Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-13, 15:30
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Största skälet är nog att det pågår en valrörelse och samma som stödjer partiet här är ute och delar ut flygblad mm istället just nu. Men jag har också noterat att SvP omnämns alltmer och i alltmer positiva ordalag i forumet för inrikespolitik, istället för att man lägger en massa tid i den här tråden - vilket är en vettigare arena att sprida partiets budskap här på flashback.

Tyvärr flyttas SvP-trådar alltsomoftast till detta forum, kanske kan ett bra valresultat leda till att partiet släpps in i "finrummet".
Citera
2014-09-13, 15:31
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Största skälet är nog att det pågår en valrörelse och samma som stödjer partiet här är ute och delar ut flygblad mm istället just nu. Men jag har också noterat att SvP omnämns alltmer och i alltmer positiva ordalag i forumet för inrikespolitik, istället för att man lägger en massa tid i den här tråden - vilket är en vettigare arena att sprida partiets budskap här på flashback.
Well, vi får se på måndag hur ukrainafiaskot urartade sig.
Två dagar till facit.
Om det blir ett dåligt valresultat så måste antingen partiet frikoppla Dan från partistyrelsen, som en markering mot motgiftarna, eller så splittras partiet.
Citera
2014-09-13, 15:47
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Well, vi får se på måndag hur ukrainafiaskot urartade sig.
Två dagar till facit.
Om det blir ett dåligt valresultat så måste antingen partiet frikoppla Dan från partistyrelsen, som en markering mot motgiftarna, eller så splittras partiet.
Det ska bli intressant att se hur många som personröstar på Curt Linusson som en markering.
Citera
2014-09-13, 15:49
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Det ska bli intressant att se hur många som personröstar på Curt Linusson som en markering.
Kurt kan ta med sig eliten och bilda nytt, de får min röst.
Citera
2014-09-13, 15:56
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Kurt kan ta med sig eliten och bilda nytt, de får min röst.
Där håller jag inte med. Svenskarnas parti är vårt sista parlamentariska hopp och faller partiet så är det lika bra för svenska nationalister att skita i demokratin helt och satsa allt på Motståndsrörelsen. Jag har inte förlorat hoppet om SvP ännu även om jag inte tror att landet går att fixa enbart via demokratiska val.
Citera
2014-09-13, 16:02
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Hur ställer sig Linusson till Ukrainakonflikten som skiljer sig från Dan Eriksson som tydligt har uttryckt att man p.g.a. bristen på oförvanskad information och all propaganda från alla håll inte kan ta någon egentlig ställning för någondera parten.

Det förefaller som om motgiftarna har intagit hållningen att det enda man odelat kan stöda är folkens principiella rätt till frihet i sina traditionella utbredningsområden.

Tyvärr är nationalismen i denna region så anfäktad av chauvinism och revanschistisk patriotism så jag tvivlar på att något fruktbart kan komma ifrån området i nuläget.
Geopolitiskt kan parterna och konflikten inte stärka varesig SvP eller svenskarna i nuläget.
Senast redigerad av Quid pro quo 2014-09-13 kl. 16:05.
Citera
2014-09-13, 16:03
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Visst kan det ha en marginell betydelse men det oöverstigligt största problemen är den mytologiskt knutna naziststämpeln samt den massiva motkampanjen som både är verbal och våldsam.
Detta skrämmer folk på så många plan från att ta till sig budskapet och framför allt från att låta detta få reella konsekvenser för deras handlingar(som röstning).

Ukrainafrågan spelar nog en avgörande roll för en mycket liten klick som inte kommer att kunna utgöra stommen i en folkrörelse.

Hur menar du när du talar om "externa problem"?
Vilka andra grupper av betydelse för folket skulle SvP:s ställningstagande(eller ICKE ställningstagande som det snarare är)i Ukrainakonflikten leda till oönskade effekter från.
Om du tänker på ns-forumets Putinfanclub så är dessa av noll och intet värde.

För oss som följde det här forumet både för och efter att giftradion öppet tog ställning för den judiska sidan i Ukraina så känns det definitivt som att luften gick ur svp på fb i vart fall. Före det kändes svp som ett piggt och framåt parti här. Men efter stöder för världsjudenheten spreds det snabbt en oerhört dålig stämning kring svp på fb. Inte så konstigt direkt när ledande partiföreträdare går ut och stöder det som jag alltid betraktat som svenskarnas huvudfiende.

Vilken betydelse det här får i verkligheten är svårt att säga. Men jag har alltid upplevt det, i vart fall i internetsammanhang, som att det finns en liten grupp läsvärda, intelligenta personer som skriver saker som sedan liksom sipprar ner till övriga, lite långsammare och mentalt enklare svenskar. När alla de personerna i den intellektuella toppen vände sig mot svp så dog liksom diskussionen ut. Men återigen, vilken betydelse det får är svårt att säga. Men det är ju långt ifrån bara på fb som giftradion och svp kritiserats hårt, och att internet spelar enorm roll för en liten rörelse med små ekonomiska medel står väl ganska klart. Inte minst ledande sd:are har ju påtalat det flera gånger.
Citera
2014-09-13, 16:04
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Hur ställer sig Linusson till Ukrainakonflikten som skiljer sig från Dan Eriksson som tydligt har uttryckt att man p.g.a. bristen på oförvanskad information och all propaganda från alla håll inte kan ta någon egentlig ställning för någondera parten.

Det förefaller som om motgiftarna har intagit hållningen att det enda man odelat kan stöda är folkens principiella rätt till frihet i sina traditionella utbredningsområden.

Tyvärr är nationalismen i denna region så anfäktad av chauvinism och revanschistisk patriotism.

Linusson har sagt att han skulle strida för de ryska frihetskämparna ifall han skulle delta i konflikten. Dan Eriksson har hela tiden stött den judiska antivita sidan som strider för zog/nwo. Så de har alltså precis motsatt uppfattning i frågan. De skulle inte kunna tycka mer olika.
Citera
2014-09-13, 16:07
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Där håller jag inte med. Svenskarnas parti är vårt sista parlamentariska hopp och faller partiet så är det lika bra för svenska nationalister att skita i demokratin helt och satsa allt på Motståndsrörelsen. Jag har inte förlorat hoppet om SvP ännu även om jag inte tror att landet går att fixa enbart via demokratiska val.
SvP har aldrig haft ambitionen att kunna komma in i årets parlament.
Därför kunde de lika väl köra raka rör genom den genuina nationalism som de förespråkade för bara ett par år sedan.
Nu styrs de av en liten neofascistisk grupp vilka har en för Sverige främmande politik.
Därför vänder svenska nationalister dem i ryggen.
Citera
2014-09-13, 16:15
Medlem
Citat:
SvP har aldrig haft ambitionen att kunna komma in i årets parlament.
Därför kunde de lika väl köra raka rör genom den genuina nationalism som de förespråkade för bara ett par år sedan.
Nu styrs de av en liten neofascistisk grupp vilka har en för Sverige främmande politik.
Därför vänder svenska nationalister dem i ryggen.
Finns det annat än Ukraina som du själv är kritisk till i nuvarande hållning?

Personligen tillhör jag de som var emot Ukraina-idéerna men jag är i alla fall nöjd med allt i hur man tog avstånd från och retirerade från den dåliga ståndpunkten (efter press som jag själv deltagit i att framkalla, men jag hakade aldrig på det aggressiva splittrande tåget utan använde en mer konstruktiv resonerande kritik och en förklaring av hur dåligt Ukraina-frågan positionerade SvP som ledande och enda anti-globalistiska partiet i landet - Ukraina gav ju intryck av att SvP inte var så anti-sionistiska som man ska kunna förvänta sig av nationalister).
Citera
2014-09-13, 16:33
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
För oss som följde det här forumet både för och efter att giftradion öppet tog ställning för den judiska sidan i Ukraina så känns det definitivt som att luften gick ur svp på fb i vart fall. Före det kändes svp som ett piggt och framåt parti här. Men efter stöder för världsjudenheten spreds det snabbt en oerhört dålig stämning kring svp på fb. Inte så konstigt direkt när ledande partiföreträdare går ut och stöder det som jag alltid betraktat som svenskarnas huvudfiende.

Vilken betydelse det här får i verkligheten är svårt att säga. Men jag har alltid upplevt det, i vart fall i internetsammanhang, som att det finns en liten grupp läsvärda, intelligenta personer som skriver saker som sedan liksom sipprar ner till övriga, lite långsammare och mentalt enklare svenskar. När alla de personerna i den intellektuella toppen vände sig mot svp så dog liksom diskussionen ut. Men återigen, vilken betydelse det får är svårt att säga. Men det är ju långt ifrån bara på fb som giftradion och svp kritiserats hårt, och att internet spelar enorm roll för en liten rörelse med små ekonomiska medel står väl ganska klart. Inte minst ledande sd:are har ju påtalat det flera gånger.

Jag har följt forumet innan Ukrainakonflikten och anser att luften möjligen gick ur SvP i NS-forumet p.ga. den massiva och lögnaktiga propagandan från den russofila sidan som inte var nöjd med att inte svensk nationalism ANSLÖT sig till Putinimperialismen.
Varför detta skulle gynna svenskarna till den milda grad att vi kunde ignorera våra inrikesproblem har aldrig fått någon förklaring, bara burits fram av en störtflod av invektiv som jag ärligt talat inte imponeras av.

Citat:
Linusson har sagt att han skulle strida för de ryska frihetskämparna ifall han skulle delta i konflikten.

I så fall går han ju mycket längre än vad motgift.nu någonsin har gjort, de är inte identiska med M. Skillt eller andra Ukrainafarare utan har bara skött sin journalistiska plikt och RAPPORTERAT samt försökt sig på en ANALYS. De har nu medgivit att den möjligen var något förhastad och nu i princip sagt att de INTE tar ställning(något som uppenbarligen inte räcker för putofilerna därför att de kräver inget mindre än en total kapitulation inför Putinsmen).
Jag anser dock inte att de har särskilt mycket att skämmas för, de trodde på den givna informationen då den kom ifrån den föregivet nationalistiska sidan I Ukraina.

[EDIT]
MÅste tillägga att det också var den sidan som blödde på gatorna under Maidandemonstrationerna och mejades ned av etablissemangets specialpolis, det var i det skedet svårt att inte stödja och ge trovärdighet åt utsagor från organisationer bakom det som de facto var ett folkligt uppror. Det har man att taga hänsyn till när man sitter och gör efterhandskonstruktioner.

Citat:
Dan Eriksson har hela tiden stött den judiska antivita sidan som strider för zog/nwo. Så de har alltså precis motsatt uppfattning i frågan. De skulle inte kunna tycka mer olika.
Denna slutsats är fullständigt absurd baserat på tillgängliga fakta(motgifts utsändningar) och är just den typen av oförsonlig propagandism som kan slita sönder en rörelse, och detta bara för att somliga vill att ryssarna skall annektera en bit Ukrainsk mark och inte för att främja svenskheten som bör vara varje ÄKTA svensks främsta drivkraft i tillvaron.

Nu är dessbättre bara SvP-trådarna på FB trasiga och inte SvP självt men alla som har svenskarna som första prioritet bör släppa detta nu.
Senast redigerad av Quid pro quo 2014-09-13 kl. 16:54.
Citera
2014-09-13, 17:01
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Finns det annat än Ukraina som du själv är kritisk till i nuvarande hållning?

Personligen tillhör jag de som var emot Ukraina-idéerna men jag är i alla fall nöjd med allt i hur man tog avstånd från och retirerade från den dåliga ståndpunkten (efter press som jag själv deltagit i att framkalla, men jag hakade aldrig på det aggressiva splittrande tåget utan använde en mer konstruktiv resonerande kritik och en förklaring av hur dåligt Ukraina-frågan positionerade SvP som ledande och enda anti-globalistiska partiet i landet - Ukraina gav ju intryck av att SvP inte var så anti-sionistiska som man ska kunna förvänta sig av nationalister).
Tack för en öppen frågeställning.

Allt gick bra tills Dan startade Framåt-projektet och tog in Söderman/ De Geer.

Söderman "vi är israels förlorade stam" samt De Geer " månlandningen är bluff" var och är personer inom periferin inom den nationalistiska rörelsen.
Helt plötsligt befann de sig inom den "seriösa" sfären när Dan tog dem under sina vingar.

Södermans nordengrupp självdog då den gick ut på att smutskasta SMR, vilka han försökte kuppa.

De Geer kom från identitärerna Motpol vilka inte köpte hans neofascistiska katolicism.

Tyvärr så har denna trio tagit över hela agendan för SvP, vi som trodde på en bred paraplyorganisation blev överkörda av denna smala motgiftstrio vilka idag bevisat styr agendan till 100%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in