Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-13, 18:02
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Ja, det var precis vad jag tänkte. Detta kanske skulle vara en god idé att göra i orter där SvP har högt stöd, men det känns litet smått meningslöst annorstädes.
Bara de verkligt övertygade har egna valsedlar från partiet med sig till vallokalen, medlemmar och andra som beställt via hemsidan. Ett fåtal är så pass bestämda att rösta på partiet att de tar en blank sedel och skriver partinamnet på om det inte redan finns valsedlar i lokalen. Om vi däremot ser till att det finns valsedlar tillgängliga i så många lokaler som möjligt så har vi en större chans att locka över de som bestämmer sig i sista stund eller de sverigedemokrater som står och väger mellan Sd och SvP. Det exponerar också partinamnet om folk ser att det finns valsedlar där. Jag räknar med att lägga ut och bevaka i ett 30-tal lokaler i morgon.
Citera
2014-09-13, 18:03
Medlem
videosvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Säg att SvP får nånstans 2000 röster (+-500), vilket inte är helt osannolikt.
Kommer denna tråd då fyllas med hundratals arga inlägg om valfusk eller kan partiets sympatisörer inse att de inte är så många som de själva tror?

Vi vet redan att de valfuskas. Varför skriver du ens i denna tråd?
Citera
2014-09-13, 18:30
Medlem
Citat:
Fast det där med felstavningar är ju lite så och så..
Dels så är det nog jävligt lätt hänt att man skriver part med stort P av bara farten.
Sen så är det ju klart att alla tror att de stavat rätt.. annars hade de ju gjort om det. Så att nån säger "jag vet att jag stavade rätt men när rösten redovisades så stog det ju fel ändå" är inte nödvändigtvis att räkna som bekräftat valfusk.
Och dessutom.. de rösterna räknas ju ändå.. så det är inte direkt särskilt lyckat valfusk om det nu är det.

Felstavningar spelar som sagt ingen roll. Så länge man begriper att det är SvP som avses tillgodoräknas rösten partiet.
Citera
2014-09-13, 18:36
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av videosvar
Vi vet redan att de valfuskas. Varför skriver du ens i denna tråd?

Vet vi?
Och varför skulle jag inte skriva i denna tråd?
Citera
2014-09-13, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvP-Finn
Ukrainafrågan är väldigt överskattat och partiet trots att jag tyckte att de skulle tydligare ha tagit avstånd från hela konflikten har ändå förblivit neutralt under konflikten.

Som nytillkommen förstagångsröstare på SvP måste jag säga att jag är förvånad över allt det här Ukrainapratet i tråden. Jag har aldrig förknippat SvP med något särskilt ställningstagande när det gäller Ukraina överhuvudtaget. För mig är SvP ett parti som vill sätta stopp för massinvandringen och börja skicka tillbaka en del av dem som kommit hit. Det är klok politik och därför får SvP min röst.
Citera
2014-09-13, 18:54
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulcian
Som nytillkommen förstagångsröstare på SvP måste jag säga att jag är förvånad över allt det här Ukrainapratet i tråden. Jag har aldrig förknippat SvP med något särskilt ställningstagande när det gäller Ukraina överhuvudtaget. För mig är SvP ett parti som vill sätta stopp för massinvandringen och börja skicka tillbaka en del av dem som kommit hit. Det är klok politik och därför får SvP min röst.

Det finns ett kotteri med ryssvänner i SvP-trådarna som är enormt ihärdiga och högljudda, de växeldrar på ett tydligt organiserat sätt och skapar antagligen nya troll som låtsas vara nytillkomna.
Frågan intresserar förmodligen mindre än 1% av SvP-sympatisörerna och man undrar varför de aldrig ger sig, det finns PU och antagligen ryska kamratföreningar dit de kan vända sig.

Att jag matade trollen idag var väl kanske fel men ibland tycker man sig skönja en ingång in i deras tankebanor och resonemang och det var det jag försökte utforska, tyvärr förgäves som vanligt.
Citera
2014-09-13, 19:05
Medlem
Citat:
Vet vi?
Och varför skulle jag inte skriva i denna tråd?

Vad får du ut av det? Du har uppenbarligen någonting emot SvP men istället för att argumentera mot deras politik eller förfaranden så kommer du endast med smådryga kommentarer och frågor som inte bidrar någonting till diskussionen som förs. Det är bara bra om meningsmotståndare hittar hit och försöker skapa en debatt men det är du uppenbarligen inte intresserad av.

Angående hur många röster SvP får så tänker jag positivt. Skulle man få runt 12-13 tusen eller fler så skulle jag vara otroligt nöjd och känna optimism inför de fyra kommande åren. Nästan elva tusen personer har gillat SvP på Facebook och över fem tusen gillar Realisten och alla dessa får kontinuerlig information från partiet. I dagens samhälle när folk inte ens vågar visa sitt stöd för Sverigedemokraterna på grund utav risken att bli av med sitt jobb eller ses med avsky av släktingar/vänner så tror jag inte att steget att gå från att öppet visa sitt stöd för Svenskarnas parti till att även rösta på partiet är särskilt stort.
Citera
2014-09-13, 19:46
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tror att partiets uppsatta mål är för högt ställda. Så här bedömer jag resultatet i riksdagsvalet:

< 3000 röster - dåligt - ett misslyckande
3000 - 5000 röster - godkänt
> 5000 röster - riktigt bra

Jag tror inte alls att det är ett för högt uppsatt mål, utan skulle faktiskt bli lite förvånad om Svenskarnas parti inte lyckades få 10 000 röster. All den uppmärksamhet som man har fått i media under sommaren gör att man säkert till och med kan få det dubbla.

Mitt tips: 20 224 röster.
Citera
2014-09-13, 19:53
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Well, vi får se på måndag hur ukrainafiaskot urartade sig.
Två dagar till facit.
Om det blir ett dåligt valresultat så måste antingen partiet frikoppla Dan från partistyrelsen, som en markering mot motgiftarna, eller så splittras partiet.

Ukraina-frågan är någonting som mer än 95% av det svenska folket troligtvis varken bryr sig eller begriper ett skit om, så den tror jag inte kommer att påverka SvP:s valresultat något nämnvärt.
Citera
2014-09-13, 20:42
Medlem
Naturochtraditions avatar
Röstade idag och fann till min stora förvåning valsedlar från partiet i lokalen.
Citera
2014-09-13, 20:46
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ukraina-frågan är någonting som mer än 95% av det svenska folket troligtvis varken bryr sig eller begriper ett skit om, så den tror jag inte kommer att påverka SvP:s valresultat något nämnvärt.
Vad mera är så har även de som bryr sig mycket om konflikten läsförståelse nog att inse att partiet INTE tar ställning i frågan.
Om man nu bryr sig om svenskarnas öde så mycket att man är beredda att rösta nationalistiskt VARFÖR skulle en uttalad neutralitet i en utrikespolitisk fråga medföra att man avstår från att ta ställning FÖR något så viktigt som svenskarnas överlevnad?

Det går helt enkelt inte ihop, påstår man att detta är en avgörande skiljefråga så är man icke svensk nationalist, så enkelt är det.
Citera
2014-09-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturochtradition
Röstade idag och fann till min stora förvåning valsedlar från partiet i lokalen.

Ja, SvP satsar ju på bred front i år och på vissa håll kandiderar de ju i alla tre val - K, L, R. Jag vet iofs inte hur många valarbetare de har runt om i Sverige men de finns där ute iaf och ser till att det finns valsedlar i vallokalerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in