Citat:
Ursprungligen postat av
JohanXIV
Hej i natten alla aktiva och passiva SvP:are. Nu är det snart valdag. För en tid sedan frågade jag här i tråden om hur status var runt om i landet, men fick få svar. Fler i denna tråd verkar mer intresserade att skriva t ex om Ukraina med mera, än att göra något för SvP.
Partiet är fortfarande under uppbyggnadsfasen. Man fick under 1000 riksröster och ett mandat vid valet 2010. Nu är målsättningen 10.000 riksröster och/eller 10 kommunala mandat. Kommer detta lyckas?
Den absolut största utmaningen för ett litet parti utanför riksdagen, är att distribuera sina valsedlar. Dels till förtidsröstningen och sedan på valdagen. Detta är "A och O" för att lyckas få röster.
Så om man ska lyckas med sina mål, så är det att hänga på låset vid vallokalerna nu ca kl 7:45.
Få ut alla valsedlar mellan kl 8:00 till kl 20:00. Vakta och se att inga försvinner under dagen.
Kommer SvP att lyckas i detta val. Om man misslyckas, finns det saker att ändra på till 2018.
I kommuner som bl a Nykvarn, Sjöbo, Mönsterås samt några till, borde det bli mandat?
Önskar alla ett Stort Lycka till!
Partiet har ju väldigt många sympatisörer/medlemmar som har lagt ut väldigt många valsedlar inte bara i städerna utan även i många hålor som i mitt fall. Nej du, partiet och partiets sympatisörer gör ett helt fantastiskt jobb och jag känner att det kommer att belönas med en hel del röster
Hur många kan jag inte säga men jag skulle bli förvånat om partiet trots dess arbete och trots att många har tröttnat på SD och kända invandringskritiker som Jan Milld har sagt att de ska rösta på partiet:
http://janmilld.wordpress.com/2014/09/11/signalrosta/
Vi får hoppas det bästa helt enkelt