2014-09-13, 11:23
Medlem
Amors avatar
Det känns positivt att speldrevet har tagit bort fokus från rasistdrevet. Folk verkar tycka att det gått över gränsen nu.
2014-09-13, 11:23
Medlem
Vissa missförstår SD-värden i status.st

status.st anger dels överst ett medelvärde 10,3% (just nu).
gäller alla mätningar i sept.
I det ingår 3 Sifo, 2 Ipsos, 3 Demoskop, 3 Novus, 1 Skop, 3 UM, 2 YG och bara 1 Sentio.

status.st anger också sitt vanliga månadsmedelvärde 10,5%.
Medel av 8 värden från Sifo, Ipsos, Demoskop, Novus, Skop, UM, YG och Sentio.
Sifo är då ett månadsmedelvärde av 3 Sifo osv.
Månadsmedelvärdet sep 2010 var 5,1%
2014-09-13, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
De 14 opinioner veckan innan valet 2010 gav SD ett medelvärde på 5,3%. En miss på 0,4%.

Dock så tror jag inte på något +13% i valet. Det brukar alltid vara opinioner som överskattar SD. Högsta är väl 12,7% eller något sånt senaste veckan?
Så att precis ALLA opinioner ska underskatta SD, det känns nästan omöjligt.

Lågoddsaren är just nu mellan 10-11%

Men jag vill bara se att SD blir tredje största parti, samt att F! faller på målsnöret.

Fast lågoddsaren är ju faktiskt 12 - 14,99 %

https://se.unibet.com/betting#/event/1001406044
2014-09-13, 11:30
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djirt

3,5 i odds på 15% och högre. Då ska man tänka på att spelbolagen bara betalar ut 90% i vinst, oddset är alltså ännu lägre i verkligheten.

Riktigt intressant, spelbolagen är ofta mer rätt ute än opinionsundersökningar.
Senast redigerad av Amor 2014-09-13 kl. 11:32.
2014-09-13, 11:34
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Jag drömde om valresultatet inatt igen precis som jag gjorde dagarna innan eu-valet. Då drömde jag att vi skulle få 10,1 och var därmed 0,4% ifrån. Inatt drömde jag att vi fick 15,7%. Jag tar gärna det minus 0,4% igen.

Tråden kan låsas.
2014-09-13, 11:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Räkna med Pascalidou, America Vera-Zavala och Marlena Ernman som experter i studion.
Samt några icke-roliga "komiker".
2014-09-13, 11:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djirt

Runt 12% är även vad jag har trott länge.

Fast jag har varit lite osäker hur Expressens hatkampanj påverkat SD:s siffror, men inget tyder på att det blivit någon stor förändring. En viss sänkning kanske, men det kan även bero på andra faktorer.
2014-09-13, 11:46
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Innan sommaren trodde jag på ca 9 % men nu får man nog höja förväntningarna - SD borde kunna landa på minst 13 %!
2014-09-13, 11:49
Medlem
BaraBiffens avatar
Fast vad är det som talar för SD? Tror inte medelsvensson hänger på flashback så ofta och läser hur fel MSM har och hur dem vinklar saker. Visst har dem upplevt och upplever det negativa med mångkulturen och det är isåfall det som gör att dem röstar på SD. Men risken finns att MSN-kampanjer gör så att folk glömmer det negativa för en stund. Tycker inte att SD har nått ut med sitt budskap riktigt, ingen riktigt bra reklamfilm, torgmöten lockar folk som redan är SDare. På facebook ser man sällan något från SD och dess anhängare.
2014-09-13, 11:55
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Fast vad är det som talar för SD? Tror inte medelsvensson hänger på flashback så ofta och läser hur fel MSM har och hur dem vinklar saker. Visst har dem upplevt och upplever det negativa med mångkulturen och det är isåfall det som gör att dem röstar på SD. Men risken finns att MSN-kampanjer gör så att folk glömmer det negativa för en stund. Tycker inte att SD har nått ut med sitt budskap riktigt, ingen riktigt bra reklamfilm, torgmöten lockar folk som redan är SDare. På facebook ser man sällan något från SD och dess anhängare.

SD:s viktigaste valarbetare kan vara våra kära "eu-migranter". Deras ständiga närvaro över hela landet kan nog locka ett par procent ytterligare till partiet.
2014-09-13, 11:56
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Vad exakt menar du med detta? Att SD får över 10%? Att de får över 12.5%? Att de får över 15%? Alltså, vad för exakt mål är din frågeställning kopplad till?
2014-09-13, 12:00
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
"Verkligheten" är SD:s trumfkort. Dagliga skottlossningar, bilbränder, stenkastning, tiggeri osv. har gjort att många MedelSvenssons inte kan blunda längre. Det är inte så konstigt att folk väljer att hålla sina SD-sympatier hemliga på Facebook tex. - i dagens PK-Sverige är det som att vara Djävulen själv och kan kosta jobb, förhållande, vänner m.m.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in