2014-09-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knoppy
Jag hoppas jag kan få svar här istället för att skapa en ny tråd. Min parfymflaska har gått sönder, och jag söker en sprayflaska att hälla över parfymen i. De enda jag hittar är flaskor på 50ml och jag har väl en ~450ml kvar. Känns onödigt att köpa 9 småflaskor.

Någon som vet om man kan få tag på större "refillflaskor" någonstans? Tack på förhand.

Du blandar inte ihop enheterna nu? Har aldrig hört talas om 500ml flaskor med spray, i så fall lär du ju behöva en flacon typ.
Citera
2014-09-13, 22:45
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Du blandar inte ihop enheterna nu? Har aldrig hört talas om 500ml flaskor med spray, i så fall lär du ju behöva en flacon typ.

Jo det gör jag, fel av mig. Har varit uppe sen 5 imorse :b Glöm min fråga, blandade bort mig helt.

edit: Man ska tänka innan man postar.
Senast redigerad av Knoppy 2014-09-13 kl. 22:48.
Citera
2014-09-14, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knoppy
Jo det gör jag, fel av mig. Har varit uppe sen 5 imorse :b Glöm min fråga, blandade bort mig helt.

edit: Man ska tänka innan man postar.

Misstänkte det.

För övrigt så tror jag att jag beställer Back to Black snart. I mina näsborrar är den bra mycket trevligare än Tobacco Vanille faktiskt. BTB känns mjukare och mer mysig på något sätt.
Citera
2014-09-14, 12:00
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Misstänkte det.

För övrigt så tror jag att jag beställer Back to Black snart. I mina näsborrar är den bra mycket trevligare än Tobacco Vanille faktiskt. BTB känns mjukare och mer mysig på något sätt.

BTB är mjukare och lite behagligare, TV är ju betydligt kryddigare. Öppningen är riktigt bra i BTB, problemet för egen del är att den i drydown blir lite "funky" på mig. Efter ca 12 timmar luktar den faktiskt rätt äckligt på mig.
Citera
2014-09-14, 16:20
Medlem
Cameltotems avatar
Tips till parfymer för jobbet?

Något som är behagligt för alla och håller sig 6-8 timmar.

Kommer köpa chanel allure homme och l'humaniste men känner endå jag vill ha lite extra för framtiden.
Citera
2014-09-14, 16:24
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Tips till parfymer för jobbet?

Något som är behagligt för alla och håller sig 6-8 timmar.

Kommer köpa chanel allure homme och l'humaniste men känner endå jag vill ha lite extra för framtiden.
Finns väl inga säkra dofter. En del gillar inte vissa dofter, och andra simulerar parfymallergi och gnäller så fort man doftar annat än svett. Green Irish Tweed är en av få dofter som aldrig någon klagat på eller simulerat allergianfall på.
Citera
2014-09-14, 16:39
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Finns väl inga säkra dofter. En del gillar inte vissa dofter, och andra simulerar parfymallergi och gnäller så fort man doftar annat än svett. Green Irish Tweed är en av få dofter som aldrig någon klagat på eller simulerat allergianfall på.

Nä det är klart men det finns ju mer "accepterade" parfymer som GIT jämfört med någon stark oud från mellanöstern.

På tala om GIT så tycker jag den doftar riktigt gott men det är något som gör att jag inte dras till den
Citera
2014-09-14, 16:57
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Nä det är klart men det finns ju mer "accepterade" parfymer som GIT jämfört med någon stark oud från mellanöstern.

På tala om GIT så tycker jag den doftar riktigt gott men det är något som gör att jag inte dras till den
Har du testat med endast ett spray på bröstet, lite svalare dagar. Tycker den passar utmärkt på hösten och vintern, även om många säkert förknippar den med vår och sommar. Varmare dagar kan den bli lite sliskig tycker jag.
Citera
2014-09-14, 19:24
Medlem
Jerico577s avatar
Någon som har handlat på parfym.se och vet om den är pålitlig, och om det är äkta varor samt om leveranstiden stämmer ?
Citera
2014-09-14, 19:26
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Puma har ju ett par najs parfymer, eller hur? Den där i'm going e la go
Citera
2014-09-14, 19:31
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerico577
Någon som har handlat på parfym.se och vet om den är pålitlig, och om det är äkta varor samt om leveranstiden stämmer ?
Inga problem att handla därifrån.
Citera
2014-09-14, 19:35
Medlem
Jerico577s avatar
Danke schön
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem