Citat:
Jag har följt forumet innan Ukrainakonflikten och anser att luften möjligen gick ur SvP i NS-forumet p.ga. den massiva och lögnaktiga propagandan från den russofila sidan som inte var nöjd med att inte svensk nationalism ANSLÖT sig till Putinimperialismen.
Varför detta skulle gynna svenskarna till den milda grad att vi kunde ignorera våra inrikesproblem har aldrig fått någon förklaring, bara burits fram av en störtflod av invektiv som jag ärligt talat inte imponeras av.
Varför detta skulle gynna svenskarna till den milda grad att vi kunde ignorera våra inrikesproblem har aldrig fått någon förklaring, bara burits fram av en störtflod av invektiv som jag ärligt talat inte imponeras av.
Som vanligt halmgubbar, felaktigheter och rena lögner från er som stödjer den judiska sidan i konflikten.
Vänligen visa när någon krävt att svp ska ansluta sig till "putinimperialismen". Vad fan nu det är för något. Inte heller har någo sagt att inrikesproblem ska ignoreras. Vad det handlar om är att vi har en stor mängd problem i sverige, där massinvandringen är det tydligaste, som vi har den internationella värdsjudenheten att tacka för. Samma internationella värdsjudenhet är i konflikt med det självständiga ryssland. Då går du, giftradion, och delar av svp ut och stöder den internationella värdsjudenheten i den konflikten. Detta har en del här kritiserat med rätta hårt.
Citat:
I så fall går han ju mycket längre än vad motgift.nu någonsin har gjort, de är inte identiska med M. Skillt eller andra Ukrainafarare utan har bara skött sin journalistiska plikt och RAPPORTERAT samt försökt sig på en ANALYS.
Nä det gör han ju inte. Han har sagt om han skulle delta. Giftradion däremot har uppmanat och orgnaiserat för personer att åka ner och ansluta sig till den judiska sidan. Jag hade dock inte sett något problem ifall någon anslutit sig till de ryska frihetskämparna. Det lär vara minst en norsk nationalist som faktiskt gjort det. Det är liksom rätt sida att kämpa för.
Citat:
De har nu medgivit att den möjligen var något förhastad och nu i princip sagt att de INTE tar ställning(något som uppenbarligen inte räcker för putofilerna därför att de kräver inget mindre än en total kapitulation inför Putinsmen).
Jag anser dock inte att de har särskilt mycket att skämmas för, de trodde på den givna informationen då den kom ifrån den föregivet nationalistiska sidan I Ukraina.
Jag anser dock inte att de har särskilt mycket att skämmas för, de trodde på den givna informationen då den kom ifrån den föregivet nationalistiska sidan I Ukraina.
Ren och skär lögn från dig. Sopa rent framför egen jävla dörr före du anklagar andra för lögner.
https://www.motgift.nu/2014/09/svenskt-nationalistiskt-perspektiv-pa-ukraina-och-ryssland-i-en-varld-av-foranderliga-maktstrukturer /
Citat:
Magnus Söderman 5 september, 2014, 22:34
En intressant och i många stycken en saklig artikel gällande den större bilden.
Vad gäller avståndstagande från svenska frivilliga, gäller det också eventuella frivilliga hos separatisterna tycker du?
Själv har jag inte för avsikt att ta avstånd från de svenska frivilliga, lika lite som jag skulle ta avstånd från medlemmarna i ”the Order” eller Order Boervolk eller en sådan som ”Wit Wolf”. Vita män som sätter handling bakom orden bör vi hålla högt, även om man inte håller med dem om allt.
Så länge de svenska i Azov beter sig som hedervärda krigare är de värda vår respekt. Det är min åsikt i alla fall.
En intressant och i många stycken en saklig artikel gällande den större bilden.
Vad gäller avståndstagande från svenska frivilliga, gäller det också eventuella frivilliga hos separatisterna tycker du?
Själv har jag inte för avsikt att ta avstånd från de svenska frivilliga, lika lite som jag skulle ta avstånd från medlemmarna i ”the Order” eller Order Boervolk eller en sådan som ”Wit Wolf”. Vita män som sätter handling bakom orden bör vi hålla högt, även om man inte håller med dem om allt.
Så länge de svenska i Azov beter sig som hedervärda krigare är de värda vår respekt. Det är min åsikt i alla fall.
Citat:
Jonas De Geer 6 september, 2014, 00:28
Instämmer med Magnus, även jag stödjer fortfarande hundraprocentigt våra kamrater i Ukraina. Situationen där är komplex, förvisso, men det får vi återkomma till. Som det verkar utveckla sig blir det nog förr än senare….
Instämmer med Magnus, även jag stödjer fortfarande hundraprocentigt våra kamrater i Ukraina. Situationen där är komplex, förvisso, men det får vi återkomma till. Som det verkar utveckla sig blir det nog förr än senare….
Att du inte anser att personer som kallar sig nationalister öppet propagerat för vår största fiende i deras folkmordskrig mot ryska civila vars enda brott är att de inte vill styras av kriminella oligarkjudar i kiev säger nog mest om dig själv. Du däremot borde skämmas.
Citat:
[EDIT]
MÅste tillägga att det också var den sidan som blödde på gatorna under Maidandemonstrationerna och mejades ned av etablissemangets specialpolis, det var i det skedet svårt att inte stödja och ge trovärdighet åt utsagor från organisationer bakom det som de facto var ett folkligt uppror. Det har man att taga hänsyn till när man sitter och gör efterhandskonstruktioner.
MÅste tillägga att det också var den sidan som blödde på gatorna under Maidandemonstrationerna och mejades ned av etablissemangets specialpolis, det var i det skedet svårt att inte stödja och ge trovärdighet åt utsagor från organisationer bakom det som de facto var ett folkligt uppror. Det har man att taga hänsyn till när man sitter och gör efterhandskonstruktioner.
Jaha? I de filmer jag sett från kuppen i ukraina visar polisen närmast änglalikt tålamod och icke-vålds agerande mot extremt våldsamma huliganer. Hade det varit något annat land hade polisen öppnat eld. Gör man statskupp får man liksom räkna med att man blir bekämpad av ordningsmakten. Vem som sköt vilka från hustaken har ju också varit föremål för väldig spekulation. Hur känner du inför de ryssar som däremot blivit mördare av dina judekompisar i t.ex. odessa. Dessa skiter du högaktningsfull i antar jag?
Citat:
Denna slutsats är fullständigt absurd baserat på tillgängliga fakta(motgifts utsändningar) och är just den typen av oförsonlig propagandism som kan slita sönder en rörelse, och detta bara för att somliga vill att ryssarna skall annektera en bit Ukrainsk mark och inte för att främja svenskheten som bör vara varje ÄKTA svensks främsta drivkraft i tillvaron.
Nu är dessbättre bara SvP-trådarna på FB trasiga och inte SvP självt men alla som har svenskarna som första prioritet bör släppa detta nu.
Nu är dessbättre bara SvP-trådarna på FB trasiga och inte SvP självt men alla som har svenskarna som första prioritet bör släppa detta nu.
Läs för fan innantill vad de skriver eller lyssna på vad de säger i sin giftradio.
Hur svårt kan det vara? Det är väl för helvete inte mitt fel att de stödjer den judiska sidan.