eloge och Stefan Jacobsson ska ha credit för sitt goda och uppoffrande engagemang.
Citera
2014-09-15, 02:07
Medlem
Citat:
Ja, det där är en intressant iakttagelse. Gäller att följa den slutgiltiga rösträkningen noggrant. Minns att det var mängder av ogiltiga röster i EU-valet som omvandlades till giltiga efter att den riktiga räkningen avslutats.

Den skenbara diskrepansen mellan antalet ogiltiga röster 2010 och 2014 beror på att olika skribenter hela tiden jämför det preliminära valnattsresultatet för 2014 med det slutliga resultatet för 2010. Såvitt går att bedöma föreligger det ingen som helst ökning av antalet ogiltiga röster, utan snarare en minskning. Jag har förklarat detta närmare i det här inlägget:

(FB) Svenskarnas parti i valet
Citera
2014-09-15, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmanoo
Får väl se vad det här slutligen landar i när frågetecknena rätas ut till veckan. Man ska inte förhasta sig. Men visst, det ser ju inte särskilt muntert ut. Det är dock som det är och om det nu visar sig bli ett fiaskoval så är det ju det man får förhålla sig till och dra slutsatserna utifrån blickandes framåt. Hyenastämningen i sig ger ju ingenting. Partiets alla valarbetare är i vilket fall värda en eloge och Stefan Jacobsson ska ha credit för sitt goda och uppoffrande engagemang.

Så nästan 1 000 röster i 25 små pyttekommuner av Sveriges totalt ca 300 kommuner tycker du ser "inte särskilt muntert ut"? Jag tycker snarare att det är en indikation på att partiets mål på 10 000 riksdagsröster i hela riket mycket väl kan komma att uppnås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in