Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-14, 02:20
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvP-Finn
I morgon ska lägga utt ännu fler av partiets valsedlar.

Du kanske skulle lägga ut i näraliggande lokaler också om du har valsedlar till det någon sorts fordon kunde vara till hjälp.
Citera
2014-09-14, 02:30
Medlem
FunAndGamess avatar
Är lite jobbigt, det här. Känner att det skulle vara deppigt att inte ha röstat på SvP imorgon, men vad gäller såna här saker ska man ju inte vara muppig och överskatta ett alternativ bara för att det känns bra. Jag vill gå efter principen att det viktigaste av allt är att återta vitt/svenskt/européiskt självbestämmande eftersom vår överlevnad på sikt hänger på det och att allt som leder oss närmare det är bra, om det känns bra eller ej är inte vad som avgör om det är bra. Då är det rätt svårt att komma ifrån att SvP blandat sig i en konflikt där de tagit ställnig för vår eviga dödsfiende, som skapat den vämjeliga situation vi befinner oss i, och nu glatt hjälper dem döda andra européer som även dem vill ha vitt européiskt självbestämmande. Det är aningen svårt att bortse från och att många som stöder partiet inte verkar tycka det gör inte direkt saken bättre. Det är med andra ord rätt svårt att se att en röst på SvP faktiskt för oss närmare det önskvärda resultatet, därför är en röst på SvP inte bra, deppigt värre.
Citera
2014-09-14, 03:09
Medlem
JohanXIVs avatar
Hej i natten alla aktiva och passiva SvP:are. Nu är det snart valdag. För en tid sedan frågade jag här i tråden om hur status var runt om i landet, men fick få svar. Fler i denna tråd verkar mer intresserade att skriva t ex om Ukraina med mera, än att göra något för SvP.

Partiet är fortfarande under uppbyggnadsfasen. Man fick under 1000 riksröster och ett mandat vid valet 2010. Nu är målsättningen 10.000 riksröster och/eller 10 kommunala mandat. Kommer detta lyckas?

Den absolut största utmaningen för ett litet parti utanför riksdagen, är att distribuera sina valsedlar. Dels till förtidsröstningen och sedan på valdagen. Detta är "A och O" för att lyckas få röster.

Så om man ska lyckas med sina mål, så är det att hänga på låset vid vallokalerna nu ca kl 7:45.
Få ut alla valsedlar mellan kl 8:00 till kl 20:00. Vakta och se att inga försvinner under dagen.
Kommer SvP att lyckas i detta val. Om man misslyckas, finns det saker att ändra på till 2018.
I kommuner som bl a Nykvarn, Sjöbo, Mönsterås samt några till, borde det bli mandat?

Önskar alla ett Stort Lycka till!
Citera
2014-09-14, 03:15
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Är lite jobbigt, det här. Känner att det skulle vara deppigt att inte ha röstat på SvP imorgon, men vad gäller såna här saker ska man ju inte vara muppig och överskatta ett alternativ bara för att det känns bra. Jag vill gå efter principen att det viktigaste av allt är att återta vitt/svenskt/européiskt självbestämmande eftersom vår överlevnad på sikt hänger på det och att allt som leder oss närmare det är bra, om det känns bra eller ej är inte vad som avgör om det är bra. Då är det rätt svårt att komma ifrån att SvP blandat sig i en konflikt där de tagit ställnig för vår eviga dödsfiende, som skapat den vämjeliga situation vi befinner oss i, och nu glatt hjälper dem döda andra européer som även dem vill ha vitt européiskt självbestämmande. Det är aningen svårt att bortse från och att många som stöder partiet inte verkar tycka det gör inte direkt saken bättre. Det är med andra ord rätt svårt att se att en röst på SvP faktiskt för oss närmare det önskvärda resultatet, därför är en röst på SvP inte bra, deppigt värre.

Din kritik bottnar alltså i att Svp tidigare tagit ställning för Azov och Svoboda? Svp har lagt relationerna med Svoboda på is och beträffande Azov, vet jag (utan att vara med i partiet) att det finns de som inte alls håller med om stödet, vilket andra medlemmar erhåller. Men partiet har inte så vitt jag vet tagit ställning i frågan.

Du säger å ena sidan att det inte finns något viktigare än att säkra vår existens och vår rätt till självbestämmande medan du låter en utländsk konflikt styra dina handlingar. Det är en självmotsägelse.

Det är något sjukt och judiskt i föreställningen att krampaktigt hålla fast vid misstag andra människor begått. Ja, misstag. Partiet eller dess ledning har inte varit nere och skjutit på separatister eller civila. (Det är tacksamt för människor med tveksamma agendor att utnyttja, för att inte tala om externa fiender.)

Så du tycker inte att det är önskvärt att nationalister får en roll där vi kan sätta agendan? Du tycker inte att det är bra att anti-vita blir av med jobb till förmån för nationalister? Makten kommer vi aldrig få via val, det ska man inte göra sig en föreställning om. Men likt väl är det en förhållandevis ny spelplan vi kan konkurrera om.

Jag betvivlar inte att du är genuin i din uppfattning och beskyller dig inte personligen för något. (non pun intended.)
Senast redigerad av Skuggjag 2014-09-14 kl. 03:18.
Citera
2014-09-14, 03:24
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Då är det rätt svårt att komma ifrån att SvP blandat sig i en konflikt där de tagit ställnig för vår eviga dödsfiende, som skapat den vämjeliga situation vi befinner oss i, och nu glatt hjälper dem döda andra européer som även dem vill ha vitt européiskt självbestämmande. Det är aningen svårt att bortse från och att många som stöder partiet inte verkar tycka det gör inte direkt saken bättre. Det är med andra ord rätt svårt att se att en röst på SvP faktiskt för oss närmare det önskvärda resultatet, därför är en röst på SvP inte bra, deppigt värre.
Det är bara rent skit du skriver. Svp har inte tagit nån ställning alls för någon "dödsfiende". De har tvärt om uppmanat folk att inte åka till Ukraina med indirekt hot om uteslutning ifall de gör det. Enskilda medlemmar inom SvP kan vara pro-Kiev eller anti-Kiev (antagligen många fler), de flesta bryr sig inte.
Citera
2014-09-14, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Bara de verkligt övertygade har egna valsedlar från partiet med sig till vallokalen, medlemmar och andra som beställt via hemsidan. Ett fåtal är så pass bestämda att rösta på partiet att de tar en blank sedel och skriver partinamnet på om det inte redan finns valsedlar i lokalen. Om vi däremot ser till att det finns valsedlar tillgängliga i så många lokaler som möjligt så har vi en större chans att locka över de som bestämmer sig i sista stund eller de sverigedemokrater som står och väger mellan Sd och SvP. Det exponerar också partinamnet om folk ser att det finns valsedlar där. Jag räknar med att lägga ut och bevaka i ett 30-tal lokaler i morgon.
Det krävs ju även att man förmedlar övertygande partireklam. Det känns inte som om många vet vilka SvP är just nu.
Citera
2014-09-14, 07:20
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Det krävs ju även att man förmedlar övertygande partireklam. Det känns inte som om många vet vilka SvP är just nu.
Jag tycker vi har gjort vad vi kunnat med de resurser vi haft. Vi har inte direkt pengar till tv-och radioreklamer och eller ställa ut plakat i varenda håla i hela Sverige. Finns det inte valsedlar i vallokalerna så lägger potentiella SvP-väljare rösten på SD istället.
Citera
2014-09-14, 08:49
Medlem
foofie,

Det har förekommit en massa diskussioner om detta i denna tråd som du tar upp i ditt inlägg.

Det jag har kommit fram till är att om man är emot invandring så har man två partier att välja på och det är SD och Svp. När du kommer till valurnan kan du därför välja mellan dem i så fall. Mer än så är det inte.

Men visst om vi nu ska gå in på det mer i detalj så håller jag med dig. Jag tycker personligen att om man ska stå för det svenska folket så ska det vara det svenska genetiska arvet och inte det europeiska. Det finns två problem här.

Dels så är det svårt rent genetiskt att definiera svenskt DNA. Finskt dna är välavgränsat men inte svenskt som mer definieras som skandinaviskt eller nordeuropeiskt av kunniga inom DNA. Så det är alltså svårt att definiera vad svenskt är på en genetisk nivå.

Dels så finns det en fråga som kommer upp för mig angående Svps uttalanden och stadgar. Har Svp en större lojalitet mot Västeuropa än övriga världen. Här pratar jag inte om genetik utan frågan om det finns en lojalitet. Det verkar ju som en del Svpare tror på Nato. Ta de ukrainarekryterade. Svps plan om framtiden verkar också vara att starta korporatism, dvs något likt västvärlden fast på samhällsstyresnivå. Sen har vi historien om sättande av rödingar i koncentrationsläger i hitlertyskland och vi har en del inlägg i den här tråden som pratar om de hemska rödingarna. Är Svp fullt av paranoida nazister som vill rensa ut i de egna leden och letar efter rödingar som ska bort på ett eller annat sätt?

Summa kardemumma: världen är inte perfekt men jag röstade svenskt ändå.
Citera
2014-09-14, 08:55
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
foofie,

Det har förekommit en massa diskussioner om detta i denna tråd som du tar upp i ditt inlägg.

Det jag har kommit fram till är att om man är emot invandring så har man två partier att välja på och det är SD och Svp. När du kommer till valurnan kan du därför välja mellan dem i så fall. Mer än så är det inte.

Men visst om vi nu ska gå in på det mer i detalj så håller jag med dig. Jag tycker personligen att om man ska stå för det svenska folket så ska det vara det svenska genetiska arvet och inte det europeiska. Det finns två problem här.

Dels så är det svårt rent genetiskt att definiera svenskt DNA. Finskt dna är välavgränsat men inte svenskt som mer definieras som skandinaviskt eller nordeuropeiskt av kunniga inom DNA. Så det är alltså svårt att definiera vad svenskt är på en genetisk nivå.

Dels så finns det en fråga som kommer upp för mig angående Svps uttalanden och stadgar. Har Svp en större lojalitet mot Västeuropa än övriga världen. Här pratar jag inte om genetik utan frågan om det finns en lojalitet. Det verkar ju som en del Svpare tror på Nato. Ta de ukrainarekryterade. Svps plan om framtiden verkar också vara att starta korporatism, dvs något likt västvärlden fast på samhällsstyresnivå. Sen har vi historien om sättande av rödingar i koncentrationsläger i hitlertyskland och vi har en del inlägg i den här tråden som pratar om de hemska rödingarna. Är Svp fullt av paranoida nazister som vill rensa ut i de egna leden och letar efter rödingar som ska bort på ett eller annat sätt?

Summa kardemumma: världen är inte perfekt men jag röstade svenskt ändå.
Dom Svenskpartister som vill ansluta sig till NATO är nog ytterst få och betydelselösa.

Citat:
"Svenskarnas parti anser att Sverige skall värna sin neutralitet och inte ingå i några som helst överstatliga militära allianser. På den grunden är Svenskarnas parti emot medlemskap i bland annat NATO. Partiet ser det som positivt med utökade militära samarbeten i framförallt Norden, men dessa skall alltså ske med svenskarnas intressen i första hand."
https://www.svenskarnasparti.se/a-till-o/

Inte heller har SvP några planer på koncentrationsläger för kommunisterna även om det kan kännas lockande ibland. Stefan Jacobsson har ju sagt att han vill ha tror på en stark yttrandefrihet där även kommunisternas trams ska kunna yttras så länge som det inte stör andras möten eller uppmanar till lagbrott.
Citera
2014-09-14, 09:18
Medlem
Från Stefan Jacobsson facebooksida:

Citat:
Stefan Jacobsson:
Idag gäller det. Hundratals valarbetare från Svenskarnas parti (SvP) är nu ute och lägger ut valsedlar i valkontoren runtom i landet.

Nu kör vi! Rösta Svenskarnas parti i valet.

Härligt att se att man lyckats mobilisera så mycket valarbetare. Hörde att man inom Stockholms län har lyckats mobilisera ett större fler valarbetare än antalet röster man fick där i förra valet.
Citera
2014-09-14, 09:41
Medlem
Tercios avatar
Citat:

Jag tycker ändå man ska rösta svp i det här valet
, trots partiets alla fel och brister. Alternativet är ju sd, och röstar man på dem så ger man ju sitt stöd till Åkessons och fyrans alla utrensningar, judiskt inflytande och sionism, avståndstagande från nationalismen, öppen svenskhet osv. Att inte rösta alls är ju att indirekt ge sitt stöd till den nuvarande ordningen, vilket är det absolut sämsta alternativet.

Att rösta svp kan förhoppningsvis göra att sd inser att det är konkurrens om de invandringskritiska rösterna och att de inte kan pissa på nationalister i Sverige.

Skärper svp inte till sig så behöver man ju inte rösta på dem nästa val, men jag tycker det är okej att ge dem en chans. Däremot har jag helt slutat donera pengar till svp och ångrar att jag gjort det tidigare.
Citera
2014-09-14, 09:44
Medlem
motarbetars avatar
hur många röster tycker ni SVPare är godkänt?

jag håller med er en hel del politiskt även om det finns en del extrema saker jag inte kan hålla med om.
t.ex. att skicka hem människor som är adopterade. Däremot att börja skicka hem människor som absolut inte tillför oss något mer än att ta plats i fängelser och på våra svenska torg, det är ett måste. Ge dom återvandringsbidrag och stryp bidragen här hemma så kommer x-antal tusen människor ge sig av utan problem.

jag kommer ge SD min röst inför detta valet, de får en sista chans. Men händer inget drastiskt till 2018 så har ni för alltid min röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in